{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.151 visninger | Oprettet:

Spørgsmål ang. montering af alarm {{forumTopicSubject}}

Hej igen.

Jeg skal have monteret min nye alarm, og i den forbindelse har jeg nogle spørgsmål.

Hvordan tages tanken nemmest af??? (er det nok at afmontere de 4 stk. skruer til det bagerste beslag på tanken)

Nogen som kan huske hvilke ledninger, som udgør +12V forsyningen til tændspolerne (da jeg skal bruge et tændingssignal til et arbejdsrelæ, som skal bruges til signal til alarmen og +12V til varmehåndtag og shiftlight). Er de det to ledninger som er henholdsvis grøn og sort, eller er det den røde ledning til hver spole???


Min tankhane viser sig iøvrigt at stå åben hele tiden... det er altså noget l... når tanken er fyldt med benzin og den skal afmonteres. smiley
Så der er dømt nyt rep.sæt til den.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Spørgsmål ang. montering af alarm
  • #1   26. mar 2008 hej Eddie hvis det er en thor alarm du har købt så glem alt om at montere den jeg har haft en på og den for maskinen til at sætte ud ved høje omdr. da den ikke kan tåle rystelserne ellers finder du tænnings + men en prøvelampe og ser hvor du for 12+ når du har drejet tænnings nøglen om til lamperne kommer tanken tager du i de 4 skruer også sidder der en ledning under tanken til tankmåler den kan du komme til hvis du løfter tanken lidt

  • #2   26. mar 2008 -> Lars G

    Det er en Thor Alarm, men jeg monterer kun strøm og signal til alarm fra tænding. Jeg sætter ikke fjernstarten, startspærre og blink til, så alarmen kommer ikke til at styre noget på ledningsnettet. Ligeledes har jeg altid haft et princip om ikke at klippe i ledningsnettene (jeg monterer altid imellem originale stik), og det bliver der heller ikke denne gang. smiley

    Ligeledes kommer den ikke til at tage signal direkte fra tændspolen, men fra et arbejdsrelæ styret af tændspolens forsyning. Det samme relæ skal give strøm til mine varmehåndtag og mit microshift, så de/det kommer til at blive tændt sammen med tændingen. Men jeg har dog en ide om at koble et ekstra arbejdsrelæ på, således at jeg får fjernbetjente varmehåndtag, ved at benytte fjernstarten (så stoppes fjernbetjeningen af varmehåndtagene, ved at benytte ledningen til olietrykslampen fra alarmen som stopper startmotoren, ved at tændingen sættes til). Det kunne være en nice feature (men kun en ide)... smiley

    Aha... så det er slet ikke så besværligt, bortset fra den defekte benzinhane!! smiley





  • #3   26. mar 2008 Det var dog en forfærdelig sætning jeg har skrevet der... "så stoppes fjernbetjeningen af varmehåndtagene, ved at benytte ledningen til olietrykslampen fra alarmen som stopper startmotoren, ved at tændingen sættes til"...

    Det korte af det lange er - der trykkes på fjernstarten på fjernbetjeningen, og varmehåndtagene starter... når tændingen slås til, stopper alarmens styring af varmehåndtagene. Varmehåndtagene vil fortsætte med at varme, men kun fordi at de nu er styret af tændingen.

    Håber det giver bedre mening!! smiley


  • #4   26. mar 2008 hvis du kune vil havde alarmen til at hyle så monter kun + og - på batteriet mere har den så ikke brug for

  • #5   28. mar 2008 Har monteret + og - og den orange ledning som mærker om der er sat tænding på... Alarmen fungerer perfekt, og jeg er såmænd meget tilfreds med den. Hvis der sker noget, har jeg en ekstra fuldstændigt mage til og ligger til reservedele.

    Den orange ledning er som tidligere beskrevet, IKKE sat direkte til tændingen, men inddirekte over det samme arbejdsrelæ, som trækker mine varmehåndtag og microshift'et. Så den kan ikke indvirke på tændingen på nogen som helst måde. Og så skulle man nærmest tro at alarmens dimensioner er lavet til en 10'er. Den passer PERFEKT ind i motorcyklen, og måden den sættes til, passer til mine ambitioner om aldrig at klippe i mc'ens ledningsnet.

    Den var nem at montere, og jeg er som sagt indtil videre meget tilfreds med den. Til 160,- pr. alarm hos Macca.dk, er den meget fin... smiley


Kommentér på:
Spørgsmål ang. montering af alarm

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce