{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.476 visninger | Oprettet:

Større tank {{forumTopicSubject}}

Hej folkens,

Efter en langtur,sidste sommer, til sydspanien med en BMW K 1200 RT har jeg længe spekuleret på om det er muligt at sætte en større tank på banditten samt geare den lidt anderledes til at få lidt flere KM mellem tankstop.

Jeg syntes det var lidt trælst at min kammerat egentligt kun behøvede at tanke ca. hver anden gang. (han tankede selvfølgelig hver gang for at være flink, men self. ikke uden en bemærkning eller 2, sød ven ikke smiley ).

BMW´en som bekendt både større tank men bestemt også en bedre benzin økonomi. Derfor tænkte jeg lidt på om det ikke var muligt at "booste" banditten lidt i KM mellem tankninger da jeg også bruger den til pendling mellem hjem og hjem....hmmm arbejde.. smiley

Nogle erfaringer på dette område, større tank, bedre gearing eller er vi ude i at motoren skal bygges til at få samme effekt ud af spinat som skipper skræk?



Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Større tank
  • #1   18. maj 2011 Altså jeg ved ik lige med en større tank om det fåes, men prøv da og hør din lokal suzuki mekker ad om der er noget at gøre ved benzin økonomien.. måske kan man optimere indsprøjtningen og evt kan det hjælpe at sætte en anden udstødning på for at lade motoren trække vejret mere frit. På den anden side set er maskinen jo fra farbrikken side justeret til den magere side for at overholde euro norm..

  • #3   19. maj 2011 Nu har 650eren jo ikke verdens grummeste moment, men mon ikke den kunne slæbe et par tænder mindre på baghjulet?

    Min 1200 savner et 6. gear... dvs. JEG savner det, og har været vant til 6. gear.
    Banditten har så kun 5 - men den kunne få en højere gearing, hvilket 1,2l. motoren sagtens kan trække.

    Spørgsmålet er, om lillebroderen også kan?

    Men hvis du alligevel ikke går så voldsomt op i, hvor hurtigt du kommer ud af starthullet - ja så ser jeg ingen grund til ikke at give den et par tænder.

    1200 blev sænket ca. 500 rpm ved 100 km/t.

    Jeg er overbevist om, at fabriks setup er det mest økonomiske - alene af den grund, at det netop er der den forurener mindst.

    Med til historien om din lille ferie med BMW ex-vennen smiley hører jo nok også, at Tyskeren har næsten dobbelt så stor dunk, som 650 Banditten...eller...den er i hvert fald noget større.

    Jeg er ret sikker på, at en overstørrelse tank, ikke findes til en Bandit.
    Havde det derimod været en GSX-R 1000, så kunne det lade sig gøre.
    Den bruges nemlig til den særlige Endurance klasse, hvor man kører 8, 12, og 24 timers løb. .:: Off Topic info ::. : En turnering hvor DK faktisk blev Europamestre i 2009 smiley


  • #4   19. maj 2011 - Anders (Vejle) N -
    vil høre min mc pusher når jeg henter den efter endnu en Reklemations rep, 3 på under 1 år. smiley

    - Brian S (Aalborg) -
    Ved norm. kørsel til og fra arbejde (blandet MV/by) kører den mellem 16-18 km. l

    På langfart kører den omkring de 20+ på Motorvej med 110-130 stykker i timen og den står helt i original form, altså cyklen ikke mig smiley


    - Allan Dyrbye K -
    Jeg havde håbet jeg med mindre modifikationer til 650´ren kunne øge km mellem tankninger og ikke helt skulle skifte maskine da jeg er glad for 650´ren på nær de mange reklemationer jeg har haft/har.




  • #7   19. maj 2011 Brian : dog med Mivv potte, og så er den justeret i den originale boks...

    Hehe... og dermed ikke original smiley

    Men dermed ikke sagt den ikke kan køre langt når den er modificeret.
    Jeg kan få min til at køre alt mellem 11 og 20 km/l ;-P


  • #9   20. maj 2011 - Brian S (Aalborg) -

    Nu kører jeg måske også lidt frisk til lige så snart jeg kommer ud på landet hvor jeg bor, men jeg har generelt mange start/stop da jeg rammer bykørsel efter ca. 10-15min kørsel fra min bolig, kører nemlig mere eller mindre bykørsel fra Ballerup og hele vejen til hellerup/københavn, hvis det siger dig noget.

    Der er mange lyskryds så de mange start/stop koster en del benz, plus jeg selvf. ikke acc.som en familiebil . smiley

    Reklemationerne på min cykel er åbenbart typiske svagheder som banditten har, jævnfør min MC pusher.

    Jeg har fået skiftet motorskjoldene da aluminiummen var begyndt at boble og blive grim, original udstødningen gik i en svejsning og nu er den på værksted igen med at gear indikatoren ikke fungerer som den skal.
    Det er ikke altid jeg kan se den står i neutralt gear.

    Den sidste ved jeg så ikke om den er en normal svaghed ved cyklen men det finder jeg ud af når jeg henter min cykel.

    Disse reklemationer er kommet siden slutningen af sidste sæson, så inden for 6md. Heldigvis er cyklen under 2 år gammel så den er dækket af forbrugerrettighederne.

    Men jeg frygter sku lidt for hvilke ting der ellers går i stykker på den efter september hvor cyklen så er 2 år gammel.
    På det punkt her så er jeg mindre glad for banditten og overvejer, trods værditabet, at skifte cyklen ud med en anden end Suzuki.

    Har sku mistet lidt af min tillid til Suzuki´s kvalitet.


  • #11   20. maj 2011 Min er så blevet 4 år, og aldrig gjort noget underligt.

    Motordækslerne, er nok i virkeligheden en fejl, som åbenbart ingen producenter lærer noget af;

    Hvis du polerer aluminium op, så skal du ikke give klarlak bagefter!
    Af den simple årsag, at det ikke kan undgås med små stenslag eller ridser, og der skal et mikroskopisk hul i lakken til, at alu inde bageved korroderer...

    Og det er dét din reklamation går ud på.
    Jeg er enig - det ser grimt ud, og der er garanti - men det er en naturlov at det sker, så det skal du lære at leve med på lang sigt smiley
    (min gør præcis det samme)...

    Jeg tror bare du har været uheldig, med et par småting...
    Gear indikator - er den født med den, eller er den efter monteret?
    Udstødning - revnet pga. fabrikationsfejl, eller har den været på?

    Hvor om alting er, så er det bagatel fejl.
    Hvis den nu ikke kunne køre, eller den halve cykel var udskiftet, kunne jeg forstå din bekymring.
    Endnu mere, hvis forhandleren blank afviste fejlene.

    Det er ikke for ingenting Banditten kaldes "Motorcyklernes Corolla" smiley


  • #12   21. maj 2011 - Brian S (Aalborg) -

    30.000km på 2 år eller 3? så du kører en 10-15.000 om året ca. og kun i solskinsvejr, det er godt gået. Jeg kører til og fra arbejde plus nogle enkelte ferie ture så det bliver omkring 15.000km om året i alt slags vejr, på nær saltede veje.
    men vejret tror jeg næppe har noget med hvad der går i stykker med mindre man kører på salt veje og ikke vasker cyklen. smiley

    - Allan Dyrbye K -
    Allan jeg er helt enig med dig i at det er i småtingsafdelingen som er gået i stykker. Men alligevel, det er ting som ikke burde ske efter cyklen kun har kørt ½-1½ sæson med 20.000km i runde tal på bagen.

    Ang. motordækslerne, så er der forskel på at alu. det korroderer og det bobler op. Når det bobler har du små men grove fuger som danner en cirkleligende form omkring de varme punkter. Korrodering vil jeg mene vil ligne noget mere det jeg har på min datters barnevogn på alu. nitterne.
    Men varmeskjolde og udstødningen er af min MC pusher kendte svage punkter på banditten og som Suzuki udskifter uden at blinke, så de er vel også bekendte med dem.

    Med gear indikator mener jeg den føler som angiver om cyklen står i neutral gear eller ej. Jeg oplever at lampen periodisk ikke lyser når jeg går i neutral gear. Hvilket er lettere irreterende hvis jeg ikke lige var opmærksom på at føle efter om den skiftede "sprang" neutral gearet over fra 1- 2 eller 2 - 1.
    Om dette er endnu en svaghed ved modellen det ved jeg ikke, det er jeg spændt på at hører om fra min MC pusher når han ringer og fortæller det er lavet.

    Ang. udstødningen så er det en svag svejsning der er til årsag. Så de mange rystelser samt varme svækker svejsningen over tid. Min blev så svækket så meget at der gik hul efter en 17.000km.

    At sige Corolla om Banditten er sku da ikke så sexet smiley

    Men jo sandt nok, hvilket var en af de højt prioriterede årsager til jeg valgte banditten da jeg bruger den som pendler maskine og ikke gider at den bruger mere tid på værksted efter en 40-80-100.000km end min kones 20år gamle konebil. Desuden er service intervallerne på de 6.000km også til at leve med når man sammenligner med f.eks. SV´ern som er nede på de 3.000km i serviceinterval (iflg. andbefalingen fra Suzuki/min mekker).



  • #13   21. maj 2011 [Citat start]

    Men jo sandt nok, hvilket var en af de højt prioriterede årsager til jeg valgte banditten da jeg bruger den som pendler maskine og ikke gider at den bruger mere tid på værksted efter en 40-80-100.000km end min kones 20år gamle konebil. Desuden er service intervallerne på de 6.000km også til at leve med når man sammenligner med f.eks. SV´ern som er nede på de 3.000km i serviceinterval (iflg. andbefalingen fra Suzuki/min mekker).

    [Citat slut]

    Mener det var SV´ern som min mekker gav som eksempel, men generelt var hentydningen til at de mere Race orienterede modeller havde et noget større servicebehov end "touring"/"all round" cyklerne som f.eks. banditten.


  • #15   21. maj 2011 - Brian S (Aalborg) -

    Ahh studerende, det forklare en del smiley

    Jeg selv er far til en småbørnsfamilie så der er ikke så meget tid endnu til at futte ud med drengene. Men det kommer når de bliver lidt ældre. smiley

    nu du har kørt de 30, kan du huske hvor meget du betalte for det "store" service på cyklen der ved 24.000km hvor ventiler m.m. skal justeres?
    Har hørt det skulle være det dyre service. (lidt off-topic but what the hell)


  • #17   21. maj 2011 - Brian S (Aalborg) -

    Auch, det vil jeg så ikke glæde mig til, det er jo på djævleøen så det er nok ca. 10% dyrere her. Jeg rammer nok de 24.000km om 2-3 måneder smiley


  • #18   21. maj 2011 Derudover drenge, tak for lidt info, snak og god stemning. smiley

    Også selv om der ikke var nogle af jer der lige kendte til en gut eller lign. som havde lavet noget specielt som lige gjorde jeg fik 10l mere i tanken eller 50% mere ud af benz økonomien smiley



Kommentér på:
Større tank

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce