{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.153 visninger | Oprettet:

Politikerne fatter brik... {{forumTopicSubject}}

§ 139. Kørekort udstedt fra den 1. juli 1996 og til den 18. januar 2013 samt fornyelser heraf giver førerret i henhold til følgende retningslinjer:

1) Kørekort til kategori A (lille motorcykel) giver ret til at føre de i § 9 nævnte køretøjer. Kørekort til kategori A (lille motorcykel) giver endvidere ret til at føre:

a) Tohjulet motorcykel uden sidevogn med et forhold mellem motoreffekt og køreklar vægt på højst 0,16 kW/kg. Det er samtidig en betingelse, at motorcyklen har en motoreffekt på højst 25 kW.

b) Tohjulet motorcykel med sidevogn med et forhold mellem motoreffekt og køreklar vægt på højst 0,16 kW/kg.

c) De under litra a og b, nævnte køretøjer tilkoblet én påhængsvogn eller ét påhængsredskab.

2) Ret til at føre de i § 11 nævnte køretøjer med kørekort til kategori A (lille motorcykel) er betinget af, at føreren før den 19. januar 2013 havde to års erfaring som fører af lille motorcykel på baggrund af et kørekort til kategori A (lille motorcykel), jf. dog nr. 3.

3) Kørekort til de i § 11 nævnte køretøjer kan dog udstedes til en person, der først efter den 19. januar 2013 har opnået to års erfaring som fører af lille motorcykel på baggrund af et kørekort til kategori A (lille motorcykel), når personen er fyldt 22 år, og har bestået en praktisk prøve til kategori A på en motorcykel, kategori A, jf. bilag 5.

4) Kørekort til kategori A (stor motorcykel) giver ret til at føre de i § 11 nævnte køretøjer.

Som jeg har forstået det, så vil det sige at alle der opnår de 2 års erfaring efter 19. januar, skal vente til de er 22 og består en praktisk prøve, før de kan føre en stor motorcykel.. (Dvs. mig..)

Så jeg kan godt vinke farvel til at kunne følge med jer de næste 2 års tid hvis jeg følger loven..

Jeg tænker lidt på 2 valgmuligheder, enten forbedre min nuværende med udstødning og hvad der ellers hører med, eller bare købe en større og køre på den alligevel?
Hvilken vil i sige ville være smartest? Jeg synes jo allerede at jeg fuldt ud magter de små 31 heste min besidder smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Politikerne fatter brik...
  • #1   12. sep 2012 Der røg drømmen om sxv hva' ?? jeg har eller fået et dokument på vuderet afgift på 31000. Hvilket nok er lavere til foråret når jeg sikkert søger den på min.

Jeg havde skidt lodret på deres lorte regler, jeg kører i forvejen efter mine egne..
    Desuden har de ikke en jordisk chance for at fange aprillia.

• #2   12. sep 2012 Har også snakket med en kammerat som snart er færdig med kørekortet, at vi bare skulle købe os 2 x SXV'ere og tage turen ind over en mark eller andet hvis de kom efter os smiley
    Men tror nu også jeg bare skider dem et langt stykke og køber mig en større smiley
    Men hvad er straffen for at køre på en uindregistreret cykel?? Tænker at hvis de kommer efter mig og jeg tager flugten, så er der jo ikke nogen nummerplade de kan genkende mig på? (Ligesom Superretards) smiley

• #3   13. sep 2012 En afgift på 31000kr på aprilia det lyder billigt jeg har lige fået min afgift på ktm 525exc 2003 som lyder på 26600kr så jeg har selvfølgelig klaget. Så må vi se hvad de siger!!!! At køre på mc som ikke er indregistreret og uden forsikring, er nok ikke så smart! bøde hvis du bliver fanget er afgift plus bøde som også er afgiften igen så ialt 62000kr for den aprilia. Men det er jo ingenting i forhold til hvis du køre en ned under din flugt fra politi.

• #4   13. sep 2012 Hvad så hvis man kører på en indregistreret mc med forsikring, men uden nr.plade?

• #5   14. sep 2012 tror ikke du kan have forsikeing uden nr plader. så hedder forsikring vist bare stilstands forsikring og dækker kun brand og tyveri. En type forsikring som nogle bruger om vinteren også aflevere de nr. plader. tror du skal finde ud af hvad straffen er for at køre på den mc du gerne vil have med alt i orden, plader og forsikring men hvor du bare ikke er gammel nok! måske få den indregistreret i din far- mor navn???kan godt forstå du ikke gider de 35hk i 3år;)

• #6   14. sep 2012 Det jeg tænker på, er at købe en motorcykel, indregistrere den og betale alt så den ville være fuldt ud lovlig at køre på, men i stedet for at have nr. pladen på cyklen ligger den derhjemme smiley
    Bøden for at køre uden kørekort får jeg selvfølgelig, hvad jeg ellers laver af forseelser, og så får jeg vel også en bøde for at køre uden nr. plade, men får jeg for andet end det?? smiley

• #7   14. sep 2012 det ved jeg ikke prøv at ringe til politi de skal forsælle dig reglerne! tror du bliver forsøgt stoppet hele tiden hvis du vil køre uden mr plader så hellere en pirat nr plade så ligner det da at der er en. men måske gælder forsikring ikke hvis ikke du er gammel nok alligevel?? nu er jeg jo sikkert en gammel idiot på 35 men jeg ville ikke risikere at stå i gæld resten af mit liv fordi jeg kom til at køre en ned da jeg var 18-21. Jeg ville ihvertfald lige sikre mig at det kun er en bøde man får, og at forsikring dækker hvis uheld er ude;) du kan selv komme tilskade og hva med din uheldsforsikring!! jeg er vældtet 3 gange så den forsikring vil jeg anbefale dig at få udvidet til også at dække mc.

• #8   14. sep 2012 Nej det der med at stå i gæld resten af livet gider jeg ikke, så det skal være sådan at der er en forsikring der dækker hvis der skulle ske noget smiley
    Men som udgangspunkt mener jeg at så længe der er ansvar på den så skal forsikringen dække, og så er det ellers op til forsikringen at bevise at det var på grund af manglende køreegenskaber uheldet skete for at de kan få regress smiley

Kommentér på:
Politikerne fatter brik...

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce