{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.322 visninger | Oprettet:

Begynder MC {{forumTopicSubject}}

Hej hej

Jeg er ved at tage MC kort og er meget snart færdig.. ( Det bliver super... ;o) Bare trist at jeg ikke rigtig kan nå ud komme ud og kører i år.. )

Jeg vil lige hører hvad for en MC man skal overveje som nybegynder.. Jeg har kig på en R6 eller CBR 600 da jeg har hørt at det er et par gode maskinerer.. Men jeg vil da gerne hører om i kender en anden cykel som måske er bedre?? Jeg kender ikke rigtig noget til om man skal have en touring istedet for en racer til at starte på. Hvis ja hvilken model og mærke.. Jeg skal nok kun bruge den til at kører små tur på i weekenden. Jeg er til sportscykel men ved også at nogle touringmaskiner også er meget sporty at kører på..

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Begynder MC
  • #1   14. sep 2007 Hvad er dit bugdet??

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.701
    #2   14. sep 2007 Touring KLART..

Du kan jo bare ringe og spørge et forsikringsselskab hvad de vil forsikre og hvad det koster - så kommer svaret helt af sig selv. smiley

Suzuki SV650 / GSF650 eller andre sportstouring maskiner i den dur...

• #3   14. sep 2007 jeg har lige stået i samme situation og jeg endte med og købe en suzuki gsxr 600 fra 99-00.. og den er jeg blevet rigtig glad for.. du får en race maskine med rigeligt med hk og starte på.. den er ikke så tung og nem styre...

• #4   14. sep 2007 Du skal også huske at undersøge forsikringspræmier inden du køber.

• #5   14. sep 2007 Jeg har ikke rigtig noget budget. Jeg kigger lidt mere på hvad der koster i værditab.. Jeg har fået en ca pris på en R6 til 7-9000 om året i forsikring.. Men overveje måske at købe en gammel cykel til at starte på. Men de koster jo næste det samme som en ny.. Hvis man skal give 110.000 for en R6 fra 2000 som har kørt ca 20.000 km, så kan man jo næsten ligeså købe en 2005 model til 125.000 som ikke har kørt så meget eller havd?? Men jeg skal jo nok finde ud af det med forsikring.. For det koster jo også lidt selvom at jeg har haft bil og kørt i firmabil de sidste 3 år..

• #6   14. sep 2007 Hvad er holder bedst Yamaha honda eller suzuki når man snakker værditab og garanti.. Er der nogle ting man skal holde øje med ved de forskellige mærker???

• #7   14. sep 2007 Honda's 600 kubikker taber ikke meget i pris, og er også lidt dyrere i indkøb fordi de er en rigitig god kvalitet (siger rygtet) smiley

• #8   14. sep 2007 Min maskine, er også min begynder maskine.. En Honda CBR 600 F2 fra 92 - de ligger i prisklasse 55.000-60.000 kr

Jeg har ikke fortrudt at valget faldt på den, der er ingen problemer med den, den har rigeligt med kræfter til en begynder og den ligger rigtig godt i svingene...

• #9   14. sep 2007 ok Bokaj.. Det var måske også sådan en jeg havde tænkt på hvad koster det ca at holde den vedlige om året.. For der er jo ingen garanti eller noget på den.. Hvad giver du i forsikring??

• #10   14. sep 2007 SUZUKI GS 500F

• #11   14. sep 2007 Indtil videre så har jeg smidt ml. 2 & 4 tusinde efter den hvert forår, når den skulle gøres klar til en ny sæson..

Derudover har jeg kun skiftet dæk og kædekit på den..
    ca. 2.000 kr for hver..

Den kører upåklageligt... = næsten ingen vedligehold...

Jeg har kun ansvar på den og det koster mig ca. 2.300 kr. om året, derudover kommer selvfølgelig Centralregister for Motorkøretøjer af 580 kr om [ret...

• #12   14. sep 2007 [ret=året

• #13   14. sep 2007 Ok takker Bokaj..

• #14   15. sep 2007 Jeg valgte touring, da min ryg ikke er til racer, hvor jeg skal bøje meget frem i ryggen. Jeg gik efter en ældre, men velholdt maskine til en pris jeg ku betale cash, da jeg ikke gad sætte mig i gæld for den..

Snakkede med et par kammerater om model osv. Valget faldt på en Yamaha XJ 900, da den er slidstærk + nem vedligehold + bl.a. kardantræk og jeg sidder godt på den. Samtidig har den kræfter nok. Vægtmæssigt ligger den på 230 kg. Efter jeg nu har kørt på den lidt over en måned, synes jeg, at de kriterier jeg stillede til en cykel, er indfriet.

Forsikring:
    Jeg giver 3200 kr årligt med fuld kasko ved GF. Jeg kører elite i min bil, så derfor var prisen overkommelig.

Hilsen
    Palle

• #15   15. sep 2007 Palle - Det hjælper også på prisen af forsikring at det ikke er en racer - Forsikringsselskaberne laver korsets tegn ligeså snart de hører man har en R-model

• #16   15. sep 2007 jeg kan ikke få en kaskoforsrikring der kan betale sig!! da jeg er under 25... jeg gir 2511 kr i ansvar ved GF forsikring som nybegynder...

• #18   17. sep 2007 Forsikring er helt sikkert det værste ved at have MC og det er lidt ligesom med bil det koster kassen hvis man vil have nyt og ikke har haft bil/mc før.. Men jeg har hørt at det kan betale sig at bruge bestemte finans selskaber og melde sig ind i MC klubber da man i gennem dem kan få en billig forsikring..

• #22   19. sep 2007 Christian:

Nice bike tror bare ikke jeg kan styre det. ;o)

MEn jeg skal jo lige have korte først også tror jeg desværre ikke jeg kan nå at købe i år for gider ikke købe en som bare skal stå stille indtil næste år. Og jeg bliver 26 år senere også bliver forsikring 2000 kr billigere hvis jeg venter og det er jo også penge.... ;o)

Kommentér på:
Begynder MC

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce