1.125 visninger
|
Oprettet:
Batteri på TE610 {{forumTopicSubject}}
Hej folkens,
Jeg har en TE610 fra 95' og den har intet batteri. Det giver mig lidt elektriske udfordringer ide at jeg ikke kan få lys på mit trailtech vapor, og mit horn ikke lyder særlig godt. Desuden går der mindst 2 sekunder fra jeg aktivere mine blinklys til de blinker fordi de lige skal oplades.
Er der nogen herinde der ved hvor besværligt det vil være at montere et batteri på en mc der ikke er født med det?
Jeg vil gerne høre jeres mening både om at montere et batteri der bliver opladet af cyklen, eller bare have et batteri der driver de små elektriske komponenter indtil det er fladt.
På forhånd tak
apr 2006
Følger: 3 Følgere: 11 MC-er: 4 Emner: 38 Svar: 344
Jeg vil ikke mene det er muligt at bygge ledningsnet til at lade på en akkumulator, hvor vil du også plasere det ?? du skal både have enretter og spændingbegrænser.. Det er alt for meget unødigt bøvl.
nov 2012
Følger: 5 Følgere: 4 MC-er: 2 Emner: 10 Svar: 46
nov 2012
apr 2006
Du har en lysspole i svinghjulet som laver spænding til ledningsnettet når motoren er startet, den laver ca 13-14 volt.. Noget mindre i tomgang.
( mine blinklys duer slet ikke i tomgang )
Og så har du den grå boks oppe ved forgaflen til at regulere spændingen så pærene ikke springer (spændingsbegrænser)
Er det ikke spænding nok til at drive lys/funktionerne i dit speedometer da ?
Har du prøvet at "låne" spændingen fra den ledning som går til nærlys og koble den til + på din vapor ?
En anden ting.. Hvorfor er det relevant at vide hvad du kører ?? Det er da bare derudaf i vildskab.
Jeg har en cykelcomputer uden lys som ikke virker mere
feb 2008
Følger: 17 Følgere: 15 MC-er: 7 Emner: 39 Svar: 410
Glem alt det med at få batteri på...
nov 2012
apr 2006
Eller skal du bare suge vores viden ?
nov 2012
apr 2006
De vil forlange at du har positionslys når den er stoppet, dette er en ny latterlig regel som er endnu en skjult afgift til vores uoprettelige dårlige økonomi i danmark pga. for mange offentlige ansatte.
Du må se i øjenene at montere en 9V batteri og sætte det til pos. lys pæren og til baglygten. Et arbejde du kan hygge med en times tid en regnvejrsdag.
nov 2012
apr 2006
Er du for ung til at vide at vores Danske system er så fuck-up at det ikke kan forklares med fornuft ??
feb 2008
Hvor ny er den regel ? Jeg havde ingen problem med min husky i sin tid. Havde den ikke engang tændt.
nov 2012
Jeg tager sgu chancen i første omgang. Tiden snegler sig bare afsted når man har haft en maskine siden april 2012 uden at have været på gaden.
nov 2010
Følger: 10 Følgere: 9 MC-er: 3 Emner: 3 Svar: 67
Første sted, her i Fredericia -gik synsmanden ufatteligt meget op i at der ikke var batteri på min Husa og dermed ingen pos.lys = omsyn!
Så jeg kørte hjem og stikkede et primitivt pos.lys-kit og tog maskinen med på arbejde, hvor der ligger en synshal lige rundt om hjørnet, og wupti 3 min. Efter jeg trillede ind af døren var den synet!
nov 2012
feb 2008
nov 2012
feb 2008
nov 2012
Jeg vil meget gerne høre forslag til hvad man går ved det her for jeg vil meget gerne have det fikset hurtigt.
Per M: Du nævnte at det var et nemt hoppyprojekt, er det noget du gider uddybe?
apr 2006
Nå men du tager et 9 v batteri og taper fast bag forlygten og forbinder pos. lys pæren, trækker en tynd ledning midlertidligt om til baglygten og kobler ledningen på stikket til baglyset, sæt en lille on/off kontakt fast til styret.
Du har vel bare lidt forstand på strøm ?? Med minus fra batt. på stel osv.
Jeg vil tro du kan lave det på max en time.
Hiv så hele lortet af når du har fået den synet.
nov 2012
Gad vide om positionslyset SKAL aktiveres af tændingen. Det er vel i den formulering at jeg skal tvinge ham til at godkende den.
Det system i beskriver der kan jeg sagtens lave selv ja!
apr 2006
Min nabo (Lars A i denne tråd) synede hans husaberg på den måde.
Jeg kunne GODT tænke mig at vide hvad han svarer hvis du spørger ham hvordan han havde forestillet sig at bygge en mc med lysspole om til en mc med batteri og mulighed for at lade på dette.
Det er da helt hen i skoven.
Mon du skal have en anden motor på med spole til at lade på batteriet ??
Eller er motorcyklen ikke egnet for vejbrug pga af endnu en regel som staten skal tjene penge på.
Han KAN ikke forlange du bygger et MC-batteri på en cykel der ikke er født med det, det kan jo ikke lade sig gøre, der er hverken ledningsnet, enretter, laderelæ osv på den..
Kør til en anden synshal.
nov 2012
Laver en hoppyløsning hvor jeg laver et lukket system udenom motorcyklens elsystem. For når jeg har trafikstyrelsens ord for at det holder, så kan han fucke af.
medmindre han IGEN vil til at måle på om min forreste bremseskrive er for slidt... dumper han min 320mm brembo skive så tæver jeg ham
apr 2006
Så kan jeg stikke det op i snotten på synsbetjenten den dag mig skal synes.
Eller kunne de henvise til en § et sted på nettet ??
Under alle omstændigheder ville jeg tage en anden synsmand, det virker ikke som om i bliver venner jer to.
nov 2012
apr 2006
Det er ham beaukraten pisse ligeglad med.
Hvis du har det på tekst, det er det eneste sprog de forstår.. De er regel-kneppere, ikke udstyret til at bruge alm. Fornuft.
Som jeg har sagt før. Vores samfund er baseret på afgifter og hvad systemet tjener penge på.
nov 2012
Nå men jeg prøver at lave et batteri system i morgen og tager det til om syn på mandag. Hvis bare det ser nogenlunde anstændigt ud og fungere så må han lade mig bestå. Det har jeg Trafikstyrelsens ord for.
Hvis han modsiger sig det, så må han have min kontaktperson i røret pr omgående
apr 2006
Fik du banket noget fornuft ind i synsmanden, eller klammer han sig stadig til sin regelbog ??
Er den synet.
nov 2012
Du kan se min nyoprettede maskine under min profil
apr 2006
Tillykke.
nov 2010
Følger: 10 Følgere: 9 MC-er: 3 Emner: 3 Svar: 67
Tillykke
nov 2012
Her står den med nye rimstripes klar til plade
[IMG](link fjernet)
Batteri på TE610
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside