Vores nye sæson {{forumTopicSubject}}
Hey Tøffere
Nu er det min kommende 3. sæson jeg skal køre og som vi alle nok kan blive enige om, glæder vi os til godt vejr ;o)
Da jeg satte min ged i vinterhi tænkte jeg på den sæson jeg havde kørt. "Der skete jo ikke noget, heldigvis"..
Jeg slap heldigvis uden nogle skrammer eller lign. Faktisk en meget fredelig sæson, hvor jeg ikke havde nogle dårlige oplevelser. Hvis, har de ikke sat sig fast.
Jeg føler mig ikke usikker når jeg kører, jeg nyder det.
- Men igen igen kommer det til mig nu hvor tiden nærmer sig til kørsel, at det nye år kan være med ubehagelige overraskelser. Hvori det lidt skræmmer mig at være MC-ist (tror jeg). Den første tur er altid lidt speciel og man har haft en lang tid nu, uden at have kørt.
Jeg spekulerer lidt hvordan i andre tøffere har det, om i tager nogle korte ture i begyndelsen og vænner jer til tanken om at være udsat i trafikken igen?
- Man kan intet forudse, men som jeg også har talt med Mester (K. RSJ) om er, at man kan gøre meget selv for ikke at blive overset.
Ved ik om der er råd at hente, men for mig vil det være rart at debaterer dette. For det er det samme i mit hovede hvert år, at man lige skal igang igen.
Go Vind'
- Andy
mar 2007
Følger: 32 Følgere: 377 MC-er: 4 Emner: 72 Svar: 1.576
- Man kan ikke forudse pludselige situationer med biler, men oftest nå at reagerer på detaljer og kørestil, men som jeg også har talt med Mester (K. RSJ) om er, at man kan gøre meget selv for ikke at blive overset.
apr 2007
Følger: 6 Følgere: 5 MC-er: 1 Emner: 11 Svar: 49
Lige da jeg læser dit indlæg, flakser sommerfuglene rundt i maven på mig, så god ide med en debat herinde.
Jeg kører helst nogle småture i starten og helst alene eller sammen med Mogens inden jeg tager på fællesture og længere ture.
sep 2006
Følger: 13 Følgere: 12 MC-er: 1 Emner: 105 Svar: 791
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 137 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.267
Din mester betaler løn, hos mig får du højest en over nakken:-)
Man kan gøre mange ting for at blive set, farvet tøj/hjelm, lys, vibra lys, fjernlys og så det vigtigste af det hele - kør ude på vejen, hvor man er synlig!
Dernæst er det en god ide at undgå spejlvisirer og solbriller. Det er kanongodt, at bilisterne kan se, at man har øjenkontakt med dem.
Køreteknisk kan vi alle tåle at banke lidt rust af. Man kan tage på bane eller man kan starte forsigtigt ligesom Kenn skriver. Det gør jeg selv, og så plejer jeg at finde en stor tom parkeringsplads, hvor jeg kører ottetaller en halv times tid. Så opdager man også, hvad forskellen er på kolde og varme dæk - nok så vigtigt i marts!
På vejen er det altid en rigtig god ide at linde lidt på gassen, hvis der er nogen ved sidevejene. Selv en lille hastighedsnedsættelse reducerer standselængden voldsomt og man kan meget bedre reagere rigtigt.
Og pas så på med overhalinger!
Jo - man kan gøre fantastisk meget selv - idioterne er der, man man kan reducere deres farlighed ved at være bare en smule forudseende
aug 2005
Messer I så også på "Hare Krishna" og læser et kapitel i "Baga vad Ghita" før sengetid??
jan 2006
Følger: 9 Følgere: 7 MC-er: 2 Emner: 29 Svar: 155
-min begyndertur er stille og rolig ind på tanken, benzin og det brede grin på, og så ud i foråret med bulder og brag!
(-og det blir snart!)
-Q
aug 2005
Så pas på de kolde vejbaner og ditto dæk:-)
aug 2005
Følger: 24 Følgere: 21 MC-er: 2 Emner: 248 Svar: 4.424
aug 2005
Nå jo, du fik jo et skud hagl i en rundkørsel eller lignende:-)
mar 2008
Følger: 25 Følgere: 24 MC-er: 4 Emner: 12 Svar: 375
mar 2008
Følger: 4 Følgere: 4 MC-er: 2 Emner: 12 Svar: 25
jeg vil også køre nogle tests og øvelser igennem, som jeg fandt på nettet sidste sommer. Det er nogle Highway Patrol bruger i staterne, til at teste/uddanne deres MC politi. Kan ikke lige huske hvad filmen hedder.
God's speed and travel alert...
apr 2006
Følger: 3 Følgere: 51 MC-er: 8 Emner: 151 Svar: 1.363
De 2 sidste sæsoner har jeg deltaget i VMCT kørekursus som er en del af vort medlems abbonnement. Det er bare for fedt at starte sæsonen med at banke rust af.
Jeg kan varmt anbefale kørekursus selvom man er nok så erfaren en kører. Der er altid noget at lære.
Nu har jeg jo investeret i CZensuella så jeg håber på at kunne vedligeholde det vinteren over selvom det selvfølgelig bliver noget helt andet at få Trudy mellem benene igen.
Vores nye sæson
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside