Politikerne fatter brik... {{forumTopicSubject}}
§ 139. Kørekort udstedt fra den 1. juli 1996 og til den 18. januar 2013 samt fornyelser heraf giver førerret i henhold til følgende retningslinjer:
1) Kørekort til kategori A (lille motorcykel) giver ret til at føre de i § 9 nævnte køretøjer. Kørekort til kategori A (lille motorcykel) giver endvidere ret til at føre:
a) Tohjulet motorcykel uden sidevogn med et forhold mellem motoreffekt og køreklar vægt på højst 0,16 kW/kg. Det er samtidig en betingelse, at motorcyklen har en motoreffekt på højst 25 kW.
b) Tohjulet motorcykel med sidevogn med et forhold mellem motoreffekt og køreklar vægt på højst 0,16 kW/kg.
c) De under litra a og b, nævnte køretøjer tilkoblet én påhængsvogn eller ét påhængsredskab.
2) Ret til at føre de i § 11 nævnte køretøjer med kørekort til kategori A (lille motorcykel) er betinget af, at føreren før den 19. januar 2013 havde to års erfaring som fører af lille motorcykel på baggrund af et kørekort til kategori A (lille motorcykel), jf. dog nr. 3.
3) Kørekort til de i § 11 nævnte køretøjer kan dog udstedes til en person, der først efter den 19. januar 2013 har opnået to års erfaring som fører af lille motorcykel på baggrund af et kørekort til kategori A (lille motorcykel), når personen er fyldt 22 år, og har bestået en praktisk prøve til kategori A på en motorcykel, kategori A, jf. bilag 5.
4) Kørekort til kategori A (stor motorcykel) giver ret til at føre de i § 11 nævnte køretøjer.
Som jeg har forstået det, så vil det sige at alle der opnår de 2 års erfaring efter 19. januar, skal vente til de er 22 og består en praktisk prøve, før de kan føre en stor motorcykel.. (Dvs. mig..)
Så jeg kan godt vinke farvel til at kunne følge med jer de næste 2 års tid hvis jeg følger loven..
Jeg tænker lidt på 2 valgmuligheder, enten forbedre min nuværende med udstødning og hvad der ellers hører med, eller bare købe en større og køre på den alligevel?
Hvilken vil i sige ville være smartest? Jeg synes jo allerede at jeg fuldt ud magter de små 31 heste min besidder
apr 2006
Følger: 3 Følgere: 11 MC-er: 4 Emner: 38 Svar: 344
Jeg havde skidt lodret på deres lorte regler, jeg kører i forvejen efter mine egne..
Desuden har de ikke en jordisk chance for at fange aprillia.
jul 2010
Følger: 6 Følgere: 5 MC-er: 2 Emner: 4 Svar: 111
Men tror nu også jeg bare skider dem et langt stykke og køber mig en større
Men hvad er straffen for at køre på en uindregistreret cykel?? Tænker at hvis de kommer efter mig og jeg tager flugten, så er der jo ikke nogen nummerplade de kan genkende mig på? (Ligesom Superretards)
jan 2009
Følger: 9 Følgere: 9 MC-er: 1 Emner: 15 Svar: 108
jul 2010
jan 2009
jul 2010
Bøden for at køre uden kørekort får jeg selvfølgelig, hvad jeg ellers laver af forseelser, og så får jeg vel også en bøde for at køre uden nr. plade, men får jeg for andet end det??
jan 2009
jul 2010
Men som udgangspunkt mener jeg at så længe der er ansvar på den så skal forsikringen dække, og så er det ellers op til forsikringen at bevise at det var på grund af manglende køreegenskaber uheldet skete for at de kan få regress
Politikerne fatter brik...
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside