R1 ombygning til dragracer (SGB).. :-) {{forumTopicSubject}}
Lidt af ombygningsprojekt...
Jeg vil lige vise lidt af hvordan min knallert bliver forvandlet fra supersportsmc til supergasbike til dragrace...
Den var da jeg overtog den monteret med turbokit fra mc-xpress, øhlins bagdæmper, ISR-6 stemplede race kalibre...
I løbet af det sidste års tid har jeg så efter at have kørt mosten spring race i 08... fundet ud af at cyklen skulle laves til dragrace da jeg ikke ønsker at afgifte den. Derfor blev indkøbt: 1 stk skadet r1 bagsvinger, Linkled justerbart til sænkning/hævning, prototype 3-led til affjedring bag. Translogic q-shift ast, Lidt carbon gejl da forskærmen var revnet og trængte til udskiftning...
En carbon hugger fandt jeg også...
Cyklen er i dag blevet 30 cm længere (akselafstand 170)... så jeg ikke vælter bagover og skulle gerne kunne give max gas på striben...
Desuden konverteret fra 530 kædekit med ståltandhjul (16/43), til en 520 kæde med alutandhjul (ny gearing 15/47... så skulle der være lidt mere ryk i den hele vejen...
Pt mangler at blive lavet bremse slange til bag... reterende montage af q-shift, - også skal vi have lavet affjedringen stivere/mere progressiv
Planen er at det bliver en lang lav ris-raket-koger.... reglement siger 4 cm frihøjde.
Så af med bundkåben også skal der laves et andet rør til udstødningen (ud på siden).
Planen er at køre lidt herhjemme i den kommende sæson... primært mosten, - måske også sindal...
Der er både fotoalbums, hvor jeg vil ligge flere pics ind, - og der skal nok også komme noget mere med video...
Cyklen bliver snart rullet ind og måske acc. testet.
Links:
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=12915
Video:
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/vid_vis.asp?VideoID=6352
Håber det har interesse.
spørgsmål velkomne sålænge det er seriøst!
mvh Offslow
dec 2003
Følger: 57 Følgere: 56 MC-er: 5 Emner: 169 Svar: 514
Det bliver spændende at se om du kan få grab i bagdækket.... (det har jeg haft problemer med)
Ellers må vi bare lave en drift afdeling...
maj 2004
Følger: 87 Følgere: 89 MC-er: 2 Emner: 40 Svar: 3.720
tilmeld dig drag turbo nos gruppen hvis du ikke allerede er der motornissemand...
Kunne godt være vi skulle lave en grip-optimeringsgruppe....
maj 2004
Følger: 87 Følgere: 89 MC-er: 2 Emner: 40 Svar: 3.720
aug 2004
Følger: 14 Følgere: 13 MC-er: 2 Emner: 14 Svar: 103
maj 2004
Følger: 87 Følgere: 89 MC-er: 2 Emner: 40 Svar: 3.720
glæder jeg mig helt vildt til... ellers sænker vi trykket i dækkene... så tror jeg ikke der er problemer... men det vil tiden jo vise...
aug 2004
Følger: 14 Følgere: 13 MC-er: 2 Emner: 14 Svar: 103
ellers kan du også stille op i SCB det er lidt hurtigere end SGB
apr 2007
Følger: 18 Følgere: 18 MC-er: 1 Emner: 19 Svar: 79
maj 2004
Følger: 87 Følgere: 89 MC-er: 2 Emner: 40 Svar: 3.720
Har allerede søgt udgangstilladelse til 17. april... så tager jeg den derfra... så må vi jo se om det overhovedet kan du til noget...
apr 2007
Følger: 18 Følgere: 18 MC-er: 1 Emner: 19 Svar: 79
maj 2004
Følger: 87 Følgere: 89 MC-er: 2 Emner: 40 Svar: 3.720
aug 2004
Følger: 14 Følgere: 13 MC-er: 2 Emner: 14 Svar: 103
hehe
hva er det du bygger til SBG eller mosten?
er det SBG så er index 6,2/9,5 det burde du kunne køre med 170-200 heste
er det mosten, så så skal du køre 5,5 for at være med, og det kræver i nærheden af 400 heste
maj 2004
Følger: 87 Følgere: 89 MC-er: 2 Emner: 40 Svar: 3.720
maj 2004
Følger: 87 Følgere: 89 MC-er: 2 Emner: 40 Svar: 3.720
så er den jo også blevet gearet kraftigt ned... så det giver også lidt i forhold til det moment den lidt mangler...
maj 2004
Følger: 87 Følgere: 89 MC-er: 2 Emner: 40 Svar: 3.720
maj 2004
Følger: 87 Følgere: 89 MC-er: 2 Emner: 40 Svar: 3.720
maj 2004
Følger: 87 Følgere: 89 MC-er: 2 Emner: 40 Svar: 3.720
Det handler jo meget om at udnyttte det der engang er til stede og kan omsætte det hele vejen ned til asfalten..
Jeg er klar over at jeg faktisk vil have godt af at få et bagdæk på med flad profil... det ville nok være guld for at lave de gode tider...
Men nu skal den bare ud og prøves... og se hvordan tingene opfører sig... det er jo ret så spændende i sig selv... Så jeg ber en lille bøn om høj solskin og og vindstille vejr her til spring race og 1. afd. af dm.
Nogen der ved nærmere hvad jeg skal gøre hvis jeg vil deltage i dm? den 18. - eller kan man køre der evt. udenfor konkurrence?
apr 2007
Følger: 18 Følgere: 18 MC-er: 1 Emner: 19 Svar: 79
hilsen thobias. fra dcd. (dragbike klub danmark)
maj 2004
Følger: 87 Følgere: 89 MC-er: 2 Emner: 40 Svar: 3.720
apr 2007
Følger: 18 Følgere: 18 MC-er: 1 Emner: 19 Svar: 79
apr 2008
Følger: 5 Følgere: 4 MC-er: 1 Emner: 2 Svar: 6
men det er jo det , at få alle de ting til at virke sammen, der gør at det er sjov at køre dragrace.
maj 2004
Følger: 87 Følgere: 89 MC-er: 2 Emner: 40 Svar: 3.720
Jeg vil sige, at jeg har kørt på meget forskelligt. Men at denne r1'er med tryk giver mig den samme fornemmelse som da jeg kom fra en tomos knallert til en sprit ny yz80 da jeg var 11 år... det er overgangen der gør det sjovt... der hvor du får momentet og effekt kurven går helt amok... det er den sjove del af det. Det er nok ikke en vinder af dm. Det er et projekt da den stod og samlede støv... og ikke skal på gaden (og ja det kommer den nok heller aldrig)... men et eller andet skulle den bruges til... og dragrace er sjovt, det er en udfordring af manden og hans maskine. Så kan det godt ske folk undre sig over det avancerede setup. For ja jo mere mekanik der er jo mere kan gå i stykker...
Derfor har jeg også stor respekt for dem der finder "kuren" til at lave gode tider på en ekstrem turboknallert...
og nu kører jeg ikke med ret meget ladetryk så det går nok... der er hundrede andre ting jeg er mere spændt på hvordan funker.
og ja jeg mangler faktisk småting endnu... venter stadig på stumper... ellers får jeg sgu travlt på fredag...
Men ja, det er og bliver en cykel med flere hjemmelavede løsninger... nogle midlertidige andre. - permanente.
maj 2004
Følger: 87 Følgere: 89 MC-er: 2 Emner: 40 Svar: 3.720
1. kæft den sparker røv... den lyder godt og sprænger slet ikke i luften.
2. Q-shift... ja nu skal jeg så bare lære og holde gassen fuld åben og få den lagt hurtigt på... men døjede med spin... ja i et tilfælde da den røg i 4. gear... (ja det er når man lukker gassen når man skifter, - hvilket jeg ikke skal)...
3. bedste tid i 08 til spring race hed 8.3 på 1/8 på standard opsat r1 med turbokit og 172 km/t i udgangshastighed.
4. Jeg kørte min bedste tid som blev 6,738 og udgangshastighed på 182,28 km/t...
5. Jeg var en meget tilfreds mand der har en knallert der virker til formålet... og hvor der selvfølgelig skal laves lidt justeringer... bl.a. skal den geares op... jeg skal simpelthen lægge for mange gear i...
Desuden skal jeg vist have fjernet det udstødningsrør og forlygter så jeg kan spare noget vægt og få den sænket yderligere...
Så alt i alt har jeg noget og arbejde viddere med...
Desuden en stor tak til alle der har været behjælpelige med min ombygning med råd vejledning... og arbejde... Det spiller. Tak for det venner.
mvh Offslow
apr 2008
Følger: 5 Følgere: 4 MC-er: 1 Emner: 2 Svar: 6
MVH Jesper
maj 2004
Følger: 87 Følgere: 89 MC-er: 2 Emner: 40 Svar: 3.720
maj 2004
Følger: 87 Følgere: 89 MC-er: 2 Emner: 40 Svar: 3.720
dvs eneste mangel er at forgaflen stadig der kortet op... men fyfor pyfor, skulle lige teste den en tur, 1 bars ladetryk og powerwheelie med 22. og hård som et bræt og køre på... sjovt var det.
I dens tid som dragracer må bedste løb være AMF i år, hvor jeg præsterede at køre 6.223 og 203,77 km/t på 201 m. - højeste hastighed i klassen sgb.
I finalen fik vi åbenbart hidset hinanden så meget op at vi var 4 der breakede ud... og jeg gik fra en 2. plads til en sidste, pga. laveste tid med 6.113 og 199 km/t....
Jeg nåede mit mål med denne cykel, som oprindeligt var jeg ville prøve og nå 200 km/t på de 201 m.
Tror nu stadig der kunne hentes noget... i den... men ja det bliver ikke med mig.
Jeg takker af herindefra for en stund, - sådan da. Men synes lige folk der har fulgt med her skulle høre hvad cyklen endte med af rekorder...
mvh Klaus "Offslow"
maj 2004
Følger: 87 Følgere: 89 MC-er: 2 Emner: 40 Svar: 3.720
Jeg har solgt cykel med det hele, så måske i kommer til at se den igen, selvom den er bygget tilbage til kort version.
Jeg går så stadig og drømmer om lidt andet... og der ligger sgu også en ms på hylden og et sæt indsprøjtningspjæld til en r1... så ja hvem ved, hvis ikke det kan sælges... ? Den gamle gik jo egentlig frisk nok... Det mest ærgelige ved de r1 er at man ikke kan opdrive nogen ordentlige race koblinger...
R1 ombygning til dragracer (SGB).. :-)
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside