{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.586 visninger | Oprettet:

kan man søge afgift tilbage {{forumTopicSubject}}

Hej jeg har en gsxr 1100 som blev stjålet og sat ild til, desværre var mit forsikrings selskab i den tro om at det var mig selv der gjorde det så nu har jeg ingen penge fået i erstatning, min idé er så om jeg kan søge afgiften tilbage da motorcyklen ikke er til at bygge op igen

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  kan man søge afgift tilbage
  • #2   7. apr 2010 Ja jeg havde kasko, men sådan som det hele er sket mener de at de har beviser nok selvom jeg intet havde med det at gøre.

• #3   7. apr 2010 Hej Rasmus.

Det var da en ret så trist historie. Jeg tror ikke du kan få afgiften tilbage, men du kan jo altid søge om det. Normalt får forsikrings selskabet afgiften retur når de udbetaler en erstatning. Det er sku noget underligt det der afgifts system smiley Jeg ville starte med at ringe til skat.
    Held og lykke med det. mvh Torben

• #5   7. apr 2010 det vil jeg sku osse gøre er 100% sikker på at det er e dem der skal bevise at det er dig selv der har gjordt det og hvordan. og hvis du vil ha lidt så gå til forsigrings klagenævnet de kan nogle ting men uanset hvad er det dem der skal bevise hvad og hvem og hvor og der skal fysiske beviser til god vind

• #6   7. apr 2010 og udover om det er selvforskyldt at der skulde være gådet ild i ved et uheld så dækker brand forsikringen uanset hvad

• #7   7. apr 2010 De kan 100% sikkert ikke nægte at betale dig erstatning for din engang så flotte mc.
    Medmindre at de kan bevise at det var dig selv der stjal den, og satte ild til den!!!. smiley
    Prøv evt. at kontakte forsikringsoplysningen/forbrugerstyrelsen, og høre hvad de har at sige.

• #8   8. apr 2010 Hvis du har cyklen, hvilket du må have da selskabet ikke ønsker at råde bod på det, så burde du kunne få afgiften tilbage. det er vel i din ret selvom den har været grillet. umiddelbart ville jeg da tro at du stadig kunne gå videre af rettens vej efterfælgende med selskabet og vinder du, burde du få din erstatning minus afgiften ?

Lyder det ikke meget sandsynligt ???

• #9   9. apr 2010 Jeg har rådspurgt en advokat og han kiggede på sagen og gav mig ca 5% chance for at vinde mod forsikrings selskabet. Jeg har stadig cyklen... eller det der er tilbage af den

• #10   9. apr 2010 husk at su skal ha advokat bistand og det er forsigringen der skal betale
    men du skal selv sige det til dem før du laver en sag udad det

• #11   9. apr 2010 Det er sådan i Danmark at..... Man er uskyldig indtil andet er bevist. smiley
    Og jeg er overbevist om at forsikringsselskabet, skal kunne bevise at du selv har stjålet og brændt din mc. først da kan forsikringsselskabet slippe for at erstatte din mc.
    Hvorfor prøver du ikke at skrive en e-mail til en Journalist på fks. Ekstrabladet. Det kan jo være at det er en god historie. Og dårlig omtale plejer jo at vække de kære forsikringsselskaber. Bare en ide'.

• #12   9. apr 2010 Kontakt en advokat, og træk dem i retten, jeg har selv prøvet det med en bil som forsikringsselskabet troede jeg havde kørt galt i med vilje, de kom til at betale hele bilens pris, og sagsomkostninger samt min advokats betaling, ca. 15000 mere end bilens værdi... Så hvis de ikke har nogen beviser så bare kom igang..
    Mvh Michael

• #15   11. apr 2010 Jeg takker for de mange tip, jeg vil prøve mig ad og se om det kunne give pote.

Kommentér på:
kan man søge afgift tilbage

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce