10.450 visninger
|
Oprettet:
Læderfedt vs. lædercreme, hva er bedst {{forumTopicSubject}}
Jeg har lige renset dragten med sæbespåner og når den er tør skal den jo ha lidt smørelse... den fik creme i sommers da den var helt ny men har både creme og fedt liggende.... hva er bedst at bruge... og ikke mindst hvad forskel er der på det og hva har det af betydning for mig...dragten har jo kostet en go sjat så kun det bedste er godt nok..
jun 2008
Følger: 17 Følgere: 15 MC-er: 1 Emner: 38 Svar: 76
dec 2006
Følger: 30 Følgere: 29 MC-er: 3 Emner: 35 Svar: 274
dec 2003
Følger: 5 Følgere: 4 MC-er: 2 Emner: 41 Svar: 124
jan 2006
Følger: 14 Følgere: 11 MC-er: 4 Emner: 25 Svar: 634
jun 2008
Følger: 17 Følgere: 15 MC-er: 1 Emner: 38 Svar: 76
altså hvordan vasker i dem og sådan med læderfedt ??
jan 2006
Følger: 14 Følgere: 11 MC-er: 4 Emner: 25 Svar: 634
mar 2006
Følger: 48 Følgere: 42 MC-er: 5 Emner: 38 Svar: 2.545
dec 2006
Følger: 9 Følgere: 8 MC-er: 2 Emner: 13 Svar: 292
feb 2006
Følger: 3 Følgere: 3 Emner: 12 Svar: 573
http://www.laederiet.dk/Search/Search_Dansk.asp?SearchWord=l%E6derfedt
jul 2008
Følger: 50 Følgere: 48 MC-er: 1 Emner: 5 Svar: 63
Så vidt jeg husker er sin dragt lavet af dækfarvet læder (det er de fleste)
Dækfarvet læder er huder der har fået et beskyttende laklag. Mærker og rifter er fjernet. Laklaget beskytter læderet og gør det nemmere at holde rent, men gør også læderet stivere at føle på.
Derfor kære Mug, fordi din dragt har fået et mindre ”laklag” kan du bruge begge dele.
Du skal dog være opmærksom på at benytter du fedten, skal der bruges meget lidt, og det skal fordeles i et meget tyndt lag idet at din læderdragt har svære ved at ”optage”/suge fedten. Det overskydende fedt kan dog til dels tørres af efterfølgende….
Du skal også være opmærksom på at benytter du fedten får din dragt en mere skinnene overflade…
Cremen ville være den jeg ville anbefale idet at cremen trænger nemmere ind i dit læder, samt det at det ikke giver den samme skinnende overflade som fedten og det er meget nemmere at tørre det overskydende creme af…
Husk at dragten i ingen af tilfældene skal smaskes til, man starter med et MEGET tyndt lag! Derefter kan man se/mærke om dragten kan suge mere eller om den er ”mættet”… Hvis ikke fortages behandlingen igen osv.
Håber at dette kunne være dig svar nok ;o)
jul 2008
Følger: 50 Følgere: 48 MC-er: 1 Emner: 5 Svar: 63
Dertil skal det også siges at man aldrig kan skade læder med lædercreme, (med undtagelse af vildtlæder & ruskind men det bruges ikke til læderdragter. Og hvis det gør, skal der bruges det der hedder læder imprænering som skal være på spray)
jan 2007
Følger: 58 Følgere: 58 MC-er: 1 Emner: 123 Svar: 602
Om ikke andet kan jeg jo nok forhandle mig til du laver den over en kom voksen kaffe eller 2...
Tak for det babe..
apr 2006
Følger: 14 Følgere: 100 MC-er: 5 Emner: 94 Svar: 1.445
Til selve rengøring - brug ikke kemikalier, kradsbørstige sæber, men derimod en mild sæbe og lunkent vand. Gnid eller gnub ikke for hårdt, men lad sæbeopløsningen gøre arbejdet istedet. Evt. læg en opvredet klud på det genstridige snavs og lad snavset blive opløst.
Nye læderdragter bør give en ordentligt behandling med læderfedt. Læderfedt er med til at gøre læderet sejt og blødt. sejt læder = en stærk dragt = høj beskyttelses faktor.
Passer du godt på din dragt - passer den godt på dig.......
Mvh
Thomas E
Læderfedt vs. lædercreme, hva er bedst