YZF R1

YZF R1

Medlemmer: 157
Forside Forum Medlemmer Annoncer MC-er
660 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 5 Svar

Fejlbesked Fejlbesked

Hej, jeg har en R1 fra 2003. Den har lige fået nyt batteri og tændrør. Men der har været et par tilfælde af ustabil tomgang, hvor den går ud når jeg bremser ned og tager koblingen. Den kan også drille lidt under acceleration. Nogle gange er der ingen problemer og der var intet sidste. Det er først kommet efter jeg har taget den ud af vinterhi (derfor nye tændrør).

Men når den går ud blinker den gule motorlampe. Dog slukker den hurtigt og cyklen kan starte igen. Så læste jeg at den gemmer nogle fejlkoder, når den gule motorlampe blinker. Men er det muligt at læse de fejlkoder? og hvorledes gøres dette?

Håber I kan hjælpe.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle en seng 500 kr.
  • Græsslåning + små klip af busk 600 kr.
  • Fræse havestykke 1.625 kr.
  • Vinduespudsning inde og ude 700 kr.
  • Sætte 2 lamper til og hænge dem op. 1.000 kr.
  • Hjælp til hænge tv op , har forsøgt selv , men det mislykkedes lidt . . derfor brug for hjælp til at rette på det . Har ikke boremaskine eller skruemaskine og det er murstensvæg . 300 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Fejlbesked
  • #1   26. apr 2010 har den stået med en halv tank benz vinteren over? - jeg ved ikke hvad du gør, men jeg giver altid min en snaps karburator alkohol inden vinteren... Kan ske dine carb. skal renses... eller dit indsprøjtningssystem have en gang dyse rens... hvis den er med sprøjt...

• #2   26. apr 2010 Ja, den har stået med lidt benzin i tanken. Jeg fik at vide det ikke var så godt for karburatorerne og der skulle et eller middel i inden jeg stalder den op. Men tænkte det ikke var relevant når den har indsprøjtning. Men det kan være det er dyserne.

Stadig kunne det være rart hvis det var muligt at læse fejlbeskeden.

• #3   26. apr 2010 Det er muligt på de nyere modeller og jeg mener det er noget med at når tændingen er slukket, holdes "Select" knappen inde og så sættes der tænding på mens man stadig holder knappen inde, herefter skulle den vise "DIAG" eller noget lignende, som betyder "Diagnose" og så skulle man kunne steppe frem med "Reset" knappen!
    Hæng mig ikke op på det, for det er længe siden jeg har været inde i fejlkoderne på min egen.

• #4   26. apr 2010 er der så en bog hvor man kan aflæse fejlkoderne på ( se hvad der er galt )

• #5   26. apr 2010 Jeg har downloaded service manualen til min R1'er. Der står alle fejlkoderne og også hvordan jeg kommer ind til diag menuen. Men der kan jeg "bladre" rundt og se indstillingerne for f.eks. gasrullen o.lign. Men har ikke kunne finde et sted hvor jeg kan læse de fejlkoder som er opstået og skulle være lagret i ECU'en.

Men ved at slukke den og holde select + reset ned i 8 sekunder, samtidig med at den tændes kommer man ind i menuen.

Kommentér på:
Fejlbesked

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce