{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.583 visninger | Oprettet:

Batterilevetid mm GoPro? {{forumTopicSubject}}

Hejsa Folkens,

Går og overvejer at kaste penge efter den helt store model GoPro men er lidt "bekymret" angående batterilevetid mm på den?. Hvad er folks erfaring?.

Skal dog siges at jeg ikke har en kværn endnu og når jeg engang får en er det ikke meningen at GoPro'en skal monteres på min hjelm, men måske på min torso, eller et eller andet sted på cyklen, og så et "mindre" og mere hjelm-egnet kamera på hjelmen.

Men indtil at jeg helt når dertil så finder jeg mig regelmæssigt i situationer hvor at et actioncam faktisk ville kunne bruges til at få nogle fede optagelser, fx Åben Hede i Oksbøl, Airshows etc hvor at 60 eller 120 FPS virkelig kan komme til sin magt. Eller evt timelapse i forbindelse med længerevarende ting.

Men går ud fra GoPro er udemærket til det og ved godt at der findes andre alternativer, men virker lidt som om at folk sværger til GoPro sårn generelt set, eller er jeg helt galt på den?

Men hjælper ikke meget med et GoPro hvis at den går død efter en times "arbejde" og regner også med at jeg skal have LCD bagskærm med til når at jeg tager den med ud og vil bruge som kamera, men dog ikke have LCD skærmen på når at den er fast monteret fx på en cykel i fremtiden mm.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Batterilevetid mm GoPro?
  • #2   3. jul 2014 Men er GoPro ikke et godt/udemærket valg til det jeg har i tankerne?. Eller er der andre der har andre gode forslag som kan bruges til det samme, ie montage på cykel/bil og action fotografering/filmning "ligesom" hvis jeg havde et håndholdt kamera.

• #3   3. jul 2014 Men kigger også lidt på Sony HDR-AS100V, men det er jo så decideret til montage og så er det ikke sikkert at det kan helt det samme, men det ved jeg ikke. Men kan ske at kombo på sigt bliver dem begge 2. Men må gå i Elgiganten og se hvad de har og hvad de foreslår.

• #4   3. jul 2014 levetid på batteriet er en af gopro's svagheder i forhold til mange konkurenter,
    en ting der er værd og tage med på motorcykel er vind modstand pga. linsen's placering,
    det er et udemærket action kamera, men i den dyre ende,
    tror en af grunde til der er så mange der har gopro er fordi de er hypet så og køre en kanon markedesføring,
    der findes alternativer som det as100 du har kigget på, men kan ikke helt forstå hvad du mener med det er decideret til montage?
    f.eks er as100 splash proof uden case, altså mod regn osv. som gør billedet bliver kanon i ting der ikke har noget med vand og gøre.

• #5   3. jul 2014 as-100 kan alt det gopro kan, med de forskellige optage funktioner osv. prøv og se den her video! der er en test med nogle forskelig
    https://www.youtube.com/watch?v=Ij-aAlYcyhU

• #7   3. jul 2014 Jakob, det jeg mener med om det er dedideret til montage, er om man kan bruge dem som impromptu camcorder :P. Men har AS100 også timelapse?

Har taget et GoPro lige pt da Elgiganten sagde at jeg havde 14 dage til at teste og finde ud af om det var noget for mig, og sidder allerede lidt nu her og overvejer hvordan fanden at man skal få dem på stabil strøm, men stadig have det vandtætte cover på

• #8   3. jul 2014 For det første ville jeg anbefale ebay.co.uk

Medmindre du har købt hero3 ikkeplus Black
    Det er fin pris. Modsat på ebay hvor det næsten ikke er at finde mere

Du kan opnå 2 timer og 40 minutter med batterybacpac i vandtæt cover til hero3+

Fordelene ved gopro er mest af alt

I standard etui vandtæt på større dybder

Ekstremt holdbart

Stort tilberhørsudvalg

Høj kvalitet af optagelser

Prisen taler lidt imod det og man kan snildt finde spidskompetencer det ikke har.

Jo mere du kan specificere dine behov jo lettere bliver det at vælge for dig.

Man kan få batterybanks nu til dags der vis USB tilslutning fungerer som en mobil stikkontakt til at oplade telefoner/kameraer/diktafoner osv.

Sådan en kan tilsluttes et evt kamera og så kan det stå tændt i døgn.
    Et hero3 ikkeplus kamera har et batteri med 1000 mAh ca
    Hero 3+ har et 1180 mAh batteri

Min ven har en batterybank på 4000 mAh. Den kostede vist ikke mere end en lille plov for et års tid siden

• #9   5. jul 2014 Mc Atsi, har købt Black 3+ og valgte at få LCD Back med til kameraet også. Har siddet og gogglet lidt og kan se at man kan få en "battery replacement" der gør at kameraet kører 100% på extern strøm, men det virker jo så desværre bare ikke når at jeg også skal have LCD skærmen på. Så leder pt efter en mulighed for at sætte fast strøm, MENS at LCD skærmen er der på og uden at gå alt for meget på kompromis med hvor vandtæt og deslige det er.

Men det jeg har skrevet i min oprindelige besked angående hvad det skal bruges til er det ikke udførligt nok?

• #10   5. jul 2014 du behøver da heller ikke den lcd skærm? man kan vel bruge sin smart phone til og se billedet på alle action kamera'er nu om dage!

• #11   5. jul 2014 Jeg har et Hero 2, og grundet den klodsede placering af linsen midt i det hele, bliver mit næste kamera et Drift HD Ghost. De er noget mere strømlinede end GoPro, og har skærm på siden. Man behøver ikke et stort etui til den, da den er vandtæt 'out-of-the-box'.
    http://www.dustinhome.dk/product/5010666007/drift-innovation-ghost-hd-1080p/?utm_campaign=edbpriser&utm_source=edbpriser.dk&utm_medium=pricecompare&utm_content=21419&ShowPriceIncVat=true

Ellers er det værd at kigge på topmodellen: Drift HD Ghost-S som vidst skulle have nogle flere fordele over grundmodellen.

• #12   12. jul 2014 Jakob, ifølge GoPro kan den faktisk filme længere med LCD skærmen aktiv, end med Wifi aktiv. Og LCD skærmen er bare hurtigere og mere praktisk i brug da jeg ellers først skal slå wifi til, finde det rigtige netværk og så forbinde til det før at jeg er igang med app. Mens at jeg bare skal tænde det før at LCD skærmen er aktiv og kan bruges smiley

Men begge dele bruger mere strøm, hvorfor at jeg sidder og roder med at finde enten et 3. parts hylster med plads til USB ladning, eller købe et extra hylstre og modificerer det sådan at jeg kan smække et USB kabel i og stadig holde det nogenlunde regntæt mm.

Og Frederik, hvad skal du give for Drift kameraerne, for kender en der muligvis stadig giver 10% rabat på dem

Kommentér på:
Batterilevetid mm GoPro?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce