Coast to coast - de sidste detaljer Coast to coast - de sidste detaljer
Hej tøffere.
Så er de sidste detaljer faldet i hak ved stor hjælp fra: Brian (Brande), Peter (Horsens, Lars Rodhe og Lisbeth K .
Denne tråd er til info samt spørgsmål og svar. Tilmelding skal stadig gøres her: http://www.motorcykelgalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?MSG_ID=120894
Som beskrevet sker det lørdag den 12. september, og planen er:
Kl. 09.00 mødes vi til fæles morgenkaffe hos Super Best i Søndervig.
Dem som kommer rigtigt langvejs fra kan evt. leje en hytte eller lejlighed hos: http://www.soendervigcamping.dk/ .Det skal man selv sørge for.
Da lørdag er skiftedag for sommerhusgæster er der meget travlt på parkeringspladsen foran Super Best, så vi anbefaler at man kører ca. 150 m op ad vejen mod starnden. Der ligger en stor parkeringsplads på venstre side med masser af plads. Der er også toilet bygning på denne parkeringsplads.
Da den lokale tankstation er meget travl med feriegæster der skal tanke inden hjemturen anbefaler vi at man venter med at tanke til første pause efter ca. 70 km.
Det er muligt at bestille flutes og vand til frokostpausen, det skal bestilles hos Gerd inden afgang.
Efter kaffen og inden vi drager af, gå vi i samlet flok op til stranden og smider en sten i Vesterhavet.
Kl. 10.00 Afgang fra Søndervig. Vi kører i sædvanlig zig-zag kolonne og vi opfordrer evt. mindre erfarne til at lægge sig forrest i kolonnen.
Da ferietrafikken kan gøre at kolonnen bliver delt, samler vi op i rundkørslen ved Røgind Kro ca. 7 km. efter Ringkøbing Vi kører ad landevejen gennem Snejbjerg til Herning. Gennem Dronningens Boulevard og kører efter rute 12N mod Viborg. Vi får ca 2 km. motorvejskørsel så evt. Sjællændere kan prøve at køe på en af de berømte jyske motorveje som de har været med at betale. Ved frakørslen mod Karup/Viborg samler vi op igen hvis kolonnen bliver delt på turen gennem Herning.
Vi forventer at ankomme til Sunds grillen ca. kl. 11.10 og vi holder 45 min. pause så alle kan få tanket både benzin og kaffe.
kl. 11.55 kører vi fra Sunds til Karup hvor vi drejer af mod Kjellerup og Ans. Inden Ans drejer vi af mod Rødkærsbro og Tange for at ramme Elmuseet eller Tangeværket hvor vi forventer at lande ca. kl. 13.00. Der skulle gerne komme mad til dem der bestilte i Søndervig. Vi holder 1 times pause.
kl. 14.00 Afgang. Vi kører Bjerringbro, Langå, Hadsten og til Kalø slotsruin hvor vi forventer at ankomme ca. kl. 15.15. Vi holder 30 min. pause.
15.45 Afgang. Vi kører ad marguritte ruten over Vrinners, Femmøller, Tirstrup og til Grenå. Ved Femmøller skal vi svinge til venstre og det kan være svært at komme over i samlet flok. Derfor samler vi op på rastepladsen hvor vi drejer til højre mod Tirstrup. Vi forventer at lande bagved kattegatcentret i Grenå ca. kl. 16.45 og smider en sten i vandet.
Derefter kører dem der vil, til Touringcampen og stiller telt op. Hvis nogle vil leje hytte på Campen, skal man selv gøre det.
Ruten og billeder af pause stederne kan ses her: http://www.motorcykelgalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=12145
Vel mødt til en sej, men forhåbentlig hyggelig tøffetur.
apr 2006
Følger: 3 Følgere: 50 MC-er: 8 Emner: 151 Svar: 1.345
UHA man sparer benzin når man kører pænt :-))
mar 2009
Følger: 30 Følgere: 32 MC-er: 4 Emner: 75 Svar: 301
Med min LILLE tank på kun 12 l i alt og min nuværende motor opsætning, har jeg en tank til tank radius på max 120 km. ;o) så det er ca det halve af jylland.... Men det går jo nok, ellers må jeg jo indhente jer ;o)
Glæder mig !!
Mvh
Jesper
apr 2006
Men 10km/L lyder af lidt, tror du ikke at du skulle have justeret karburatorer
mar 2009
Følger: 30 Følgere: 32 MC-er: 4 Emner: 75 Svar: 301
apr 2006
apr 2006
Ved hjælp af Lars (tak Lars), har vi fået den lokale grill til at levere sandwicher til os når vi lander ved 13 tiden.
Der kan vælges mellem:
Kylling og bacon
Skinke og ost
Æg og rejer.
Vi har forhandlet en pris frem på 50 kr. for 1 sandwich og 1 sodavand.
Husk at bestille hos Gerd inden vi kører fra Søndervig lørdag kl. 10.
mar 2007
Følger: 19 Følgere: 41 MC-er: 4 Emner: 10 Svar: 236
http://www.dmi.dk/dmi/index/danmark/byvejr_danmark.htm?by=6950
apr 2006
Husk forøvrigt
at have benzin til mindst 75 km. når i ankommer Søndervig.
at bestille frokost hos Gerd inden vi kører og
at have kontanter med til at betale frokost ved Tangeværket.
Glæder mig til at se jer alle.
Gert
apr 2006
PPS: Hvis nogle skal tøffe med men ikke på campen og er medlem at Touring klubben så kan det godt være at vi gerne vil låne et medlemskort :-))
apr 2006
apr 2006
Dem der har været aktive og kapre deltagere bedes selv drage omsorg for at informere gæsterne om praktiske informationer om turen samt lige fortælle om kolonnekørsel etc. Vi skulle gerne have en hyggelig tur uden uheld så alle får en forhåbentligt fed oplevelse.
Coast to coast - de sidste detaljer
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside