Tænding.!? Tænding.!?
Hej allesammen.
Jeg har lige et par spørgsmål vedr. tændingen på en DT 175 årg. 2000.
Er der elektronisk tænding på sådan et bæst, eller er det med platin og kondensator.?
Min tænding satte ud igår, og jeg har måtte efterlade dyret på jobbet. Det er sikkert vand/fugt som skaber overgang omkring tændhætte/rør, men da jeg tjekkede gnisten på tændrøret, var jeg ikke imponeret. Synes der manglede noget spark i gnisten, hvilket jo førhen ville have været et skifte af kondensator.
Kan det være den udvendige tændspole, som er "slidt", eller skal jeg bare have gået samtlige samlinger/ledninger til tændingssystemet igennem, og evt. smurt med lidt silicone.??
Mvh. Ronnie
jul 2006
Følger: 42 Følgere: 38 MC-er: 4 Emner: 60 Svar: 281
jan 2009
Følger: 10 Følgere: 9 MC-er: 2 Emner: 2 Svar: 11
Jeg smækkede et nyt tændrør i, og så startede den i første hug, og har kørt som den skulle hele vejen hjem.
Jeg snakkede med en kollega, som kører meget speedway, og han fortalte, at det var meget normalt, at de skød tændrør af, hvis folk kørte for forsigtigt. Så lød de lige som min med, at de startede kortvarigt, og derefter gik ud, samlede benzin i udstødningen og sluttede med at skyde ud af udstødningrøret.
Jeg havde også ligget bag snøvlehovedet hele vejen ind på jobbet igår, så det er sikkert det, som har kostet stiften.
Men jeg har aldrig hørt om, at man ligefrem kunne brænde et tændrør af ved at køre for forsigtigt før. Og den gnistede jo stadig.
Men det kan man åbenbart godt.
Der var dog ingen af jer der svarede på, om der er elektronisk tænding på skidtet, eller om det er platin og kondensator.??
Regner med at tage ud og få boret cylinderen mandag og så kommer den nye udstødning også på - Så mangler jeg bare en måned til at smide 1000 rolige km på klokken, og så skulle den gerne spille maks.!!
jul 2006
Følger: 42 Følgere: 38 MC-er: 4 Emner: 60 Svar: 281
aner ikke om det er det ene eller det andet, desværre.
men cool den er ved at spille igen!
Tænding.!?
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside