4.613 visninger
|
Oprettet:
Olie skift {{forumTopicSubject}}
Hej jeg ønsker og skifte olie på min vzr 1800 men hva for en af de 3 skruer der sider i bunden er bund propen der sider 2 ens og så en umbraco skrue,Håer i kan hjælpe mig da jeg gerne vil gi den lidt frisk blod...
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 137 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.267
Sæt den på sidestøttebenet og lokaliser den skrue, der sidder nederst. Kig derefter efter om der sidder en kobberskive eller lignende mellem skruen og bundkarret. Gør der det, så har du nok fundet den.
aug 2010
Følger: 5 Følgere: 4 MC-er: 1 Emner: 9 Svar: 52
feb 2008
Følger: 6 Følgere: 4 MC-er: 1 Emner: 3 Svar: 31
aug 2005
det lyder sgu da noget betænkeligt. De fleste MC-er jeg har set, skal et godt stykke over max, inden det bliver et problem.
aug 2010
Følger: 5 Følgere: 4 MC-er: 1 Emner: 9 Svar: 52
Hæld nu lige olie på så det når MAX på oliepinden og start den så op og lad den gå et ganske kort øjeblik og tjek så oliepinden igen, for dit nye filter tager også en bette sjat, herefter efterfylder du så den står på MAX igen, og rolig det kommer IKKE ud i dit luftfilter. HUSK tjek oliestanden når cyklen står HELT lige.
feb 2008
Følger: 6 Følgere: 4 MC-er: 1 Emner: 3 Svar: 31
Der var store problemer med det i starten, man mente de blev kørt for hårdt fordi der ofte kom olie ud af de store filtre på side.
Det viste sig at det var grundet for meget olie på motoren (altså fyldt op til max.)
Sidst jeg fik lavet service på min fortalte mekanikkeren at jeg netop skulle være opmærksom på det problem og det ikke var fordi han ikke kunne finde ud af at hælde olie på
aug 2005
jun 2006
Følger: 16 Følgere: 15 MC-er: 2 Emner: 8 Svar: 22
Husk der er 2 kammer og altså 2 Umbraco skruer som bundprop i venstre side i bunden.:-))
Skriv en Pm. e-mail hvis du mangler en manual evt.
Hilsen Olsen
Olie skift
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside