Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hænge vinreol op 350 kr.
  • Ny stikkontakt, der skal bores i væggen 600 kr.
  • Samle legetårn undendørs 1.000 kr.
  • skift fuger i badeværelse 2.000 kr.
  • Fjern ukrudt. 700 kr.
  • Rengøring - 32kvm 300 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kører i stadig?
  • #1   24. nov 2008 og de har saltet, så den står absolut helt stille smiley

• #2   24. nov 2008 5 dage om ugen stadig. og ja det er jævnt koldt.

• #3   24. nov 2008 Her i frostvejret står den stille, men jeg håber da, at V-Strømmen kommer ud at køre inden jeg stiller den helt væk for sæsonen.

• #4   24. nov 2008 Har aldrig kørt når de har saltet. Er det bare så pisse glat eller?

• #5   24. nov 2008 har lige købt min, så kunne ikke lokke mig selv fra lige at tage et par ture smiley men tror nu den holder stille fra nu af.. selvom det er svært smiley

• #6   24. nov 2008 Goretex holder kulden ude, så det ser jeg ikke som noget problem. Jeg kører ikke i sne og/eller frostvejr - det bliver simpelthen for glat. Jeg er en gang blevet fanget i snevejr og det var IKKE sjovt. Hold da op hvor cyklen lavede hjulspind og sejlede rundt, dog heldigvis uden styrt.
    Sidste år kørte jeg hele vinteren pånær en enkelt måned. Det er selvfølgelig træls med alt det vejsalt, men med en hurtig metodisk rengøring et par gange om ugen, så var det ikke noget problem.

• #7   24. nov 2008 Kører hver dag.

Er dog lidt mere forsigtig nu når det fryser.

• #8   24. nov 2008 min f´er har oz været inde i ca 1 månede.
    kan ikk nænne at tage den ud.
    men den blir da startet engang imellem, så jeg lige kan få mit fix hehe ;D

• #9   24. nov 2008 Nej, min røg i vinter-hi i Ølgod for 14 dage siden. Og kommer først ud igen i midten af marts. Puha der er længe til smiley

• #10   24. nov 2008 For meet besvær.. hvis jeg tar en 20 minutters tur i regn eller på saltede veje så kan resten af dagen jo gå med at vaske og rense og pudse. Så min lille ged er i hi ind til en gang i foråret.

• #11   24. nov 2008 Kommer først til at køre til august igen smiley

• #12   24. nov 2008 Sidste tur var i lørdags, men der kommer nok et par stykker endnu, når vejene er tørre igen.. smiley

• #13   24. nov 2008 Ja da! Hele året på min Haojin. Og se'føli' efter forholdene nu det er blevet glat ... smiley

• #14   24. nov 2008 Ikke lige i dag. Sne og is holder mig af cyklen, men salt går af med vand, og kulde handler kun om tøj

• #15   24. nov 2008 Kører hver dag smiley Skal jo i skole på en eller anden måde.
    Indtil videre har frosten ikke rigtig rørt mig, samt regnen er heller ikke noget problem. Men nu får vi at se hvordan det bliver når der kommer meget sne. Kører stadig til den tid, men bare lidt mere stille og sikkert ^_^

• #16   24. nov 2008 Hvis man skyller MC'en godt, umiddelbart efter turen, så sker der ikke en tøddel ved at køre hvor der har været saltet. De fleste af os, husker vel fra fysiktimerne, at salt opløses i vand, right?

• #17   24. nov 2008 Kører også stadig. Salt er kun et problem på kina krom. smiley
    ( Den får jeg nok hug for)

Per

• #18   24. nov 2008 Kører da stadig hver dag.. Når man har offroad'er er det ingen problem

• #19   24. nov 2008 dt kører hver dag men suzuki kom ind for 1½ md siden

• #20   24. nov 2008 Husk at jeres dæk er hårdere fra start af når der er koldt, det giver dårligere vejgreb.

En af mine venner stod af pga det for nogle uger siden (forhjulet slap ved første opbremsning) og samme dag var jeg også tæt på at lægge mig af samme grund... forgummiet gad ikke holde lige så meget fast ved første opbremsning som det gjorde 14 dage tidligere hvor der var varmere.

• #21   24. nov 2008 Kører da hver dag. smiley

• #22   24. nov 2008 2 hjul, hele året rundt smiley

• #23   24. nov 2008 eller dovne ;o)

• #24   24. nov 2008 Eller har 2 køretøjer smiley

• #25   24. nov 2008 Nej da..... Jeg er jo ikke idiot.... Men ser dog jævnligt nogle fjolser "derude"...

• #26   24. nov 2008 Suzukien er pakket væk for i år… Er sq lidt for øm hvad den angår.. De værste abstinenser holdes væk ved at tage en 4-5 timers Trial om ugen – man skal jo ud på 2 hjul (med motor)

Carsten.. Hvis du sætter det sidste op som en formel – så tror jeg den kan serveres i føromnævnte fysiktime *grin*

• #27   24. nov 2008 carstens sidste bemærkning blev jo lige "skudt ned" af Keyser Nielze smiley

• #29   24. nov 2008 Carsten
    jeps helt enig. der er ikke noget galt i at være doven, så længe man ikke hugger på andre for at være det.

men i denne tråd har der sådan set kun været "skudt" fra vinter-billisternes side smiley (Keyser Nielze)

• #30   24. nov 2008 ja han modbeviser jo "Kan man af det udlede, at dem der pakker cyklen væk når der saltes er mere tolerante?? ;0)"

ved at skrive
    "Nej da..... Jeg er jo ikke idiot.... Men ser dog jævnligt nogle fjolser "derude"..."

det er da meget lidt tolerant at kalde alle helårs-motorcyklister for fjolser, bare fordi man vælger at stille sin egen ind (forstår ham godt, det ville jeg sandelig også gøre hvis jeg ikke havde en vinter-ged)

• #31   24. nov 2008 Jesper... Det har intet med tolerance at gøre.... Blot en konstatering.

• #33   24. nov 2008 carsten
    ja det har du selvfølgeligt ret i. det har han ikke skrevet noget om direkte.

men jeg har ret i den konstatering at de salter om vinteren?, og at keyser nielze ikke kører om vinteren? og han kalder os der gør det for fjolser?

keyser
    hvordan kan du konstatere at man er et fjols fordi man kører på denne tid af året?
    fordi man ikke gør som dig?

• #34   24. nov 2008 jeg så en æggeskal her til morgen... så de kører altså endnu...selvom det var glat..og temmelig koldt!

• #35   24. nov 2008 Vil nu også mene at det er lidt en hård konstatering at sige at folk som kører om vinteren er fjolser.. Men det er nu det.

Jeg har det sådan at jeg føler mig lige så sikker på en motorcykel/knallert/cykel/scooter som i en bil. Det er underlidt, men tror også at det har noget med ens fortid at gøre, og hvordan man har det med de forskellige køretøjer. Men kan personligt ikke se forskellen fra at køre på en knallert om vinteren, og en 1000 kubik. Jo, der er mere kraft, og man skal sørge for ikke at give fuld gas, men alt andet er da lidt det samme. 2 hjul, 1 motor. Det er sådan jeg har det, og det er også derfor jeg kører hele året rundt. + Jeg hader offentlige transportmidler ^_^

• #36   24. nov 2008 Jesper... Det har jeg aldrig sagt/skrevet.... Det må være noget der foregår inde i dig selv...

• #37   24. nov 2008 Jesper.... Du har selvfølgelig ret i at jeg ikke kører mc om vinteren, det har jeg skrevet.... Men resten er noget du selv finder på...

• #38   24. nov 2008 Carsten - Hehe, ye det er rigtig nok. Det betyder self noget, men en 1000 kubik kan da også være let ^^ Streetfighter, strip it all down! Hehe... Men nu kan knallerter også godt være rimelig tunge (Min pgo vejede over 100 kg, og den var UMULIG at vælte på. Helt seriøst, kørte med glæde 40-50 hen ad vejen selv om der var sne. Intet kunne vælte lortet :P)

Ej, men skal også lige rette lidt i mine statements...

Jeg ville self heller ikke smide min MC ud en vinterdag, HVIS det var en med den smukkeste kåbe, osv, osv. Men nu ligger landet bare sådan at det ikke er den type mc jeg ejer lige pt.

• #39   24. nov 2008 ja men det tydeliggør da i det mindste om han er helårs-motorcyklist eller vinter-billist.
    ud fra det må man jo så selv tolke om keyser nielze vil identificere sig med gruppen der mener at salt kan vaskes af, eller dem der mener at det ikke kan.

• #40   24. nov 2008 nielze

"Jesper.... Du har selvfølgelig ret i at jeg ikke kører mc om vinteren, det har jeg skrevet.... Men resten er noget du selv finder på..."

hvis ikke du har skrevet at vi er fjolser, hvad betyder så:

emne "kører i stadig?"
    "Nej da..... Jeg er jo ikke idiot.... Men ser dog jævnligt nogle fjolser "derude"..."

menes der ikke "men ser dog jævligt nogle fjolser derude" (som stadig kører)?

• #42   24. nov 2008 nej da..... jeg har ikke kørt sinden 1 sep.. det er allllllllt for koldt

• #43   24. nov 2008 Jesper

Hvad DU udleder af det jeg skriver, har jeg ingen mulighed for at kontrollere..... Men det virker som om du er i tvivl om hvorvidt dit valg mht vinterkørsel er rigtigt eller forkert... Hvis du føler du gør det rigtige, må du jo som udgangspunkt gå ud fra at mit indlæg ikke er møntet på dig. Men synes du inderst inde at dit valg er mindre snedigt, er det selvfølgelig belastende at blive mindet herom.....Husk på, man er aldrig mere idiotisk end man selv føler sig.

• #44   24. nov 2008 Carsten
    "Det er meget lettere at diskutere, hvis man holder sig til fakta, og undlader at "tolke" og "læse mellem linierne" osv. osv."

enig .. det ville være langt mere fornuftigt hvis alle bare skrev hvad de mente, så vi ikke blev nødt til at tolke.

nielze
    "Hvad DU udleder af det jeg skriver, har jeg ingen mulighed for at kontrollere"
    du må vældig gerne skrive hvad du SELV mener med hvad du skrev så, hvis det var noget andet end hvad jeg udledte. for mig lyder det som om du taler uden om.

• #46   24. nov 2008 Jesper... Du kan da bare forholde dig helt bogstaveligt og nøgternt til det jeg skrev.... Jeg forstår ikke rigtigt hvor du vil hen...Er du bange for at jeg mener du er et fjols eller idiot fordi du har valgt at køre mc om vinteren? eller hvad??.... Det burde da stå klart for enhver, at det ville være idiotisk af mig at køre på min mc vinteren, hvis jeg gjorde det ville jeg være et fjols...

• #47   24. nov 2008 svar til emnet: ja året rundt smiley

• #48   24. nov 2008 det er jo sandelig også hvad jeg gør.
    som jeg læser det:
    "Nej da..... (du kører ikke stadigvæk)
    Jeg er jo ikke idiot.... (du ville være en idiot hvis du kørte på din motorcykel nu)
    Men ser dog jævnligt nogle fjolser "derude"... (der stadig kører motorcykel)

hvordan kan det tolkes som "hvis jeg gjorde det ville jeg være et fjols..." når du skriver at du jævnligt ser nogle fjolser?

• #49   24. nov 2008 carsten

"er jeg i tvivl om hvad de mener, så spørger jeg i stedet for frit at "tolke". "

det har jeg sandelig også gjort da, men nielze har åbenbart lidt svært ved at skrive hvad han egentligt mente.

• #51   24. nov 2008 Min er i hvertfald stillet ind i varmen.. og blir pudset og rengjort til foråret smiley

• #54   24. nov 2008 Kørte sidste tur i torsdags. Skal ikke ud at køre mere i år. Der ligger jo et pænt læs salt på vejen allerede

• #55   24. nov 2008 Jesper

Jeg har skrevet helt nøjagtigt hvad jeg mener.... Flere gange...
    Jeg føler mig ingenlunde forpligtet til at udpensle det yderligere, blot fordi du er usikker på hvad jeg mener... Men hvis det kan bringe dig lidt sjælefred og en rolig nattesøvn, kan jeg oplyse dig, at det negative kun er møntet på fjolserne. Og man kan godt køre mc hele vinteren uden at være "et"....

Sov godt...

• #56   24. nov 2008 Lidt karburatorsprit i tanke, varmer tøj og et forsigtig gashåndtag. Så kan de sq bare komme an med alt det vinter de vil.
    Vil sq ikke gå på arbejde.
    Og kommer der for meget sne. Så må jeg holde fri eller arbejde hjemme fra.

Kommentér på:
Kører i stadig?

Annonce