{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.344 visninger | Oprettet:

GSXR ombygning 600 - 750 {{forumTopicSubject}}

Hej Folkens....

Står og overvejer at smide en 750 motor, på min 600.
men ville høre om der nogen her der har prøvet det ?? og ved præcis hva der skal til, med hensyn til bremser mm. for at man også kan få den synet ? og nu da min 600 er med karburator skal det så os være en 750 med karburatore eller kan/må man godt smide en på med sprøjt.?


Håber der nogen som måske har lavet projektet selv, og kan kaste lidt lys over sagen smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  GSXR ombygning 600 - 750
  • #1   27. mar 2011 hold dig til karburator modellen, hvis ikke du vil lave de vilde ændringer ..

    du skal bruge komplet motor og styre box (CDI boksen)

    ved at du holder dig til karburator modellen kan du bruge din nuværende benzin pumpe og skal derved ikke modificere din tank


  • #2   27. mar 2011 Bremserne er de samme på de 2 cykler:)
    Det nemmeste var nok at finde en 750'er uden afgift, også stjæle det hele derfra.
    Men ja hold dig til karburator, ellers får du problemer med lednings nettet og tanken.


  • #3   27. mar 2011 http://www.gixxer.com/forums/showthread.php?t=99630 <- Der er en tråd om ombytningen, så læs den der står alt du skal vide smiley

  • #4   27. mar 2011 Pelle> Enig med Peter S

    Morten P> Bremserne er <b>ikke</b> de samme på 600 og 750!
    Det er super fedt at du gerne vil hjælpe med svar i forum, det mener jeg virkelig smiley Men! Det er bare ofte at det du skriver er direkte forkert, og det er altså rigtig ufedt for den du svarer, for han ved måske ikke at det du skriver er forkert!
    Så en opfordring fra mig, til at du lige tjekker dine facts før du svarer smiley





  • #5   27. mar 2011 skammer mig også nu smiley
    men der er stadig ingen grund til at skifte bremserne fordi man sætter en anden motor i =), der er mange der bedre kan lide de 4 stemplet kalibere der sidder på 600 fremfor de 6 stemplet som er på 750eren


  • #6   27. mar 2011 Men - fra 600 til 750 ccm er der jo mere end 20 % så kan den synes hvis de opdager at det er en 750'er...?
    Og hvad med ansvarsforsikringen...?
    Det er ikke for at være hellig. Jeg ville gøre det uden at blinke, men du skal bare huske at du kan få problemer hvis du bliver indblandet i et uheld... smiley


  • #7   27. mar 2011 hm, jaah det sku da os rigtig, den må kun ha 127, og 750'ern har 128 ? hm,,, njaa. godt gi lidt problemer selvfølgelig...

  • #8   27. mar 2011 Er det ikke lige T. Rønn, som har været i æteren med at det er ok, at overskride de 20% så længe det er på samme blok?
    Og 600 og 750'er SRAD'en kører, så vidt jeg ved, med identisk bund.

    Jeg lavede selv denne ombytning på min 600, men jeg skiftede til en 750 FI model. Det var faktisk utrolig nemt, trods ledningsnettet skulle skiftes. Så hvis man kan finde en komplet FI pakke, så vil jeg da sige GO-GO smiley

    Men ja, som de andre siger... med en byt til en anden kaburatormodel, så er det bare og bytte motor + styrebox og også kaburatorer, da de på 750'eren er 39mm og, så vidt jeg husker 36mm på 600'eren.


  • #9   27. mar 2011 Henrik

    det er mere end bare lige at skifte hele ledningsnettet .. tror vidst du har glemt nogle detaljer . måske har du glemt, instrumenter, brændstof pumpe og returløb til til tanken, samt modificering af overløbsrør inde i selve tanken.



  • #10   28. mar 2011 Jeg sagde komplet FI pakke...

    Deri motor, ECU, ledningsnet, pumpe, instrument og ændring af tank, som jeg syntes er en simpel modifikation.

    Jeg sagde ikke det ville være billigt, men altså og skifte et ledningsnet og instrumentering er ikke så svært på SRAD'en, da ledningsnettet i forvejen er meget minimalistisk.


  • #11   28. mar 2011 hm, okay ?

    Havde du den til syn henrik ? og ved du evt. hvor man kan finde ud af om den godt kan synes hvis det samme blok ??? (=


  • #12   28. mar 2011 Nej, Jeg havde den ikke til syn og det tror jeg de færreste har haft, som har lavet motorbyt.

    Ang. regler, så er jeg slet ikke den rigtige og spørge. Men på Tommy Rønn's hjemmeside har han ført en lang debat med sig selv om, at 20% reglen (som går på hk) slet ikke gælder. Om det er sandt, skal jeg ikke kan sige.
    Reglen med blokken er vidst meget kendt i bilkredse. Det var i hvert fald der jeg hørte om den første gang smiley


  • #13   28. mar 2011 pelle H

    synsmanden ser det ikke ! .. de kigger ikke på motornumre eller noget. de koncentrerer sig om , om den er i forsvarlig stand.



  • #14   28. mar 2011 Men hvis man nu køre galt, så kan forsikringen vel sige at de ikke vil dække ?, tror ikke så meget problemet er med at få den synet.

  • #15   28. mar 2011 hm,, nja det rigtig nok ... nok mest med forsikringen ,, men man må jo bar holde sig stående smiley ,, ...

    Og den skal jo først synes ved ejerskift alligevel smiley , men det jo så spørgsmålet om det til a sælge den...


  • #16   28. mar 2011 tvivler kraftigt på at en synsmand ville opdage at det er en 750 motor du har smidt i den, størrelsen er jo den samme, så med mindre han giver sig til at studere stelnummer og motorblokken for motorkode, så ryger den lige igennem.

    Da min blev synet tog han bare en køretur på den, også tilbage "ja den køre jo fint" så var det overstået :), kiggede vidst lige stelnummer stemte overens med det på papiret, ellers var der ikke mere i det.


  • #17   29. mar 2011 nej okay,,, hm., tja,,, ellers må man beholde 600 motoren, så kan man give den med ved salg, evt. (=

Kommentér på:
GSXR ombygning 600 - 750

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce