{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.595 visninger | Oprettet:

tuning af EFI modellerne, WOW!! {{forumTopicSubject}}

jeg var nede hos buchberg mc ved slagelse igår, for at aflevere min cykel til taksering. så prøvede jeg lige hans demo model, som er tunet med anden potte og rapidbike boks... og er du da gal det er noget der bare virker!! cyklen føltes som en helt anden, meget mere trækvillig, og lettede hjul nærmest fra tomgang i 1gear... så kom V2 motoren altså til sin ret, det moment var godt nok noget af en overraskelse!

så til dem af jer med EFI motor, det kan varmt anbefales!!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  tuning af EFI modellerne, WOW!!
  • #1   20. jun 2009 Har du fået din cykel tilbage ?
    Er der noget jeg har overset ??

    He he - har prøvet den demomodel 4¨5 gange - ja der er liv iden smiley

    Der er også sat Wilbers støddæmber bagpå og det kan også mærkes på køreegenskaberne.

    Ved de gamle kaburatormoddeller opnår man næsten det samme ved omdysning - anden potte og luftfiltermodifikation -
    topdrejningsmoment langt længere ned i omdr. end i standardversion.
    En helt anden og mere harmonisk cykel at køre på.


  • #2   20. jun 2009 prisen kender jeg ikke præcist, det kommer jo os an på hvad man "vil ha" af potte... jeg gav 300EUR for min carbon leo vince potte, sendt til døren fra tyskland. dertil skal man så ha en rapid bike+ motering og indkøring på rullefelt, og han snakkede om at der lige er kommet mulighed for at bruge en billigere boks(end den han først har startet med at bruge) jeg fik på et tidspunkt en pris på ca 7000kr for boks monteret og indkørt(han gav så tilbud på 6000kr) nu med den omtalte billigere boks, ved jeg ikke hvad det ender på, men mon ikke det er omkring 5000kr ca.... noget i den stil...

    ang min cykel, så ja, den er fundet igen, desværre i knapt så heldig tilstand... måske er jeg så heldig at jeg ka få den byttet til en af de nye kampagne modeller(men det kommer helt an på taksatoren)


  • #3   20. jun 2009 og ja, den virkede noget mere levende med den støddæmper også

  • #4   20. jun 2009 Jeg overvejer kraftigt at få sådan en boks på min - den har et dødt punkt omkring 3500 o/m hvor den ligesom dør hen hvis man kører der et stykke tid.. Er der nogen af jeres der har det problem? Min er en GT 650 '08 EFI.

  • #5   21. jun 2009 jeg tror min havde lidt det samme... om det afhjælpes med sådan en boks skal jeg ik ku sige, men jeg vil næsten tro det.

  • #6   22. jun 2009 Kan også kun varmt anbefale det min har det nemlig også! kan næste følge en cbr 600 (f4) 0-100km/t.

    Min er også købt hos Buchberg og kan kun sige at der er god service!!


  • #7   22. jun 2009 hmmm - så tror jeg snart jeg ved hvad mine SP-penge skal gå til smiley

  • #8   22. jun 2009 lasse, har du ikke en effekt kurve før og efter du kan smide et billede op af?? ku godt tænke mig at se dem på papiret...

  • #9   23. jun 2009 Har ikke fået den rullet endnu pga min svinger i tomgang.
    Men den skal nok komme når det er lavet!
    Jeg så også lige din ude ved buchberg i dag, det ser ikke ud af meget! med de skader!


  • #10   24. jun 2009 hvordan har du fået justeret rapid bike boksen uden at cyklen er blevet rullet??

    ja det ser ikke så iøjenfaldene ud med de skader, fordi den ikke er "vold-krøllet", men det løber hurtigt op sagde kent (alt nyt plastik, ny tank, sidespejle, blinklys, bagdæk, bagbremse, styr, alle 3 nye låse, nyt sæde og så var der en mislyd fra motor som muligvis "bare" er en utæthed) og så skal den ellers gennemgåes totalt(hvis mislyden stadig er der, skal motor åbnes, og jeg har jo ikke prøvet at køre på den, så gearkasse skal saføli også tjekkes)


  • #11   24. jun 2009 Jamen mener de har givet den et std program.
    Ja de snakkede også om den nok vil blive erklæret totaltskadet..
    Men det var jo osse den lille bule i stellet ved gear skifteren..!
    Og så kan du evt få den nye model!!


  • #12   24. jun 2009 Rapid bike boks med ledningsnet ca 4000kr
    Montering ca 3000kr
    Det er de priser jeg fik af vide igår..

    Og med den billiger box som også er omtalt har ikke se samme justerings muligheder!


  • #13   24. jun 2009 lasse- okay, så blir den jo endnu bedre din cykel, når du før kørt den rigtigt ind med et custom map :o)

    ang min cykel, har jeg ikke engang selv bemærket den bule i stellet du omtaler(og der er sikkert flere små ting rundt omkring jeg ikke har bemærket)

    ang priser, er det de samme priser jeg fik for en måneds tid siden, han gav dog tilbud på 6000kr) og da jeg afleverede cyklen, nævnte han så noget med en billigere boks der nu var mulighed for at bruge(jeg spurgte dog ikke mere ind til den og total pris monteret og indkørt)


  • #14   24. jun 2009 Ja okay men jeg har også været forbi et par gange eller 10 siden jeg fik min.
    Den bule jeg snakker om var også nicklas som fortalte mig at den var der ellers havde jeg heller ikke set den!
    Kæmper også lidt med en utæt samling ved bagpotten!


  • #15   7. jul 2009 Så er der bestilt Rapid-bike til min Hyo, det bliver spændende at se hvordan den bliver...

  • #16   7. jul 2009 kenneth, hvor har du bestilt henne? og hvem monterer og mapper den ind?

  • #17   7. jul 2009 Den er bestilt hos (link fjernet)
    Han har et mobilt rullefelt og er tilfældigvis i Svendborg i denne uge, så det bliver jo ikke meget nemmere...
    Han har givet en pris på Type 2 boksen incl. indkøring på 6500 - og så skulle der muligvis bruges en lambda eliminator til ca 150 - 200, så det virker ok for mig at se.


  • #18   7. jul 2009 det lyder spændene, poster du så ik nogle billeder af før og efter kurve til samligning? jeg ku virkelig godt tænke mig at se den forskel i kurven...

  • #19   7. jul 2009 Jeg skal nok vende tilbage med kurver, er selv spændt på at se og ikke mindst MÆRKE forskellen smiley

  • #20   7. jul 2009 ja jeg var hvertfald solgt, efter en prøvetur på buchbergs demo cykel... at mærke den bare løftede hjulede ved acceleration i 1gear, var en fed fornemmelse, og det sker nærmest fra tomgang... momentet i bunden er tydeligt forandret.

  • #21   12. jul 2009 Nå, så er boksen monteret - men desværre ser det ud til at det er det forkerte ledningsnet der er sendt med smiley Så nu skal Ove have fat i ham der har solgt ham kittet og vende tilbage til mig. Vender tilbage når jeg ved mere...

  • #22   12. aug 2009 Har snakket med en som bruger Hyosung Gt650r EFI til Banerace, og med andet filter, udstødning og powercommander får man 93hk på krumptappen...

  • #23   12. aug 2009 lars j, er det en i dk? for i dk lader det til at de IKKE kan få powercomander til at fungere på hyosungerne(er den melding jeg har fået fra ove hos dot-e... de laver FI fejl... men kan saføli være den omtalte rapid bike han bruger(eller måske har han en løsning på hvordan fejlen udbedres????) anyways... krumptap hk er vidst knapt så interesante, det er mere interesant hvad der smides på baghjulet :o) men det er vel ca 15% mindre pga tab i gearkasse, kæde osv...

  • #24   12. aug 2009 Jeg har snakket med to forekellige forhandler af hyosung nu, og de fortæller mig at de monterer Powercomander på de nye EFI.. (men har jo ikke selv en med EFI så har ikke prøvet eller set det.)
    Tabet fra krumptappen til baghjulet ligger mellem 10-15%


  • #25   12. aug 2009 ja forhandlerne tror at man kan sætte powercomander på, men har de prøvet det?? stevens på amagager sagde det samme til mig.
    men ove fra dot-e a.k.a mr. dyno er autoriseret importør og nok en af dem i landet der har skruet mest med powercomander, han siger at man kan godt sætte dem på, og de kører godt, men på et tidspunkt vil de lave FI fejl... så derfor ville han ikke montere en på min endnu(ka jo sagtens være de er blevet klogere inden for de sidste 2-3mdr og har løst problemet) er da kun fedt hvis man kan, for de er vidst billigere end rapid bike.
    ellers har jeg kun hørt om rapid bike monteret på FI modellerne.
    og i udlandet er det vidst begrænset hvor mange der har tunet FI modeller, da de fleste lande først har fået FI på den helt nye 09 model med anden bagende osv. ved ikke med tyskland. men england, australien, osv har først lige fået FI nu her...


Kommentér på:
tuning af EFI modellerne, WOW!!

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce