{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.891 visninger | Oprettet:

gearkasse??? {{forumTopicSubject}}

http://www.dneprshop.com/files/ebay/Getriebe_Ural_3!.jpg

Hva stammer denne gearkasse fra og hva årgang???

Den er nemlig magen til den den sider i min maskine (63' K750), men tror at den stammer fra en ural, da alle de billeder jeg har fundet af k750'er sider den en anden og min kardang aksel er næsten 1 cm. for kort den kan ikke årdenlig nå den lille styr kugle den sider i enden af udgangs akslen pågearkassen

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  gearkasse???
  • #1   25. okt 2011 Et vildt skud fra hoften. Den er fra en 650ccm Ural, som har et lidt kortere stel end en 750cc KMZ.

• #2   25. okt 2011 Det er en Ural med bakgear. Sidder det sammen på min.

• #3   26. okt 2011 Har også gættet på at det måtte være ural, men hva år gang???

Min har ikke bak gear

• #4   28. okt 2011 Så er næste spørgsmål???

Skal jeg renovere den og forlænge kadangen så den kan nå, eller skal jeg finde K750 gearkasse og renovere den???

Hvilken er bedst???
    Ville være dumt at renovere en gearkasse hvis den originale ville være bedre.

• #5   28. okt 2011 Hvis det kun er lejerne, kan du få et sæt SKF lejer for under 500, og de holder din tid ud. Kardanen kan måske forlænges inde ved bagtøjet, der er et sæt riller med en clips som justerer længden.

Du kan få en ny K-750 gearkasse for omkring 2500, og min har altså holdt i 44 år.

• #6   31. okt 2011 Kardangen kan ikke forlænges mere, da den allerede sider i de yderste riller, så den skal være fysisk længere

Er der nogen kvalitets forskel på den 2 gesrkasser??? eller er de lige gode

• #7   1. nov 2011 Man kan godt få kardanaksler i forskellige længde, fordi Ural og Dnepr har forskellig gearkasser og stellængder, og ens russer tit kan være samlet af forskellige dele undervejs. Har man f.erks. en K-750 med bakgear, hvilket er yderst praktisk og behageligt, er der fusk med i spillet. Du kan se længderne her:

(link fjernet)

og jeg er sikker på at Flemming i Ølgod
    www.ural.dk
    også ligger inde med dem.

Kommentér på:
gearkasse???

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce