Kawasaki ZX-10 (1988-1991)

Kawasaki ZX-10 (1988-1991)

Medlemmer: 50
Forside Forum Medlemmer Annoncer MC-er
3.114 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 8 Svar

Skift af pærer i forlygte Skift af pærer i forlygte

Hej.

Hvordan kommer man nemmest ind og skifte pærene i forlygten på min ZX-10'er.

Jeg er nemlig igang med at udskifte nogle af pærerne til LED (overvejer også instrumentpærene), og kunne godt lige tænke mig at vide om i andre har en hurtig løsning. Jeg synes nemlig ikke liiige at jeg kan få pølserne ind til lygten (og jeg har ellers ikke håndværker-hænder).

Næste projekt er udskiftning af alle skruer til alu-skruer i eloxeret sort. Man kan købe færdige sæt hos SB-fiberdesign, så det skal jeg prøve... smiley

mvh. Thomas

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophæng af lampe 350 kr.
  • Toilet løber 1.000 kr.
  • Bosch vaskemaskine gået i baglås. Har prøvet alt i henhold til manual intet virker 1.000 kr.
  • Montering af emhætte 1.000 kr.
  • Skift forlyslygter Opel Karl 300 kr.
  • Plæneklipper vil ikke starte 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Skift af pærer i forlygte
  • #1   8. nov 2007 Der er vist ikke nogne nem måde at komme til pærerne og slet ikke i instrumenteringen... Selve lygtehuset sidder fast i kåben og skal løsnes indefra, så du må have kåben af ville jeg mene.... Instrumenteringen skal du have spændt af kåbestativet og så have skilt ad på en eller anden måde nedefra... Jeg opgav at skifte pære i benzin måleren da den gik.... Så det vel stort set det eneste jeg ikke har haft skilt ad på min, ud over motoren.... smiley

MHT aluskruerne, så vær lige opmærksom på at det skal være til den gamle ZX10 (88-91) og ikke den nye ZX10R som nogen gange bliver refereret til som ZX10.... Bare lige så du ikke køber dig fattig i noget du ikke kan bruge...

God fornøjelse med vinterprojekterne!!! smiley

• #2   8. nov 2007 -> Mr.Triple

Det er også derfor, at jeg skriver at jeg overvejer instrumentlys-pærene... kunne godt forestille mig at det er noget være l...!! smiley

Men indtil videre skal jeg bare ned til forlygten. Det er da ikke godt at man ikke umiddelbart kan skifte forlygtepæren på landevejen. Det er da lidt underligt at kåben går så langt bagud bag lygten, når den mest indlysende vej ville være nede fra forskærmen og op bagved kåben. Men der kan jeg simpelthen ikke få hånden op for forskærmen og gaffelbenene.

SB har skruesæt til den gamle ZX10 - jeg har nemlig spurgt!! smiley
    Det er meget positivt, at de stadig lagerfører dele til vores gamle cykler. Thumbs-up for det... smiley

• #3   8. nov 2007 Jeg er desværre ikke i nærheden af min kåbe, så jeg kan ikke hjælpe dig med den forlygte pærer... Men ja det lyder da åndsvagt hvis man ikke kan komme til den uden at skulle have hele kåben af.... Men kan sku ikke huske det... har jo skiftet cykel smiley Nåmen slå du koldt vand i blodet, så kommer onkel Flemming på og hjælper dig på et tidspunkt smiley

• #5   8. nov 2007 -> Popeye

Havde godt regnet med at det så var den vej ind, men det er så heller ikke så galt endda.

Glæder mig til at se din mc (engang næste år), når i holder åbent hus igen. smiley

Kører selv med min klub, så jeg har været med nede hos jer, men det er godt nok længe siden desværre!!... smiley
    Det er ikke blevet til så mange ture efter vi fik en lille pige, men nu skal det være igen... smiley

• #6   8. nov 2007 Popey har ret - bøvlet men det letteste - og de skruer i sorte - der har jeg købt et komplet sæt af alle bolte og dæksler til min zx10 af søren fra sb fiber design - alt passer perfekt

• #8   9. nov 2007 -> Popeye

Det vil jeg glæde mig til at se... smiley

Overvejer selv motor og bagfælg fra ZZR, men vil dog ellers beholde den original.

• #9   9. nov 2007 Køb da min, der er der allerede 1200motor og en 190cm baghjul smiley

• #11   9. nov 2007 lol Point taken... var jo også meget tidligt jeg skrev det indlæg ikke smiley GODT SÅ!!!! *GG*

Kommentér på:
Skift af pærer i forlygte

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce