{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.332 visninger | Oprettet:

Startproblemer {{forumTopicSubject}}

Er der andre, der oplever at cyklen ikke vil starte, speedometernålen kører helt i top og tilbage igen og gul lampe ud for motorsymbol lyser kort?
Det hjælper næsten altid at sætte den i 1. gear, gi' den et lille puf så stemplerne rykkes og derefter prøve at starte igen.

Det er som om, at stemplerne nogle gange enten sidder lidt fast, eller står på en dårlig måde, så startermotoren ikke kan rykke dem.
Det kan også ske hvis jeg bare har haft motoren slukket i få minutter.

Er det også normalt, at startermotoren ikke har kraft nok til at starte motoren, så snart batteriet er lidt under 12 volt?

Jeg har ellers et Odysse batteri på, men det har det vist ikke så godt længere. Det aflader i hvert fald på meget kort tid. (Har dog en RC modtager siddende til luftaffjedring, der sluger en lille smule strøm hele tiden)

God vind


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Startproblemer
  • #1   5. jun 2010 Jeg har haft min WildStar i omkring 5 år og har skiftet batteri 1 gang. Mine observationer er, at når batteriet ikke har kraft nok, opstår det som du oplever. Selv når mit batteri lige er opladet, og giver omkring 13 V, så opleves starteren at snurre i slowmotion, men motoren starter dog altid. Jeg har ikke noget ekstra elektronik på. Hilsen Kim F fra Køge

  • #3   8. jun 2010 Et dårligt batteri kan gøre meget, så det er jo nok det letteste at få det kontrolleret først.

    Men ellers kunne det være værd at kontrolerer din "decompression solonoid", som sidder lige bag dækslet til dine knastaksler. Jeg har har lidt det samme eller kan have, start problem som du beskriver. Nemlig det med at hvis stemplerne står på en hvis måde, så kan starteren ikke dreje motoren. Lys, lamper osv. reagerer ligesom om der ikke er strøm nok på, da starteren bare sluger alt den strøm der nu er tilgængeligt.

    Håber at du finder en løsning.


  • #4   9. jun 2010 Tak for indsparkene.

    Mit batteri er helt sikkert et af problemerne. Jeg er ret sikker på at det er blevet frittet af forkert opladning.
    Nu har jeg købt ny lader (CTEK XS3600) og prøver at se om jeg kan redde batteriet. Jeg har også pillet det strømslugende udstyr af.

    Men det med at stemplerne nogle gange "står forkert," må være et problem, der ikke nødvendigvis har noget med batteriet at gøre. Der tror jeg måske at Henriks bud kan bruges. Jeg ved bare ikke hvad jeg skal kontrollere ved decompression solonoid. Kan du kaste lidt lys over det Henrik? smiley


  • #5   10. jun 2010 Decomp. systemet, fungerer sådan at der ved start trykkes på armen der går ind ved knasterne, som gør at udstødningsventilerne åbnes lidt. Dette gør det lettere for starteren at sætte motoren i bevægelse.

    Decomp. solonoiden sidder bagved og helt op til knastaksel dækslet, på højre side af motoren.
    Armen den trykker på, sidder gemt bag det lille plast dæksel.

    Enheden er styret af ECU'en, men med tænding på, skal der være 12v ved enheden selv.
    Decomp. solonoiden skulle blot bestå af 2 spoler, som kan ohmes. Mener at det er grøn/grøn og sort/sort, men hæng mig ikke op på det.

    Systemet skal aktivere ved start og op til 200 omdr.

    Andre kendte problemer med systemet:
    Armen er bukket, så solonoidens bevægelse ikke er nok til at åbne for ventilerne. (armen skal ligge helt op til enheden, men må ikke være anspændt)
    Stikkene til solonoiden kan være dårlige (rens og fyld evt op med silikonefedt, så vand ikke kan trænge ind)

    Håber at det kan bruges til noget smiley


  • #6   20. jun 2010 Tak for beskrivelse. Det må jeg lige kigge på en gang ved lejlighed.

Kommentér på:
Startproblemer

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce