BANDITTERNE

BANDITTERNE

Medlemmer: 216
Forside Forum Medlemmer Annoncer MC-er
1.831 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 11 Svar

Ny lydpotte Ny lydpotte

Er der nogen der har erfaring med diverse slip-on/bolt-on lydpotter? Jeg tænker på at skifte potten - ønsker en dybere lyd. Men Banditten kører fantastisk lige nu, og jeg vil ikke risikere at gøre kørslen dårligere. Jeg har læst om folk, der har oplevet at de får en urolig bund ved skift til efektpotte.
Skal den indkøres på ny efter en slip-on?
Jeg er ny bandit-ejer, så kom endelig med jeres erfaringer og gode råd. Skriv gerne hvis I kan anbefale et bestemt mærke.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af altanafskærmning 1.000 kr.
  • Fjerne overskydende jord, så det er plan med græsset 500 kr.
  • Hjælp til montering af skab 205 kr.
  • Bortkørsel og bortskaffelse af jord 1.000 kr.
  • Tilkobling af opvasker, vask og armatur 1.500 kr.
  • Skrue reol/lampe ned fra væg 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ny lydpotte
  • #3   14. aug 2013 Jeg har haft fire af typen: 3 x 1200 + 1 x 1250. Alle har fået anden potte uden jeg har skruet på karburatorer eller andre tekniske indgreb. Kun positive resultater.

• #5   14. aug 2013 jeg har lige (2000 km siden) sat slip-on på min og den køre super med den smiley jeg kigget på ebay efter forrør og fik potten med kvit og frit.. smiley men bare du har forrøret tror jeg da at du kan sætte hvilken som helst slip-on potte på

• #7   15. aug 2013 Brian: Sidder den Arrow potte du linker til på originale forrør, og er det noget jeg skal være obs på - altså forrørene (jf J. Rønns kommentar)?

James B: smid lige nogle navne/brands på de potter du har haft.

• #8   15. aug 2013 SHARK - Lazer - Bos - Yoshimura

• #10   16. aug 2013 Har selv monteret en Akrapovic slipon som jeg er meget tilfreds med. Men prøv at se denne test, den viser at der er stor forskel på diverse slipons http://www.youtube.com/watch?v=rmTQksWKvsM jeg bad dog min værkstedsguru om lige at justere den ind, hvis det var nødvendig, men der var ikke meget at ændre.

• #11   16. aug 2013 Med hensyn til Michaels Arrow så er det et komplet system med forrør og potte. Han har fået systemet kørt ind med en FI boks hos FV i Sabro. Dette er nok den ultimativt bedste løsning men det er samtidigt også ret bekosteligt.

Jeg selv har monteret en Akrapovic på de originale forrør. Samt monteret en FI boks og fået den kørt ind hos Bislev mc. Jeg synes det er pengene værd. MC'en går rigtigt godt uden irriterende tøven og huller. Se mit galleri.

• #12   16. aug 2013 Hans: tak for indlægget. Det med FI boksen røg hen over hovedet på mig. Kan du kort forklare hvad det er?

• #13   16. aug 2013 En anden model "Powercommander", der kan give motoren flere heste ved at man kan regulere benzinindsprøjtningen ved de enkelte antal omdrejninger lige fra bunden af. Et modul der sættes på motorens ledningsnet og skal justeres ind ved hjælp af et rullefeldt, for at virke optimalt.

• #14   17. aug 2013 James har svaret rigtigt fint på spørgsmålet.
    Fi boksen gør det muligt at justere benzin/luft forholdet for hver 500 omdr. Hvilket gør at motoren kan få et mere jævnt forløb og undgår at der opstår huller forløbet op til max effekt.
    Som standard suzuki kan man kun lave en overordnet justering. Dvs få den til at gå pisse godt i top registrer. Måske på bekostning af bundtrækket.

• #15   22. aug 2013 Så er valget truffet. Det blev en Leo Vince potte. Får en pris på både Carbon og alu i morgen. Den lød rigtigt godt.

profilbillede
  • #16   1. sep 2013 Sådan en oval Carbon havde jeg også på min første bandit , den var også god

Kommentér på:
Ny lydpotte

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce