{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.127 visninger | Oprettet:

Batteri på TE610 {{forumTopicSubject}}

Hej folkens,
Jeg har en TE610 fra 95' og den har intet batteri. Det giver mig lidt elektriske udfordringer ide at jeg ikke kan få lys på mit trailtech vapor, og mit horn ikke lyder særlig godt. Desuden går der mindst 2 sekunder fra jeg aktivere mine blinklys til de blinker fordi de lige skal oplades.
Er der nogen herinde der ved hvor besværligt det vil være at montere et batteri på en mc der ikke er født med det?

Jeg vil gerne høre jeres mening både om at montere et batteri der bliver opladet af cyklen, eller bare have et batteri der driver de små elektriske komponenter indtil det er fladt.

På forhånd tak


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Batteri på TE610
  • #1   3. feb 2013 Jeg har samme knallert som dig, også uden batteri.. Hornet lyder som en syg høne. Men hvad så, potterne har lyden som for folks opmærksomhed.

    Jeg vil ikke mene det er muligt at bygge ledningsnet til at lade på en akkumulator, hvor vil du også plasere det ?? du skal både have enretter og spændingbegrænser.. Det er alt for meget unødigt bøvl.


  • #2   3. feb 2013 Ja der blev jeg allerede præsenteret for ord jeg ikke kender, og det fortæller mig at det nok ikke er realistisk at få ladet på batteriet under kørselen. Men det er lidt problematisk at jeg ikke kan se min fart efter mørkets frembrud.

  • #3   3. feb 2013 Og jeg ville placere det bagerst under sædet. Der er rigeligt plads (tror jeg)

  • #4   3. feb 2013 Nu kender jeg ikke den vapor du snakker om, men jeg kan forstå den skal have spænding..
    Du har en lysspole i svinghjulet som laver spænding til ledningsnettet når motoren er startet, den laver ca 13-14 volt.. Noget mindre i tomgang.
    ( mine blinklys duer slet ikke i tomgang )
    Og så har du den grå boks oppe ved forgaflen til at regulere spændingen så pærene ikke springer (spændingsbegrænser)

    Er det ikke spænding nok til at drive lys/funktionerne i dit speedometer da ?

    Har du prøvet at "låne" spændingen fra den ledning som går til nærlys og koble den til + på din vapor ?

    En anden ting.. Hvorfor er det relevant at vide hvad du kører ?? Det er da bare derudaf i vildskab.
    Jeg har en cykelcomputer uden lys som ikke virker mere smiley


  • #5   3. feb 2013 Vil også mene du bare skal 'stjæle' noget strøm fra dit kørelys...

    Glem alt det med at få batteri på... smiley


  • #6   3. feb 2013 Jeg havde overhoved ikke tænkt på at stjæle strøm fra nærlyset, det er en fantastisk ide. Og nu bor jeg midt i Roskilde så nogen gange er jeg nød til at overholde reglerne i ved smiley Mine blinklys virker i tomgang men det tager lige et par sekunder at lade dem op.

  • #7   4. feb 2013 Var det ikke en ide at oprette din mc herinde ??
    Eller skal du bare suge vores viden ? smiley


  • #8   4. feb 2013 Den skal lige være færdig. Har sidste besøg hos mekanikeren d.16 så burde jeg være klar til syn og afgift, og så oprettelse herinde selvfølgelig smiley

  • #9   4. feb 2013 Du får et problem til syn.
    De vil forlange at du har positionslys når den er stoppet, dette er en ny latterlig regel som er endnu en skjult afgift til vores uoprettelige dårlige økonomi i danmark pga. for mange offentlige ansatte.
    Du må se i øjenene at montere en 9V batteri og sætte det til pos. lys pæren og til baglygten. Et arbejde du kan hygge med en times tid en regnvejrsdag.


  • #10   5. feb 2013 Ahh det kan simpelthen ikke være rigtigt. Når den ikke er født med det skal den ikke have det ved syn. Tror jeg prøver i første omgang uden

  • #11   5. feb 2013 Du får du en grim oplevelse.. Og et omsyn.
    Er du for ung til at vide at vores Danske system er så fuck-up at det ikke kan forklares med fornuft ??


  • #12   5. feb 2013 Hvor er du fra i landet?

    Hvor ny er den regel ? Jeg havde ingen problem med min husky i sin tid. Havde den ikke engang tændt.


  • #13   5. feb 2013 haha et syn uden at tænde maskinen? Det er alligevel imponerende.
    Jeg tager sgu chancen i første omgang. Tiden snegler sig bare afsted når man har haft en maskine siden april 2012 uden at have været på gaden.


  • #14   5. feb 2013 Jeg tror det afhænger ufatteligt meget af den pågældende synsmand!! Om han har fået fisse, om morgenkaffen var god nok osv. Osv...
    Første sted, her i Fredericia -gik synsmanden ufatteligt meget op i at der ikke var batteri på min Husa og dermed ingen pos.lys = omsyn!
    Så jeg kørte hjem og stikkede et primitivt pos.lys-kit og tog maskinen med på arbejde, hvor der ligger en synshal lige rundt om hjørnet, og wupti 3 min. Efter jeg trillede ind af døren var den synet!


  • #15   6. feb 2013 Ja min ven har har en DRZ og han har fortalt mig om en synshal der bare bekræfter den kan bremse og ellers ikke er livsfarlig og så er den ellers synet. Det er lidt planen

  • #16   7. feb 2013 Fornuftigt... .. Altså at han har en DRZ =)

  • #17   7. feb 2013 Det skal jeg hilse ham og sige når han engang når målstregen smiley

  • #18   8. feb 2013 Hehe =)

  • #19   19. feb 2013 Nå... Jeg dumpede syn i dag fordi der ikke er noget batteri på den hvilket irritere mig grænseløst.
    Jeg vil meget gerne høre forslag til hvad man går ved det her for jeg vil meget gerne have det fikset hurtigt.

    Per M: Du nævnte at det var et nemt hoppyprojekt, er det noget du gider uddybe? smiley


  • #20   20. feb 2013 Ja nu skal jeg ikke spille skadefro.. Men hvorfor lytter du ikke til folk som har stået i samme situation ??

    Nå men du tager et 9 v batteri og taper fast bag forlygten og forbinder pos. lys pæren, trækker en tynd ledning midlertidligt om til baglygten og kobler ledningen på stikket til baglyset, sæt en lille on/off kontakt fast til styret.
    Du har vel bare lidt forstand på strøm ?? Med minus fra batt. på stel osv.
    Jeg vil tro du kan lave det på max en time.
    Hiv så hele lortet af når du har fået den synet.


  • #21   20. feb 2013 Ja men ham synsmanden sagde at han ville se en akumulator på cyklen, og det gør vel at jeres ide ikke bliver godkendt?
    Gad vide om positionslyset SKAL aktiveres af tændingen. Det er vel i den formulering at jeg skal tvinge ham til at godkende den.
    Det system i beskriver der kan jeg sagtens lave selv ja!


  • #22   20. feb 2013 Kør til en anden synshal hvor snuden ikke er så emsi.
    Min nabo (Lars A i denne tråd) synede hans husaberg på den måde.

    Jeg kunne GODT tænke mig at vide hvad han svarer hvis du spørger ham hvordan han havde forestillet sig at bygge en mc med lysspole om til en mc med batteri og mulighed for at lade på dette.
    Det er da helt hen i skoven.
    Mon du skal have en anden motor på med spole til at lade på batteriet ??
    Eller er motorcyklen ikke egnet for vejbrug pga af endnu en regel som staten skal tjene penge på.

    Han KAN ikke forlange du bygger et MC-batteri på en cykel der ikke er født med det, det kan jo ikke lade sig gøre, der er hverken ledningsnet, enretter, laderelæ osv på den..
    Kør til en anden synshal.


  • #23   20. feb 2013 Jeg ringede ind til trafikstyrelsen og fik det defineret og så længe jeg får lys på med slukket motor, så må jeg for deres skyld montere to lommelygter.
    Laver en hoppyløsning hvor jeg laver et lukket system udenom motorcyklens elsystem. For når jeg har trafikstyrelsens ord for at det holder, så kan han fucke af.

    medmindre han IGEN vil til at måle på om min forreste bremseskrive er for slidt... dumper han min 320mm brembo skive så tæver jeg ham


  • #24   21. feb 2013 Kan du ikke få det skriftligt det med lommelygter fra trafikstyrelsen, så vil jeg meget gerne have en kopi på mail.
    Så kan jeg stikke det op i snotten på synsbetjenten den dag mig skal synes.

    Eller kunne de henvise til en § et sted på nettet ??

    Under alle omstændigheder ville jeg tage en anden synsmand, det virker ikke som om i bliver venner jer to.


  • #25   21. feb 2013 Jeg har navn og nummer på ham jeg talte med i Trafikstyrelsen, detmå værenok. har det desværre ikke på skrift. ud over de normale synsregler som bliver gradbøjet. Jeghar jo Så et sstykke papir hvor der står at det eneste omsynet skal bestå af er; kontrol af positionslyset... Det bliver gjort mandag!

  • #26   21. feb 2013 Det er bare ikke nok at sige til syn du har snakket med trafikstyrelsen, og de siger..............
    Det er ham beaukraten pisse ligeglad med.
    Hvis du har det på tekst, det er det eneste sprog de forstår.. De er regel-kneppere, ikke udstyret til at bruge alm. Fornuft.
    Som jeg har sagt før. Vores samfund er baseret på afgifter og hvad systemet tjener penge på.


  • #27   21. feb 2013 Jeg skriver fra mobil så derfor er der lidt fejl.

    Nå men jeg prøver at lave et batteri system i morgen og tager det til om syn på mandag. Hvis bare det ser nogenlunde anstændigt ud og fungere så må han lade mig bestå. Det har jeg Trafikstyrelsens ord for.
    Hvis han modsiger sig det, så må han have min kontaktperson i røret pr omgående


  • #28   28. feb 2013 Nå Mads..
    Fik du banket noget fornuft ind i synsmanden, eller klammer han sig stadig til sin regelbog ??
    Er den synet.


  • #29   1. mar 2013 Den er officielt synet! Ham synsmanden jeg havde sidst, var blevet syg og hans erstatning var fuldstændig ligeglad. Den blev synet og jeg har søgt om afgiften.

    Du kan se min nyoprettede maskine under min profil smiley


  • #30   1. mar 2013 Super.. Håber han har fået kroniske hæmorider.

    Tillykke.


  • #31   1. mar 2013 Wuhuuuuu!!! Sejr til folket!! smiley
    Tillykke smiley


  • #32   2. mar 2013 Tak tak! jeg skal have afgiften fra SKAT senest d.18 og jeg håber vi ligger under 10.000 !

    Her står den med nye rimstripes klar til plade

    [IMG](link fjernet)



    profilbillede
Kommentér på:
Batteri på TE610

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce