{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.726 visninger | Oprettet:

LED blinklys {{forumTopicSubject}}

Hej,
Er der nogle af jer der har skiftet til Led blinklys? og i så fald, hvor har i fået modstande (eller hvad i nu har brugt) til den?

Har haft købt et LED relæ, men pga, vores cykel kun har en blinklys' indikator, virker det ikke.. og alle 4 blinklys lyser konstant.
når jeg piller denne pære ud, lyser kun den ene side, men stadigvæk konstant..

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  LED blinklys
  • #1   7. maj 2009 Jeg havde samme problem.

Jeg løste det ved at smide et par rizoma modstande på de 2 bagerest blinklys. Så virkede det hele igen.

• #2   7. maj 2009 Havde præcis samme problem....

Løste det ved at købe et par effekt-modstande hos Brinck elektronik.

• #3   7. maj 2009 Du skal som de andre skriver bruge både relæ og modstande, eller det skulle jeg i hvert fald, købet de billigste jeg kunne finde på ebay(modstand=Widerstände på tysk) så virkede det ved mig, havde dog det problem at når jeg blinkede til en af siderne så blinkede den som katestrofeblink, inden jeg fik smidt modstande på, husk stelforbindelse fra relæet.(jeg brugte et rizoma relæ til 200)

• #4   8. maj 2009 Andreas:
    Hvorfor bruge penge på et andet relæ end det originale? Fidusen ved at sætte effekt-modstande på er jo netop, at man "snyder" det gamle relæ til at tro at man stadig kører med de originale blinklys smiley

• #5   8. maj 2009 Christian, det virkede sq ikke for mig, da jeg satte modstande i lyste alle blinklys bare, så kunne ikke snyde mit relæ med de modstanden har havde til brug. Så derfor jeg var nødt til at købe et nyt relæ, som gjorte at jeg fik katestrofeblink, og fuldt lys i blinklysene, da jeg så satte modstande(havde dem alligevel til at ligge), så virkede det, men nu har jeg så ikke katestrofeblink:), men det er nok også mere hensigtmæssigt at jeg blinker rigtigt og ikke katestrofe hver gang jeg skal dreje.

• #6   8. maj 2009 Ok smiley

Og ja at dreje på en SZR burde være en glæde og ikke en katastrofe...

• #7   11. maj 2009 Okay, lyder som om at jeg til at starte med må få bestilt nogle modstande.. hvordan sætter man dem på? lodder man eller?
    Og er der forskel på nogle fra rizoma forhold til billig ebay?

• #8   11. maj 2009 Det skal jeg ikke kunne sige, da jeg ikke har prøvet begge dele, men i fysikens verden er der i hvert fald ingen forskel på om der står Rizoma 8Ohm modstand, eller CIINCIN 8Ohm modstand, det er selve modstanden der gør det fysisk set.

• #9   11. maj 2009 Ingen reel forskel udover pris og udseende, så længe man husker man husker at det skal være en effekt modstand og ikke en alm. modstand.

• #10   12. maj 2009 Christian, hvad er forskellen? Det har jeg ikke lige hørt om i fysik:)

• #11   12. maj 2009 Kan i evt smide et par link? for nogle af dem på ebay, skriver fx at deres modstande er bedre end andre, men intet omkring ohm, de snakker om watt?? bare dem der ikkke har styr på hvad en modstand bruges til eller hvad?

• #12   12. maj 2009 Hehe er ikke fysiklærer, så jeg skal beklage min meget uvidenskabelige sprogbrug og tilgang til emnet, men...

Så vidt jeg har forstået det er forskellen at en alm modstand bare yder modstand (tøhø!), hvorimod en effek-modstand også forbruger en hvis mængde Watt (W).

Relæet (dvs. det oprindelige mekaniske og ikke det elektroniske) blinker i forskellig hastighed alt efter hvor mange W der bliver sendt igennem det.

LED pærerne bruger kun 1W stykket (Rizoma i dette eksempel) modsat SZR'ens blinklys der bruger 10W stykket.

Altså mangler der at blive brændt 10+10 - 1+1 = 18W per side, før blinklysrelæet blinker normalt igen.

Vi skal altså bruge en effektmodstand pr. side, der kan brænde 18W af for at "snyde" blinklysrelæet.

Effektmodstanden omdanner de 18W til varme, hvorfor den typisk er langt større end en normal modstand og udført i et materiale der bedre kan tåle varmen. Fx porcelæn eller aluminium, evt. med køleribber.

Håber det kunne bruges. Ellers er der masser at finde om Ohms lov på internettet... Læste selv op på det, da jeg lavede blinklys på min SZR og det var heldigvis ikke så svært som det måske lyder.

• #13   12. maj 2009 Man kan også bare købe et par voldsomt dyre Rizoma modstande i guld bling bling look og håbe at det virker... Jeg var dog studerende på det tidspunk og synes det var lidt federe, selv at have fedtet rundt med Ohms lov og åh så cool'e Brinck elektronik... end at købe det dyre bling og finde ud af at de var designet til skift fra 23W's pærer, i stedet for vores SZR's italiener blinklys der kun kører med 10W smiley

Forvirret? Haha, så glæd jer over at SELVGJORT ER VELGJORT! smiley

• #14   12. maj 2009 Heh.. smiley Nu er det jo også sådan at modstandene ikke ligefrem er noget man sætter udenpå cyklen for at de skal se pæne ud.. så designmæssigt er det jo lige meget smiley

Nå, men (vil jo helst spare mig besværet for at læse ohms lov op igen, brugt et år på at glemme den) Christian du kan vel ikke huske hvilke modstande det var du fik fra Brinck? for de har ca en milliard af dem..

• #15   12. maj 2009 Hehe nej det kan jeg desværre ikke, men mon ikke de kan hjælpe dig? smiley

• #16   12. maj 2009 Må man håbe smiley prøver at skrive.. kan du huske hvad du gav for dem? og det var kun 2stk ikke?

• #17   12. maj 2009 Jo kun to stk i alt.

Mener jeg gav lige omkring 20kr stykket.

Kommentér på:
LED blinklys

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce