Hvor findes en BMW el-guru? {{forumTopicSubject}}
Hej
Er der nogen der kender til en BMW guru i Horsens og omegn der har fuldstændig styr på elektronikken på en R1100RS fra 1994?
Jeg gider ikke "tage chancen" ved det første det bedste værksted, så derfor denne forespørgsel.
Jeg har på fornemmelsen at der er noget der dræner batteriet, og her til morgen resettede den pludselig uret til 0:00 da den ikke lige ville starte fordi sidestøttebenet ikke lige var 100% på plads. Selvom batteriet er fuldt opladet med original BMW lader, er det som om at når den har stået en arbejdsdag så er batteriet lidt fladt igen. ABS'en blinker ikke lige efter en opladning, men det gør den så ved anden eller tredie start om eftermiddagen.
Selvom jeg selvfølgelig bare kan smide 400 efter et nyt batteri, så kunne jeg altså godt tænke mig at få skidtet gået igennem af en der ved hvad han/hun har med at gøre. Er det mon muligt?
feb 2007
Følger: 5 Følgere: 7 MC-er: 3 Emner: 23 Svar: 658
Det eneste der bruger strøm når den er slukket, er uret, men det burde ikke dræne batteriet så meget. Så det er nok ved at være tid til et nyt batteri. På den jeg havde, lavede jeg selv denne modifikation http://www.ibmwr.org/r-tech/oilheads/ABS-II_low_voltage_modification/index.shtml for at slippe for ABS blinkeriet, det virkede upåklageligt. Der er en del andre fifs på denne side som du måske kan have glæde af http://www.ibmwr.org/r-tech/oilheads/index.shtml
dec 2008
Følger: 1 Følgere: 1 MC-er: 1 Svar: 11
mar 2007
Følger: 2 MC-er: 2 Emner: 2 Svar: 9
Jeg har set løsningen før Klaus, og det er nok også en jeg vil lave på min engang når alt andet er checket først :-). Hvilket relæ brugte du? Jeg har ikke kunnet finde Bosch-relæet på nettet, og jeg gider ikke købe et billigt noname i Biltema eller THansen...
@Johnny: Er der et gel-batteri du vil anbefale til bimmeren? link/forhandler?
Jeg kunne godt tænke mig at få checket og målt ledningsnettet/ladekredsen igennem af en sagkyndig/nørd, derfor mit indlæg. Alle værksteder kan skifte olie og bremser, men nogle får lange blikke og tænker i overspringshandlinger når de skal lave andet. Derfor vil jeg også gerne høre jeres anbefaling til grundig værksted/tekniker som I har gode erfaringer med.
feb 2007
Følger: 5 Følgere: 7 MC-er: 3 Emner: 23 Svar: 658
Jeg kender ikke så meget til værkstedernes vilje til el, jeg fandt en BMW manual på nettet, og med den har jeg kunne klare de få problemer jeg havde.
http://www.carlsalter.com/bmw-service-manuals.asp
dec 2008
Følger: 1 Følgere: 1 MC-er: 1 Svar: 11
jeg var måske lige optimistisk nok da jeg skrev gel batteri, det laver de desværre ikke til den men kun syre batt. mekonomen vare nr. 20-45360 horsens afd kan skaffe det til dig prisen er 482 + moms
vedr dit arbejds relæ så har mekonomen også dette.
johnny mekonomen køge.
mar 2007
Jeg har erklæret batteriet dødt. Fra arbejde fredag kunne den lige akkurat starte på sidste "tørn" batteriet kunne trække startermotoren. Da havde den stået hele natten og ladet med BMW laderen på. Om morgenen var den nu heller ikke for kvik, men fredag eftermiddag nær død som sagt.
Så et nyt batteri skulle findes her til week-enden. Jeg prøvede hos Friis MC i Horsens, de havde kun Varta, men desværre ikke nogen hjemme der passede (Varta 519013). Så jeg måtte videre til CVP-MC i Horsens. De havde et originalt BMW (Exide) GEL batteri på lager til 1049,00, og ville kun anbefale dette. Jeg havde egentlig bestemt mig for at prøve Odyssey PC680 AGM batteriet hvis de havde det, det havde jeg set på nette til omkring 1200-1300,00. Så et originalt GEL batteri til 1049,00 det lød som et ok tilbud - så det er indkøbt.
Nu er der noteret dato på batteriet, så må jeg så hvor længe det holder.
Næste skridt er så indkøb og installering af relæ, men det bliver når vejret bliver lidt koldere i det
jan 2008
Følger: 1 MC-er: 2 Emner: 40 Svar: 350
http://www.louis.de/_10c80c89fda43397aa38410bc81f4acb2a/index.php?topic=artnr_gr&artnr_gr=10036749&typ_id=R1100RS%2F96
Jeg har også sådan et batteri, og det fungerer bare perfekt
mar 2007
De 843 kr for batteriet +fragt (?) Er nu nok så tæt på de 1049 kr, at det ikke gør så meget. Med mindre man selvf skal have andet med fra louis også
Hvor findes en BMW el-guru?
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside