Start problemer, lille historie :) {{forumTopicSubject}}
Hej alle
Jeg blev enig med mig selv, at jeg efter at have fået mit kørekort (jubii) ville starte sæsonen.
Så i går tog jeg den op fra den varme kælder, og så ville den ikke starte, men starteren kørte dog rundt. Efter noget tid med hjælp fra en ven, fik vi endelig løbet den igang (10 løb eller sådan noget), og så var den fin. Vi havde dog anelse om at det var batteriet som var færdig efter at have stået uden at blive opladt.
Her i dag da jeg så ville køre den til mekaniker, hvor den alligevel skal have stillet kaburatorer osv (stort eftersyn), så ville den sku ikke starte igen.
Burde batteriet ikke være ok efter en times kørsel?
Jeg satte batterilader på, og det fik lov til at lade en time, og så ville cyklen starte. Og kørte så lidt, men så løb jeg naturligvis tør for benzin, og er ikke så hjemme i cyklen endnu, så kunne ikke lige dreje den på reserve imens jeg kørte, så jeg ville holde ind til siden, og så døde den sku igen Drejede den hen på reserve, og prøvede starteren, men allerede der var der ikke power nok på batteriet til den ville starte.
Så jeg trak og trak og trak :( hen til nærmeste slægtning, hvor jeg så igen fik sat opladeren til. Og så begynder det sku at sne hvad sker der lige mand Lige til at bliver helt deprimeret over...
Nå, men fik også 5 liter frisk benzin på, så nu mangler det ihvertfald ikke, og efter en del forsøg (den skulle måske lige hive nyt benzin igennem systemet?) så startede den igen, og jeg kunne køre den hjem igen.
Regner med jeg på torsdag kører ud til Søborg MC (de bliver jo anbefalet af en del herinde!).
Tror i at den vil starte torsdag? Jeg er spændt på at se hvad der sker. For en sikkerhed skyld har jeg ladet laderen stå og oplade batteriet, så den har bare at spinde ved første tryk på torsdag
nov 2006
Følger: 50 Følgere: 48 MC-er: 4 Emner: 385 Svar: 3.381
Men min kammerat oplevede også at hans batteri var død sidste år, men han skulle have et nyt, så det kunne jo være at det også var problemet i dit tilfælde, så er det jo ikke så galt... Men skal selvfølgelig ikke kunne udtale mig om det!!
Held og lykke med at få gang i den
jul 2007
Følger: 41 Følgere: 41 MC-er: 4 Emner: 10 Svar: 127
En ting til man må kun chok lade et vedligholdsfrit batteri.. aldrig langtids ladning, det kan eksplodere.
okt 2007
Følger: 17 Følgere: 14 MC-er: 1 Emner: 60 Svar: 591
Kim A: Hmm, definer langtidsladning
Har tænkt mig at lade det lade natten over, (slukker laderen i morgen) og så sætte den til igen onsdag aften. Så den forhåbentlig er ladet 100% op til torsdag.
jul 2007
Følger: 41 Følgere: 41 MC-er: 4 Emner: 10 Svar: 127
Mange elektroniske tændingssystemer har diode-bro/ensretter, det vil sige at den strøm som du vil give batteriet ender ud i igen ting.. tage + ledning af. langtidsladning er på batterier hvor man kan efter fylde med vand.. alle andre batterier må kun chok lades. og det kan man ikke gøre uden begge poler er demont. svar ok...
mar 2007
Følger: 78 Følgere: 76 MC-er: 2 Emner: 105 Svar: 3.233
Når det så er ladt op burde de køre fint igen, en gang i fryseren nulstiller nemlig cellerne, og kan redde batterier man troede var døde.
aug 2007
Følger: 6 Følgere: 4 MC-er: 4 Emner: 17 Svar: 221
okt 2007
Følger: 17 Følgere: 14 MC-er: 1 Emner: 60 Svar: 591
Men det batteri skal bare kunne starte den når jeg kører til mekanikkeren, så bliver der sat et nyt i ved samme lejlighed.
feb 2008
Følger: 3 Følgere: 2 MC-er: 2 Emner: 1 Svar: 32
Et ikke veligeholdsfri batteri skal stå fuldt opladet med destilleret vand over sellerne ellers dør det.
mar 2007
Følger: 22 Følgere: 20 MC-er: 4 Emner: 35 Svar: 1.926
maj 2007
Følger: 32 Følgere: 32 MC-er: 1 Emner: 58 Svar: 864
Hjalp ikke noget med min intelligent lader.
Løsningen blev et nyt batteri, 299 kr, 14 ampere. Billig løsning til et stort problem.
Hilsen
Palle
Start problemer, lille historie :)
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside