Gellerup drengene blev snydt Gellerup drengene blev snydt
Dem der følger med herinde vil nok huske at jeg for lidt over en måned siden skrev at min MC blev stjålet foran Bilka's personale parkeringsplads mellem 12 og 16, og at jeg havde set den køre rundt i Gellerup.
Nu er det kommet lidt på afstand, så nu kan i lige få hele historien, for den beviser at det virkelig hjælper selv at gøre en indsats.
Min cykel blev stjålet som sagt ved Bilka, mange mennesker hele tiden - derfor begyndte jeg at blive mere og mere tryg ved at stille den der når jeg skulle på arbejde. Et 2-3 dage i træk stod den uden skivebremselås på, da jeg havde glemt den ved en kammerat. Det var nok til at den blev nappet, fik derefter et tip om at et par perler har kørt lidt rundt og set mistænkelige ud et par dage før. Jeg tager ud til Gellerup med to kammerater hver på deres MC. Der går ikke lang tid før en knægt kommer op på siden af os på sin scooter, da vi selvfølgelig vækker gevaldig meget opmærksomhed. Han spørger om vi leder efter en stjålet MC. Nærmere bestemt en flot grå suzuki der siger wruum wruum. I det han siger det kommer den kørende oppe på den overliggende sti, vi nåede kun at høre den. Ringer selvfølgelig straks til politiet. Knægten og en kammerat tilbyder at hjælpe os med at finde den, dum som jeg var troede jeg i starten at de mente det. Jeg vælger at stå på stien der hvor jeg så den i ca. 45 min. Så kommer der en politivogn nede ved vejen hvor vi mødte knægten, lige efter at jeg har snakket med dem, kommer den kraftedeme kørende igen. Denne gang er jeg nået halvvejs op ad trapperne, så de når at se mig. På det tidspunkt er jeg alene, da mine kammerater ikke kunne forlade der MC'er nogensteder i det område - klart. Perlerne på min mc stopper op og jeg får fingeren af dem begge. Jeg råber på politivognen, og idet jeg gør det tror de at jeg flygter fra dem - så de følger faktisk med - kolde i røven. Indtil de ser at det er en politibil de kommer tættere på så smutter de selvfølgelig.
Betjentene når også at se dem, men der er umiddelbart ikke nogen reaktion fra dem, jeg får lov til at sidde bagi bilen og køre en tur - og kan bare konstatere at de absolut ingen ting kan stille op - da de ikke må have motorkøretøjer oppe på stierne, som jo er 60% af selve parken.
Min kammerat og jeg blev enige om at prøve dagen efter om morgenen for at se om vi ikke kunne finde den et eller andet sted hvor de har gemt den så de kan lege på den igen i prime time - som er efter kl 16. Efter søgning fra kl 8 og frem til kl 12, er vi ved at gi op for den dag - vi skal begge på arbejde. Men da jeg igen alene på vej på arbejde cykler forbi Gellerup Kollegiet udefra hovedvejen ser jeg den stå derinde på en cykelparkering gemt bag nogle trapper.
Ringer straks til politiet og beder dem om at komme ud og assistere - de kunne jo måske fange gerningsmændene, om ikk andet er jeg ihvert fald ikke alene når jeg går ind for at hente den. Det kunne de ikke hjælpe med, de kunne først hjælpe hvis der skete noget ulovligt - så han tilbød mig at jeg kunne gå ind og hente den mens han var i røret og så kunne han tilkalde en vogn hvis der er nogle perler der gerne vil snakke lidt med mig.
Ca 40 min efter er vi 6 mennesker og vi går ind og trækker den ud, får startet den med spidsen af nøglen i resterne af tændingslåsen og kørt væk.
Eneste skrammer er tændingslåsen der nærmest er kløvet, og lidt ridser på begge sider af motoren.
Så fra nu af er der ALTID lås på den, og den kommer IKKE til at stå ude i det område igen, så meget har jeg da lært.
Men som sagt så er det ca. i starten af juni at det her skete, pt. er det hele blevet lavet og den runder snart de 40.000km så den køre stadig derudaf
aug 2007
Følger: 38 Følgere: 41 MC-er: 2 Emner: 46 Svar: 932
jan 2007
Følger: 2 Følgere: 1 MC-er: 1 Emner: 37 Svar: 104
feb 2008
Følger: 49 Følgere: 48 MC-er: 4 Emner: 131 Svar: 649
viser også at igen politiet kan ikke gøre en skid ovefor den slags kriminalitet.....
maj 2006
Følger: 2 Følgere: 6 MC-er: 2 Emner: 5 Svar: 74
Fedt at høre du har fået den igen.
Rimelig tamt at politiet ikke kan gøre noget, hvis der ikke er sket noget ulovligt. MC'en forsvandt jo på ulovlig vis.
maj 2006
Følgere: 1 MC-er: 2 Emner: 1 Svar: 65
apr 2007
Følger: 10 Følgere: 8 MC-er: 2 Emner: 40 Svar: 187
Et par andre detaljer som virkelig også kan bringe mit sind i kog er:
Dagen efter hvor mig og Lars cyklede rundt i parken om morgenen, snakkede vi tilfældigvis med en dansker der var pædagog på en institution han havde også motorcykel, og den stillede han midt i parken hver dag og der havde den stå uberørt i 2 år - det var dog en lidt hærget kineser, så perlerne må være lidt kræsne.
Mens vi står og snakker med ham foran institutionen (den er ikke åbnet endnu, så vi er alene), kommer der en knægt gående hen til institutionen idet at pædagogen ser at han er der og kan lytte til vores samtale, flytter han os diskret længere væk så knægten ikke kan høre vores samtale.
Et par timer efter snakker jeg tilfældigvis med ham igen, det her var inden jeg fandt den, og her siger han at knægten godt vidste hvad vi snakkede om og han havde været flabet omkring det. Sagt ting i retningen af"så kommer de på deres cykler og tror de kan finde den, de kan ingenting". En fuldstændig random knægt vidste åbenbart godt hvor den stod...
Et andet eksempel er idet vi er klar til at gå ind og hente den står der en somalier af bussen lige ved siden af hvor vi står - jeg når lige at se han kigger overrasket på os og drejer hovedet for et se ind på min mc. Derefter får han "pokerface" på trækker sin mobil op og går diskret forbi os, og ringer op til en eller anden hvorefter samtalen foregår på somalisk. Jeg har lidt lugtet lunten, så vi går lige i hælene på ham ind til min mc, og selvom at vi skal gå en 100meter hen til den så går han tilfældigvis præcis den vej, og går ind i den bygning cyklen stod ved. Han har helt sikkert også vidst noget om det...
Det er sku et større netværk derude..
jan 2006
Følger: 23 Følgere: 22 MC-er: 3 Emner: 28 Svar: 280
Og det er skræmmende at høre det bare er outlaw område derude. Hold da op man
dec 2008
Følger: 9 Følgere: 8 MC-er: 2 Emner: 57 Svar: 334
sorry for det sure opstød... men bliver squ sur...
men godt der ikke var sket noget særligt med den.
maj 2006
Følgere: 1 MC-er: 2 Emner: 1 Svar: 65
Din harme er rettet mod de forkerte. Det er jo ikke politiets holdning, der fejler noget, men de kriminelles.
Selv Politi-forbundet har i flere år efterspurgt at antallet af politistillinger forøges.
"Det betyder, at politiet er nødt til at prioritere så hårdt, at det er til skade for borgerne," fortsætter Ibsen, der påpeger, at det specielt er den borgernære kriminalitet som opklaringen af indbrud, hærværk og tyveri, som politiet ikke har tid til at kaste sig over.
http://www.avisen.dk/politi-forbund-kraever-2000-flere-betjente_108290.aspx
mar 2007
Følger: 21 Følgere: 41 Annoncer: 1 Emner: 171 Svar: 1.727
Jeg ville nok fortrække at den var totalt skadet hvis det var min, så kunne forsikringen gøre lidt godt på den konto, og bedemanden kunne forhåbentlig også score en sjat på at begrave de sataner efter uheldet......
Kim.
Gellerup drengene blev snydt
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside