1.188 visninger
|
Oprettet:
Er GSX-R motorerne ens!!! {{forumTopicSubject}}
Er det rigtigt at en GSX-R 750. årg 1992 motor. Passer på min GSX-R Suki fra 1989. Jeg mener at alt er ens....
Udover at 1992 motoren har ca. 6 hk. mere.
feb 2006
Følger: 67 Følgere: 106 MC-er: 15 Emner: 86 Svar: 719
okt 2004
Følger: 19 Følgere: 18 MC-er: 2 Emner: 17 Svar: 347
Så længe det er en oliekølet burde den kunne smides i.
Du skal dog være opmærksom på at 92 motoren er med lang slaglængde og med brikker til justering af ventilerne.
maj 2004
Følger: 63 Følgere: 63 MC-er: 2 Emner: 52 Svar: 1.253
nov 2007
Følger: 8 Følgere: 8 MC-er: 1 Emner: 13 Svar: 73
Og det er rigtigt at 1100 sagtens kan passe, og den er også højere.
Jeg er ret sikker på at 92 gsxr750. er indentisk med en 750. fra 1989.
Men ikke 100%.... derfor spørger jeg her.
Udover at 1992 motoren har ca. 6 hk. mere ind en 89.
dec 2003
Følger: 31 Følgere: 31 MC-er: 3 Emner: 43 Svar: 464
nov 2007
Følger: 8 Følgere: 8 MC-er: 1 Emner: 13 Svar: 73
jun 2004
Følger: 3 Følgere: 9 MC-er: 7 Emner: 18 Svar: 73
Motoren passer lige i dit stel, det er let at skifte. Karb'sene er 38 mm på 91'er og 36mm på 88'er, men det er ikek nødvendigt at skifte, de sikkert bare dyses om. Du vil få en meget mere velkørende MC.
1100 motoren passer også i, selvom de er ca. 1 cm højere og det projekt er virkelig værd at overveje! Jeg prøvede det på en 94'er vandkølet og det var en vild MC. Se evt. i min profil...
Håber det er til hjælp.
jun 2004
Følger: 3 Følgere: 9 MC-er: 7 Emner: 18 Svar: 73
Fra 90 og frem blev slaglængden længere og bundtrækket/drejningsmomentet bedre i lave omdr. Forskel på 90 og 91 er, at 91 er med shims (brikker) til ventiljustering...
apr 2006
Følger: 14 Følgere: 100 MC-er: 5 Emner: 94 Svar: 1.445
90 & 91 er ligeledes ens: 70mm x 48,7mm - altså 4mm højere.
en 92/93'er passer ikke sådan uden videre i et 91 stel. Der skal laves modifikationer.
Men hvorfor putte en tungere motor i for blot 2 hk - de er da forlængst gået tabt i vægten. 90/91 motoren er en råstærk motor - dog tikker den lidt men du får da sjældent noget bedre og mere gennemteste end de gamle olie/luft kølede motorer.
Mvh
Thomas E
feb 2006
Følger: 67 Følgere: 106 MC-er: 15 Emner: 86 Svar: 719
jan 2008
Følger: 10 Følgere: 6 MC-er: 1 Emner: 20 Svar: 109
nov 2007
Følger: 8 Følgere: 8 MC-er: 1 Emner: 13 Svar: 73
apr 2006
Følger: 14 Følgere: 100 MC-er: 5 Emner: 94 Svar: 1.445
Udover at motoren fra den sidste Olie/Luftkølet (91'er) har længere slaglængde og dermed højere end sin forgængere fra 88/89, er der rigtig mange detaljer på stel, beslag, kåbe, svinger, Karburatorer, forgaffel, fælge oma. som også er ændret.
Men absolut det kan gøres.
Et vellykket forsøg blev udført af nogle englændere som kogte en 88'er motor sammen med en 91'er motor tilbage i 1993 og kombinationen af den store boring fra 88'eren og den lange slaglængde fra 91'eren gav dem 888 CCM og en dengang "Fireblade-Killer" - læste om det dengang i et engelsk magasin - mener det var Performance Bikes - Mener at de hev omkring 145 HK ud af den - bare sådan lige....
Er GSX-R motorerne ens!!!
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside