{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.699 visninger | Oprettet:

Honda CBR 929 {{forumTopicSubject}}

Jeg er ved at lege lidt med min affjedring, og blev færdig med min front og så om til bag.
Så ville jeg tjekke trykket i den beholder er sider på bagdæmperen. fordi jeg syntes den var blevet meget meget blød. Tror da fanden når den er top for luft/gas.

Så spørgsmålet i dag er: Hvor meget tryk skal der være i den beholder.? smiley

God lørdan

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Honda CBR 929
  • #1   19. maj 2013 Hmm hvad er det for en dæmper du har, kan du evt tage et billede og sende til mig i en pm?

• #2   20. maj 2013 Den beholder på din bagdæmper er IKKE til at tage tryk ud af .. Det er en gasbeholder ( og det SKAL være gas ), som er en del af hydraulikken .. Den skal holde ens modtryk i olien på dæmperen så den ikke laver vacuum under bevægelse ..

Trykket de den beholder skal være ca. 120-140 psi .. Nitrogen !1 .. det er ikke et tryk man kan regulere, og det har ikke nogen regulering i dæmperens hårdhed .. Hvis trukket er taget af, skal du nok tage dæmperen af, og få den renoveret på et værksted som kan lave den ..

Hvis din dæmper ( før du tog trykket af ) var for blød, kan du få den shimset lidt hårdere på i samme momang .. Det kan også være at den er blevet utæt før, og på den måde ved at tømme sig selv for olie ..

Uanset hvad virker din dæmper ikke uden gastryk, og den bliver faktisk ødelagt inden i hvis man kører uden tryk ... Ventilen på beholderen er kun til genpåfyldning ved renovering

• #3   20. maj 2013 Lige et spørgsmål fra siden her. Hvem kan renovere sådan en bagdæmper i Århus området? Og hvad skal man forvente at betale for det?

Mvh
    Rasmus

• #4   21. maj 2013 Hmm ... ved ikke lige hvem du har i nærheden .. men en meget normal pris vil være omkring 1500 kr, med nye pakdåser, teflon osv .. over 2000 kr skal du ihvertfald IKKE betale .. og sørg for der bliver gjordt mere end kun olie skift .. HVIS reservedene er ALT for dyre så prøv "thumbertalk.com, fin delene dér, få den hjem og få den sat i .. Danske orginal dele kan nogen gange være SUPER dyre .. MEN f.eks til en suki, hvor der sidder en showa dæmper, så er Honda dele ofte det samme, men MEGET billigere ... Det er den danske Suki impotør som er 'out-real", ... EX, bagdæmper seal-head honda; 450 kr, suki; 3500 kr ... jov jov ..

• #5   24. maj 2013 omkring 1500 hos AH-racing.dk

Kommentér på:
Honda CBR 929

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce