kan det passe? (motorproblemer) {{forumTopicSubject}}
Var ude og køre her til aften. Havde kørt benz helt ned så der skulle tankes 10 liter (kørt 180km på 10 liter. Ret fedt!). Smider den på on igen (den stod på reserve) og kører. Rammer 1 minut efter begrænseren i 2. gear. Og sætter farten ned, da der kommer et lyskryds
Kort efter kan jeg høre den lyder anderledes fra potten. Lidt mere tam og ikke så buldrene. Den tage heller ikke gas ligeså rapt som den plejer, men lidt mere sløvt. Kører så videre og mærker den har lidt periodiske ujævnheder op af registeret. Især ved lav spjældåbning er den blevet godt død og sløv. Sådan mere elastik agtig. Men virker også som om det er periodisk.
Mht den lidt lavere buldren. Det tyder vel på for mager blanding.
Så min teori er at der er skidt i kaburatoren et eller flere steder, som den sikker har fået gennem benzin eller luftfilter. Det har så sat sig et sted og det er det jeg mærker på cyklen.
Hvorhenne sidder benzinfilteret på en KTM 640? Indeni tanken?
jeg har et supermoto luftfilter på fra Sommer. skal det ære ligesp olieret som deres standard filter? For det er det ikke (så er chancen for skidt ind igennem filter jo større pga olien ikke fanger det)
Er der andre bud?
jul 2004
Følger: 12 Følgere: 11 MC-er: 2 Emner: 68 Svar: 1.148
Det kunne meget vel være snavs fra tanken.. pil bunden af din Kab. og tøm/rens den... I med noget karburator sprit, og se om det ikke har løst problemet..
P.S Fin reminder til mig selv... har ikke sat benzinfilter på min endnu ;o)
mar 2004
Følgere: 120 MC-er: 11 Emner: 394 Svar: 9.154
er der ikke noget filter på sådan en 640?
jul 2004
Følger: 12 Følgere: 11 MC-er: 2 Emner: 68 Svar: 1.148
(Har aldrig haft behov for at hive hanen af...)
Fandt lige "Spareparts manuelen" frem... Der ER et filter på hanen inde i tanken på min (fra 2004), ved ikke om der er det på din også?
mar 2004
Følgere: 120 MC-er: 11 Emner: 394 Svar: 9.154
dec 2003
Følger: 20 Følgere: 19 MC-er: 2 Svar: 4
kan det passe? (motorproblemer)
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside