KTM Freaks

KTM Freaks

Medlemmer: 46
Forside Forum Medlemmer Annoncer MC-er
650 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 10 Svar

SM DÆK - Nogle gode forslag? SM DÆK - Nogle gode forslag?

Hey.
Jeg er nu igang med at rive nummer to MTR2 Pirelli dæk ined.... det er et totalt godt dæk med sindsygt godt grip, men jeg køre max 1500- 2000 km på et bag dæk så er jeg nede på metallet i midten (uden at lave koger).
er det bare noget jeg skal leve med, for jeg vil ikke vælge et hårde dæk end MTR2`eren. Eller er fx. det dæk, fra Michelin der har hårdt dæk på midten og blødt i siderne, en genial opfindelse (mener det har lavet 2 slags)? er der nogen der har prøvet det eller er der nogle er jer, med erfaringen på asfalt dæk, der varmt kan anbefalde et andet dæk?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Løbende Gutavberg wc 1.280 kr.
  • Rengøring 1,5 time 500 kr.
  • Løs vandhand skal fastgøres 499 kr.
  • Rep af vaskemaskine 600 kr.
  • Skridsikker måtte 800 kr.
  • Rengøring af køkken opvask og vasket gul i lille gang og køkken 310 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  SM DÆK - Nogle gode forslag?
  • #1   22. maj 2007 Hej rasmus.

Vi bruger til bane (nok ikke så relevant) Pilot Race dæk..

Til gaden har jeg med rigitgt god erfaring brugt Pilot Sport!!!

Selvom konstruktionen er af ældre dato (1999) laves dækket stadig, og godt det samme..

Rigeligt med bid, og rimeligt mange KM. hurtigt at varme op på gaden, og ret nemt at kontrollere på skridgrænsen.

til store sportsmaskiner (OT ved det godt) vil jeg påstå at et varmt pilot sport har mere grip end 99% kan udnytte på gaden.

Og noget helt andet er, at til supermoto brug, er det klart sjovest med et pilot sport, eller power foran, og så et macadam100X bagpå, giver en masse sjove powerslides smiley

-
    Morten Dahl

• #2   22. maj 2007 ahh så lige det er til en Duke2..

Den skal have et sæt pilot sport.. har selv kørt duke2 med pilot sport...

Skide god kombination der..

--

Morten

• #3   22. maj 2007 Kørte med Pirelli Diablo sidste år og har lige bestilt et nyt Pirelli Diablo bagdæk igen smiley

• #4   22. maj 2007 Proxie:

Du har egentlig ret, men hvad nytter det at du har grebet fra et Pilot Power 2CT, hvis du kun udnytter det greb et Macadam kan tilbyde dig??

Jeg har faktisk engang for laaaang tid siden, kørt en trackday på ringDjursland med Macadam90x (den gamle og hårde)

Var stadig bland de hurtigste rundt den dag, kun overhalet af kammersjukkerne fra Team Cras Test Dummies, på vores 125cc maskiner..

Min gademc kom egentlig kun ind på banen fordi vi var lidt kåde, og nu stod den jo ude på p-pladsen smiley

Som før nævnt, jeg bruger til gade motarder pilot sport.. og enhver der mener de kan køre fra mig, fordi de kører på blødere dæk, skal være mere end velkomne i randers på lørdag smiley

Så hiver jeg gerne et sæt pilot sport på min ræcer, og så må vi se hvem der kommer hurtigst rundt..

Og der er ikke så meget at diskutere, ja jeg kender banen godt, men kommer jeg hurtigere rundt, holder jeg større svinghastighed, og ergo er grebet i dækkene tilstrækkeligt...

--

Morten

• #5   22. maj 2007 Hørt hvad Morten D siger! smiley
    Pilot sport på dyret. Perfekt til gade og der kan laves udskridninger bagtil smiley

• #6   22. maj 2007 Nej du misforstod mig..

Et opvarmet pilot sport, har mere greb end de fleste nogensinde får brug for..

Nu er dette her mest ment mod dem på sportsmaskinerne:
    Jeg har sådan et lidt ambivalent forhold til gadekørere der snakker om maks greb ved ekstreme nedlægning, og et dæks egenskaber på skridgrænsen..

Hvor mange af dem har overhovedet været i nærheden af et nedslidt Hisports (for dem der kan huske dem) grænse?

Første gang man prøver til, så bliver man overrasket over hvor meget bid der egentlig er i, et på papir, middelmådigt "touring" dæk..

Vi har sku leget meget med diverse dæk igennem tiderne på diverse trackdays, og fælles for alle var, at havde de først fået den rigtige temp med dækvarmerne, så var der faktisk rigtigt godt bid i dem alle sammen,

Nogle var så nemmere at kontrollere når de slap, men de dæk der var lettest at kontrollere, var faktsik de middelmådige..

Enhver der har prøvet det, ved at et Slick, griber som bare faen, men når det så slipper, så får du ingen advarsler, det kvitterer bare med en highsider...

been there, done that, many times, and more to come smiley

-
    Morten

• #7   22. maj 2007 Kanon, fedt med jeres Feed backs, jeg prøver pilot sport, næste gang... altså lige om lidt smiley

mange tak.

• #8   22. maj 2007 skal også have bestilt et sæt.- Skal lige have luret størrelserne ud

• #9   23. maj 2007 www.mcdaekonline.dk
    pilot sport: foran 771 kr, bag 982 kr. gode priser idag.
    inkl. lev.

• #10   24. maj 2007 Proxie:

Du har på sin vis ret.. et eksempel.

Pilot Power 2CT bude rigitgt godt, men et driftsvarmt Pilot Race bider endnu bedre..

Men er det Race ikke varmt, så skøjter du rundt..

Der hvor jeg ville hen, var når snakken bland gadekører falder på dæk, og deres vedhæftning under kraftig gasgivning under maks nedlægning, og hvordan de er at styre på grænsen..

Det er ting der foregår med driftsvarme dæk (dvs 80gr) og hvordan faen de når det på gaden ved jeg ikke..

På trackdays er dækvarmere en nem måde at få skidtet op i temp, så man ikke skal spilde de første 3 omgange på at køre forsigtigt..

Og de selvsamme gadekørere burde vide hvad deres udsagn indebærer, heriblandt dæktemperatur før man kører til grænsen..

Og havde de så prøvet et af disse "middelmådige" dæk, ville de vide, at selv på en trackday er langt de fleste sport-touring dæk rigeligt, for de første mange gange de er på trackday, formår de ikke engang at bruge dem 100%..

--
    Morten Dahl

Kommentér på:
SM DÆK - Nogle gode forslag?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce