BAMBI-LOGEN Rutinerede & Begynder Forum

BAMBI-LOGEN Rutinerede & Begynder Forum

Medlemmer: 1.395
Forside Forum Medlemmer Annoncer MC-er
1.142 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 10 Svar

1000 ccm 1000 ccm

Altså jeg kikker på en aprilla sl1000 falco eller en suzuki sv 1000....
Jeg har aldrig haft min egen cykel før og tænkte der for på om det måske blev for stor en mundfuld men hvis man bare tager det med ro indtil man kender cyklen skal det jo nok gå...

VH Casper

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fejlfinding og reparation af kabel 1.000 kr.
  • Bundventil skiftes i vask 400 kr.
  • Sæt vaskemaskine til (el) 500 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 1.000 kr.
  • elektriker 600 kr.
  • Mounting of TV on wall 300 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  1000 ccm
  • #1   9. jul 2007 Hvis du bare tager den med ro, så kan du sagtens starte på en Falco (som klart er den bedste af de 2).
    Men det er lettere sagt end gjort, at tage den med ro, når man ved cyklen kan meget mere. Jeg troede også at jeg som 20-årig kunne magte en VFR750 med 105 heste, men hvis jeg ikke havde set realiteterne i øjnene dengang, havde jeg ikke kunne skrive denne besked til dg...
    Ungdommens kådhed presser altid på. Og man bliver sgu' til en drengerøv hvergang man sætter sig op på en MC :o)

Et godt råd. Start på en 600-650ccm V2 istedet for. De har mere end rigeligt med kræfter til danske forhold. Du kører næppe hurtigere på en af dem du har kig på.

Pt er Cagiva Raptor nede i en nypris på 90.000,-
    Det er et ret godt tilbud (set med danske øjne)

• #2   9. jul 2007 Ducati M620 er en fantastisk mc at starte på

• #3   9. jul 2007 svært at sige men ..tror sku den er for stor at starte på ville personligt ikke starte med så stor en ( det er jeg heller ikke smiley )
    du behøver jo heller ikke tage så lille en som min ,men ja
    uanset hvad man vælger så er der INGEN garanti for at man ikke kan komme galt af sted

men i sidste ende er det dig selv der er den farligste del på MC'en :::........

• #4   9. jul 2007 jeg gentager... Suzuki GS500F er en fin begyndercykel...

Tobias

• #5   9. jul 2007 forsikringen siger også det er en dårlig ide med en 1000 ccm mc de vil have ca 15000 for sådan en så nu kikker jeg på en rigtig flot CBR 600 istedet for det er jo forsikringen der bestemmer i sidste ende...

VH Casper

• #6   9. jul 2007 hej casper.

ville lige sige jeg har fået mit kort iår og købte en sv1000s som min første cykel, jeg havde 2 grunde til at vælge en 1000'er frem for en hisig 650 ccm 1:godt nok er den hurtig men køre egenskaber og bremser er også derefter, så efter lidt rutine, og evt sving/køre kursuser så mester man de 1000 ccm, 2 grund: forsikring If har lavet en særlig suzuki forsikring så de er billigere en 15000 kr så selv en rookie kan køre sv1000s
    vh Rene

• #7   9. jul 2007 Rene J: SV 650 er ikke mere hidsig end 1000'eren. 650'eren har bedre svingegenskaber og er hurtigst på landevejen. De har næsten samme bremser, så enten er 1000'eren underbestykket med bremser, eller også har 650'eren større bremser end nødvendigt.

Jeg vil ikke anbefale at starte på en 1000'er. 650 er alt rigeligt, og med den lille lærer man også hurtigere at køre motorcykel. Men en stor kraftig maskine bliver det oftest listen rundt i sving, ret op, tag sigte og fyr af. På en svagere maskine, kan du som begynder meget lettere lære at have en glidende kørsel.

• #8   9. jul 2007 sv 650 er en fin cykel, har selv en 1000 med den er ikke til at betale i forsikring 35000...

• #9   9. jul 2007 giver jesper og tommy ret... Det er dumt at købe en 1000 maskine... Køb nu en sj 650 eller f.eks en suzuki Gs500F med en forsikring på 5600 årligt incl kasko.. brandforsikring.. ansvar... tyveri.... ekstraudstyr osv osv...

• #10   10. jul 2007 nej nu må i simpelhen stoppe, hvis manden som sidder på ryggen af maskinen ellers er nogenlunde fornuftig og har evnerne til bare lidt mc kørsel så er en sv1000 ikke svær at smide rundt i svingene så bliver 650 den lille selv på de snoede veje( vil dog godt give dig jesper ret i at hvis ikke manden er fornuftig bliver det ikke et godt resultat) men det er op til en selv, men pas nu på ligemeget hvad du køber, folk på 4 hjul gør nogle mærkelg ting...

Kommentér på:
1000 ccm

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce