1.127 visninger
|
Oprettet:
Større motor i H1 stel? {{forumTopicSubject}}
Er der nogen der ved om det er muligt og få en større motor i min gamle H1ér? Tænkte på zzr motor evt? ved godt det er godt brugt emne snart, med motorbytte på en h1ér, men ka ikk rigtig finde noget om det.. Så det bedste er jo og spørge kawa drengene..
nov 2007
Følger: 4 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 19 Svar: 74
mar 2008
Følger: 22 Følgere: 22 MC-er: 2 Emner: 24 Svar: 81
jan 2005
Følger: 5 Følgere: 4 MC-er: 3 Emner: 18 Svar: 73
Så vidt jeg har kunnet læse på diverse internationale forums er der ikke noget større at bytte med! Hvad med konventionel tuning? Knaster, potte, jet-kit, turbo, gas osv?
gas er nemt og billigt ( måske også lidt voldsomt )
Du kunne jo også bare sælge den du har nu og købe noget hurtigere.
Jeg har dog svært ved at forestille mig at en ZXR ikke skulle være hurtig nok til damnske forhold ;o)
jan 2005
Følger: 5 Følgere: 4 MC-er: 3 Emner: 18 Svar: 73
Måske de kunne reducere den uaffjedrede vægt ( Hjul, skiver, kædehjul ). Derudover kan du jo købe letvægts kåbedele, komplet titaniumudstødning ( skal nok specialfremstilles til den gamle dame ) osv til cyklen.
Hvis du kan reducere den med 10 kg i alt så er det altså noget der rykker på vægt/kraftregnskabet. Derudover svarer uaffjedret vægt til faktor 4.... ( har jeg læst, har ikke prøvet det )
Eksempel 180 kg cykel med 107 hk = 0,59 hk / kg
Eksempel 170 kg cykel med 107 hk = 0,62 hk / kg
Korrigeret for -7 kg uaffjedret vægt ca. = 0,72 hk / kg
Det svarer til at tune din 180 kg cykel med 22,26 hk så den i alt lander på hvad der svarer til ca. 130 hk.
Det er lidt noget vrøvl for den får jo ikke 130 hk, men jeg håber i forstår hvad der menes.
Vægtreduktion er en effektiv tuning fordi den også mærkbart ændrer på cyklens styrevillighed.
Det samme gælder i øvrigt for "rytteren" ;o)... ikke fordi du er fed!
mar 2008
Siger heller ikk den er langsom på nogen måde.. kunne bare være sjovt med noget anderledes. og jo køreteknik har selvfølgelig meget at sige, men på en lige strækning er det jo begrænset hvor meget det spiller ind..
Den ska også bygges om med en L-model kåbe her til vinter, så mon ikk der er lidt vægt man ka få fjernet nu hvor den alligevel er skilt ad.. og ja ellers så er det jo nok ikk den sidste mc man kommer til at eje. så den næste er jo nok også med garanti, lettere og højere ydende. jeg ville skam også bare lige høre om der var nogen der vidste om det var muligt, for det er jo ikk sikkert den gamle motor holder for evigt, også var det jo sjovt og vide om der var andre muligheder
Men nu får den ihvertfald lov at køre videre som den er. Også må vi se om man falder over noget andet på et tidspunkt
Jeg takker som altid for de gode svar indtild videre..
mar 2008
Større motor i H1 stel?
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside