{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.198 visninger | Oprettet:

Drosling {{forumTopicSubject}}

Som ny rytter i marken skal man jo have sin krække... Jeg har kigget på tre cykler:

Mærke KTM
Model 300 EXC (45 kw)
Motor 300 ccm
Årgang 1994
Antal km 200 (ny reniveret motor)

Mærke Husqvarna
Model te 510
Motor 510 ccm (38,7 kw)
Årgang 1987
Antal km 4.500

Mærke Husaberg
Model fe501
Motor 500 ccm (38 kw)
Årgang 1991
Antal km 22.000

Som i kan se har de alle for meget motor kraft i forhold til hvad jeg må have på mit lille mc kort (desværre) derfor vil jeg gerne vide hvordan man kan drosle maskinen så den bliver lovlig for mig at køre. Har hørt nogen sige der bare skulle skiftes dysse, men kan det passe? Ved godt det smarteste ville være at købe en mindre maskine, men har kun omkring 25.000 og inden for det budget er alternativet en kineser.

Desuden vil jeg da gerne vil jeg da gerne vide om der er nogle gode eller dårlige erfaringer med maskinerne? Er nok mest til KTM smiley

Ved godt nogen sikkert vil sige det ikke er det perfekte start cykler, men kan ikke klare at skulle køre uden om bakken i stedet for over så sådan er det...

Håber i kan hjælpe mig


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Drosling
  • #1   19. jun 2007 det der skal til at er et droslings kit... kig i rundt i forumet det er skrevet noget om det... også fra nogen der ved mere end mig smiley

  • #3   20. jun 2007 Nej det er 35 kw mener jeg ellers 30, snakker lige med en kørelærer i aften, også derfor at Husaberg'en og husqvarna'en skulle være til at have med og gøre, KTM'en er nok lidt svære...

    men måske en Yamaha DT eller XT kan bruges i stedet. så bliver jeg nok bare nød til at skifte senere


  • #4   20. jun 2007 du må have 34 heste kræfter og jeg skulle give 3500 med rulle fældt og det hele så det er ikke så slemt.. men hvorfor drossel når man kan tune:D

  • #5   20. jun 2007 Steffen: Jeg er nok lidt gammeldags (selv kørelærenen kalder mig bedstefar) og jeg vil gerne overholde de regler der gælder for det lille mc kort. Tuning kommer senere, virker dumt at tune den også drosle synes du ik smiley og det har ikke noget at gøre med HK idag, der er 2 regler KW og KW pr. kg i teorien kan du have 35 kw og 1000 heste... Bemærk kun teori

    Men mange tak for hjælpen


  • #6   21. jun 2007 oki viste jeg ikke.. oki det er selvfølgelig rigtig.. kommer ikke til at køre så meget i år og næste år må jeg køre på stor så jeg gider ikke bruge penge på at drossel den og så tage det af næste år

Kommentér på:
Drosling

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce