FZR 1000 exup hakker i det {{forumTopicSubject}}
Hej folkens.
Har efterhånden hørt om flere som havde problemer med at deres 1000'er ikke trak rent.
På grund af det store ventiloverlap er en 1000 exup en af de lidt sværere at få til at køre optimalt hvis man har sat en åben lydpotte på.
Vi skal jo hjælpe hinanden, og jeg har selv tidligere døjet med at min fzr 1000 hakkede i det, så her er hvad jeg foreslår baseret på mine egne erfaringer:
Det allerførste du skal gøre er at se efter om din exup ventil står korrekt. Når du har drejet nøglen om på "on" skal ventilen stå sådan at det lille hul passer ud for mellemrummet. Se evt video
http://www.youtube.com/watch?v=UiwiR2dq4xQ
Hvis den ikke passer, justerer du den sådan her : Først drejer du nøglen "on" så ventilen kører i nul. Så løsner du kablerne fra servomotoren lidt, derefter låses ventilen ved at stikke et lille bor der passer ind i mellemrummet og videre ind i det lille hul. Så strammer du kablerne op igen og tager boret ud igen og drejer nøglen "off". Du drejer nu med en tang ventilen lidt og så sætter du tænding på igen, og nu skal ventilen gerne køre på plads ud for hullet.
Angående jetkit :
De fleste skulle nok kunne finde ud af at montere det her selv.
(link fjernet)
Prisen ligger på 2700 kr. med det hele. Måske kan du finde det billigere på ebay.de men så skal du sørge for at være sikker på at det ikke er til en US model eller en 100hk tyskermodel ( har en kammesjuk som købte på ebay og det han fik hjem lignede ikke det jeg har monteret, bla andre dyser mm.)
Der er en udmærket vejledning med når du får jetkittet, men det kræver måske lidt justering op og ned med nålene for at det kører helt perfekt, se evt. fejlfindingsvjledning:
(link fjernet)
Jeg kører med Dynojet kit og K&N Klamp on fltre dvs. stage 3 og det fungerer fantastisk.
Når du har monteret det hele så skal du synkronisere dine karburatorer, det er let nok med et stykke værktøj som du køber her :
http://www.carbtune.com/
Du starter med at få dem ens parvis og derefter drejer du på den midterste skrue indtil de kører ens alle 4.
Når du gør det er det VIGTIGT at værktøjet hænger helt lodret for ellers viser det ikke korrekt.
Jeg kan hente min helt nede fra 50 kmt i 5. gear bare ved at dreje rullen i bund, uden den hakker overhovedet og så bliver det ikke meget bedre på en fzr 1000.
Derefter kommer powerwheelierne helt af sig selv :o)
Der er endnu ikke skrevet kommentarer
FZR 1000 exup hakker i det
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside