{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.147 visninger | Oprettet:

Finn L
Finn L
Tilmeldt:
14. sep 2007
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2

Mere larm til min gsx750f {{forumTopicSubject}}

Hej og tak for indbydelsen (selv om jeg bor på Færøerne)
Efter 20 års pause fik jeg endelig lov til at købe en ny mc :-), suzuki gsx750f, som jeg endnu er meget glad for.

Jeg kunne dog tænke mig en mere "fed" lyd, men desværre er der ingen heroppe med samme cykel der har skiftet udstødning.
Er der nogle af jer i DK der har erfaringer med hvilken løsning jeg skulle vælge? giver det mere power eller kun larm?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mere larm til min gsx750f
  • #1   19. sep 2007 Der er mange her i DK, der har skiftet til en slip-on potte....og meningerne om, hvilken der giver den fedeste lyd, er mange.

    Jeg har selv en LeoVinci slip-on til omkring de 3k på, som jeg syntes lyder godt, men der er mange andre billigere såvel som dyrere løsninger, som bestemt også lyder godt.

    Med hensyn til effekt, så er det så vidt jeg ved ikke det store, der kommer ud af det....men lyden gør sit til, at du syntes du har fået flere kræfter c";)

    Men skift potten.....det er som at få en ny cykel.


  • Finn L
    Finn L Tilmeldt:
    sep 2007

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
    #2   19. sep 2007 Hej
    Tak for oplysningen Lennart og Ole. Med hensyn til db-killeren (hvilken funktion har den) og udskitning af udstødning, er det noget man selv kan fixe og er der nogle forhandlere som i varmt kan anbefale?
    Min cykel er sort så jeg vil regne med en "blank" udstøning eller....


  • #3   19. sep 2007 Det er meget nemt at skifte til en slip-on potte. Det tager ikke mere end 10 minutter, hvis ellers tingene passer sammen.

    Løsne spændebåndet nednunder, hvor mellemrøret er sat sammen med forrørerne. Skrue skruerne ud de to steder, hvor den er fastgjort...ved de 2 fodhvilere...og så ellers bare trække den bagud og vupti, så står du med den tunge udstødning i hænderne.

    Ind med det nye mellemrør og spænde lidt til, monterer den nye bagpotte og så skal der højst sandsynligt nogle fjedre på, som holder potten fast til mellemrøret. Når det sidder pænt og rigtigt, så spændes det hele til.....og så har du fed lyd.

    Som sagt meget meget nemt.

    Husk at det (så vidt jeg har ladet mig fortælle) er en god ide, lige at få den tjekket efterfølgende, så man lige finder ud af om der skal justeres på dyserne.

    God fornøjelse.

    PS. Mht forhandler, så købte jeg min ved Lydmuren-mc i Stenløse


  • Finn L
    Finn L Tilmeldt:
    sep 2007

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
    #4   19. sep 2007 Tusind tak for den gode information.
    Nu er sæsonen ved at være overstået, men vi har aftalt at mødes omkring 200 mc-ere til den sidste fællestur på lørdag....men det bliver så uden larm fra min side:-)
    Jeg har så vinteren til at kigge hjemmesider igennem så jeg får den rigtige lyd til næste sæson! og forhåbentlig en tur sydpå.


Kommentér på:
Mere larm til min gsx750f

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce