{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
992 visninger | Oprettet:

Vores nye sæson {{forumTopicSubject}}

Hey Tøffere

Nu er det min kommende 3. sæson jeg skal køre og som vi alle nok kan blive enige om, glæder vi os til godt vejr ;o)

Da jeg satte min ged i vinterhi tænkte jeg på den sæson jeg havde kørt. "Der skete jo ikke noget, heldigvis"..

Jeg slap heldigvis uden nogle skrammer eller lign. Faktisk en meget fredelig sæson, hvor jeg ikke havde nogle dårlige oplevelser. Hvis, har de ikke sat sig fast.

Jeg føler mig ikke usikker når jeg kører, jeg nyder det.

- Men igen igen kommer det til mig nu hvor tiden nærmer sig til kørsel, at det nye år kan være med ubehagelige overraskelser. Hvori det lidt skræmmer mig at være MC-ist (tror jeg). Den første tur er altid lidt speciel og man har haft en lang tid nu, uden at have kørt.

Jeg spekulerer lidt hvordan i andre tøffere har det, om i tager nogle korte ture i begyndelsen og vænner jer til tanken om at være udsat i trafikken igen?
- Man kan intet forudse, men som jeg også har talt med Mester (K. RSJ) om er, at man kan gøre meget selv for ikke at blive overset.

Ved ik om der er råd at hente, men for mig vil det være rart at debaterer dette. For det er det samme i mit hovede hvert år, at man lige skal igang igen.

Go Vind'
- Andy

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vores nye sæson
  • #1   19. jan 2009 Rettelse:

- Man kan ikke forudse pludselige situationer med biler, men oftest nå at reagerer på detaljer og kørestil, men som jeg også har talt med Mester (K. RSJ) om er, at man kan gøre meget selv for ikke at blive overset.

• #2   19. jan 2009 Det er også min 3.sæson.
    Lige da jeg læser dit indlæg, flakser sommerfuglene rundt i maven på mig, så god ide med en debat herinde.
    Jeg kører helst nogle småture i starten og helst alene eller sammen med Mogens inden jeg tager på fællesture og længere ture.

• #3   19. jan 2009 Jeg starter gerne med nogle turer tidligt om morgnen -i weekenderne. Der er trafikken minimal, og der er masser af plads på motorvejen, hvis jeg lige har lyst/behov for at kører geden helt ud.

• #4   19. jan 2009 Mester! Må vi lige være her.....

Din mester betaler løn, hos mig får du højest en over nakken:-)

Man kan gøre mange ting for at blive set, farvet tøj/hjelm, lys, vibra lys, fjernlys og så det vigtigste af det hele - kør ude på vejen, hvor man er synlig!

Dernæst er det en god ide at undgå spejlvisirer og solbriller. Det er kanongodt, at bilisterne kan se, at man har øjenkontakt med dem.

Køreteknisk kan vi alle tåle at banke lidt rust af. Man kan tage på bane eller man kan starte forsigtigt ligesom Kenn skriver. Det gør jeg selv, og så plejer jeg at finde en stor tom parkeringsplads, hvor jeg kører ottetaller en halv times tid. Så opdager man også, hvad forskellen er på kolde og varme dæk - nok så vigtigt i marts!

På vejen er det altid en rigtig god ide at linde lidt på gassen, hvis der er nogen ved sidevejene. Selv en lille hastighedsnedsættelse reducerer standselængden voldsomt og man kan meget bedre reagere rigtigt.

Og pas så på med overhalinger!

Jo - man kan gøre fantastisk meget selv - idioterne er der, man man kan reducere deres farlighed ved at være bare en smule forudseende

• #5   19. jan 2009 Guru- Det bliver sgu værre og værre....

Messer I så også på "Hare Krishna" og læser et kapitel i "Baga vad Ghita" før sengetid??

• #6   19. jan 2009 Ville ønske jeg var så fornuftig; det er så sandt alt det ovenstående,men....
    -min begyndertur er stille og rolig ind på tanken, benzin og det brede grin på, og så ud i foråret med bulder og brag! smiley
    (-og det blir snart!)
    -Q

• #8   19. jan 2009 Jacob:

Så pas på de kolde vejbaner og ditto dæk:-)

• #9   19. jan 2009 jeg syntes faktisk at bakkeåbning er et utrolig godt arrengement til at komme op på mærkerne igen, den langsomme kø kørsel med masser af motorcyklister over det hele. efter det så er man ligesom vågnet op af vinterdvalen... så mangler man kun lige at mindes hvordan det føles med fart på... men det skal man ikke gøre på vej hjem jo...

• #11   19. jan 2009 Hagl?--

Nå jo, du fik jo et skud hagl i en rundkørsel eller lignende:-)

• #12   19. jan 2009 Starter altid skærtorsdag,til træf på torvet i Esbjerg, netop som jonas skriver, det er stille kolonne kørsel, lige få fornemmelsen tilbage i kroppen, så et par småture til kammerslusen i ribe og havnen i bork, så er sæsonen i gang.

• #13   20. jan 2009 Jeg tager hul på min 2. sæson i '09. Jeg glæder mig helt vanvittigt. Det kan godt være at jeg bliver lidt skræmt når jeg først sidder på den, og kommer ud i trafikken. Men jeg tror bare at jeg vil tage den med ro, og køre og "lege" lidt når der ikke er nogen omkring. For ligesom at lære den at kende igen smiley

jeg vil også køre nogle tests og øvelser igennem, som jeg fandt på nettet sidste sommer. Det er nogle Highway Patrol bruger i staterne, til at teste/uddanne deres MC politi. Kan ikke lige huske hvad filmen hedder.

God's speed and travel alert...

• #14   20. jan 2009 på min lille LTD var det ud på de små veje og lære maskinen og tekniken helt forfra igen-igen.

De 2 sidste sæsoner har jeg deltaget i VMCT kørekursus som er en del af vort medlems abbonnement. Det er bare for fedt at starte sæsonen med at banke rust af.

Jeg kan varmt anbefale kørekursus selvom man er nok så erfaren en kører. Der er altid noget at lære.

Nu har jeg jo investeret i CZensuella så jeg håber på at kunne vedligeholde det vinteren over selvom det selvfølgelig bliver noget helt andet at få Trudy mellem benene igen.

Kommentér på:
Vores nye sæson

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce