{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.263 visninger | Oprettet:

ER-6n vs. FZ-6n {{forumTopicSubject}}

Hejsa

Jeg har desværre ikke haft mulighed for at prøve hverken ER-6n eller FZ-6n endnu ( bortset fra en tur på ER-6n på 200 meter ), så jeg ville høre om der er nogen af jer som har prøvet begge maskiner??

Hvis man skal sammenligne dem, hvilken mc er så af bedst kvalitet, køreegenskaber osv...

Jeg havde oprindelig besluttet mig for at det skulle være en ER-6n såfremt at jeg synes om at køre på den efter en prøvetur, men så kiggede jeg nærmere på FZ'eren, og den er sgu også lækker i naked smiley

Mine krav er at den skal være behagelig at køre på, korte som længere ture, være stabil og af god kvalitet, billig i driftsomkostninger... Jeg er ikke en person som kører hurtigt, så om den sparker røv er jeg egentlig ligeglad med, men den skal kunne klare en tur med en passager uden at lave vrøvl, den må gerne have lidt moment i bunden så den trækker godt, og så er det MEGET vigtigt for mig at den har en rolig gasrespons da min Bandit havde meget med on/off gas ( håber i forstår hvad jeg mener ) smiley

Jeg skal selvfølgelig have prøvet begge maskiner, og har også en aftale med min forhandler om at prøve en ER-6n hos ham, men han har desværre ikke en FZ-6n stående, så jeg kan sammenligne dem!!!

Håber i kan give mig lidt mere information om maskinerne når man sætter dem op mod hinanden.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  ER-6n vs. FZ-6n
  • #1   4. nov 2008 jeg har prøvet dem begge, både som N og med kåbe, så reelt 4 cykler jeg har prøvet.

men efter at have læst dine behov, så ville jeg faktisk vælge en fz6, idet den har fint overskud, og den har en go gasrespons, kommer du fra en bandit, så vil du mærke den trækker en del bedre.

er6n har dog den fordel at den er en række 2, så den har en del mere i bunden BUNDEN, MEN jeg synes den kommer til at mangle lidt på længere ture hvis man render på motorvej

på kåbemodellerne er der bedst kåbe på fz6s, ellers er de jo faktisk ens

ydermer skal du tænke på service og garanti, den ligger på 5 års garanti på yamaha og kun 2 år ved kawa, samt at er6, har et problem med at rævne ved et motorophæng på stellet, men deter vist kun på de tidlige modeller

det var så hvad jeg havde til dig, ellers må du komme, og få en tur på min, det skal du være hjærtlig velkommen til, også en tur så du finder ud af om det er det som vi virkelig vil have

ps, jeg er så glad for min at blev den smadret, så købte jeg en igen

• #2   4. nov 2008 Det er jo lidt religion, ved ikke om du har tænkt på den "lille" FZ-6 eller den "store" ? 98 vs 78 hk ?

Jeg har ikke kørt ER6, men taler udfra min viden om FZ-6..og jeg har aldrig været mere tilfreds med en MC.
    Både hvad kvalitet og performance angår..og looks.
    Kan kun anbefale FZ-6

• #3   4. nov 2008 PS, vælg den lille, og få så frans kroon til at lave den om til 98hk, lille forsikring og samme maskine

mener det koster 2000

• #4   4. nov 2008 Hvad er forskellen Dæk mand ? Ved godt det er samme (stortset) R6 motor...

• #5   4. nov 2008 forskellen fra en R6??

• #6   4. nov 2008 Dækskifter: Nej han mener vel forskellen på en 78hk model og en 98hk model.

Har kun prøvet en kort tur på FZ6-s (med 98hk) og så har jeg leget med ER6-n. Ingen tvivl om, at der er meget stor legeværdi i ER6, men det kommer i sodste ende an på om man er til 2 cylindret eller 4 cylindret maskiner.

• #7   4. nov 2008 Hej.

Tak for jeres svar, det lyder til at være en super maskine smiley

En kammerat fortalte også at det vidst ikke kostede så meget at få den på 78 hk op på 98 hk, men det er ikke fordi jeg får brug for at den skal kunne køre hurtigere!!

Jeg har kigget på en naked model i sort, med sort stel... Er sgu lidt forelsket i sådan en, synes den er meget flot smiley

• #8   4. nov 2008 forskellen på motoren i R6 og fz6 ligger i at der er blødere vinkel på knasterne i fz6 samt en anden cdi boks og nogle få ændringer på indsprøjtningen.

men en 78hk og en 98hk er totalt identisk, der er bare ændret ved gasrullen cdi'en (en minus er pillet af) på 78'eren

• #9   4. nov 2008 gert, du får noget mere mellemområde ved at få en 98hk (eller en pillet 78'er) og det synes jeg du skal gøre, UDEN TVIVL

men sig bare til, så kan du jo låne min til en tur med konen bagpå

• #10   4. nov 2008 Jeg læste lige på en hjemmeside at der skulle være en ubehagelig kobling/gear på FZ6, er det noget i kan nikke genkendende til???

• #11   4. nov 2008 Tak for tilbudet, det er pænt af dig smiley

Jeg synes også at priserne på den på brugtmarkedet er ved at være gode, de ligner meget priserne på ER-6...!!!

• #12   4. nov 2008 øhh, synes jeg da ikke, har du et link? vil jeg da gerne lige læse

men jeg synes bestemt det gårfint

• #13   5. nov 2008 Hey Gert, hvad med Suzuki Sv 650, har du overvejet den ?

• #14   5. nov 2008 Jeg synes kobling/gear på FZ6 fungerer ganske udemærket, så kan ikke genkende dem der siger de skulle være ubehagelige...

• #15   5. nov 2008 Mht kvalitet, så skal japanerne gøre sig umage for at bygge noget der ikke holder. Det er på finish siden de sparer.
    På den konto har ER6 fået nogle retmæssige hug. Den er bestemt ikke på vanlig japaner niveau. Sørg for der er monteret en hugger. Det holder skidt væk fra stel og bagdæmper.
    Den kommende 09 model er efter sigende bedre.

1. udgave af FZ6 (dem med gråt stel) lever helt op til hvad man kan forvente af en japaner. Men er til gengæld faldet i finish på de senere modeller. Men stadig på japanerniveau.

• #17   5. nov 2008 Tak for alle jeres svar, nu glæder jeg mig endu mere til at prøve dem, men er stadig lidt på herrens mark, he he... Men det kommer jo nok når jeg selv kan danne mig et indtryk smiley

Er der nogen der kender en forhandler som har en FZ-6n stående så jeg kan prøve den i naked, gerne omkring Horsens??

Nicolaj smiley L : Har godt set den nye ER-6n, og den er sgu sprød.. men jeg vil have brugt, og mit budget er på mellem 60.000 kr og 70.000 kr... kigger selvfølgelig mest på dem som er sat mest ned, da jeg så har til første gangs forsikring plus lidt udstyr, da jeg solgte det meste af mit tøj samtidig med at jeg solgte biken. Jeg gerne vil have noget nyt tøj når jeg køber den næste smiley

Ved godt at jeg brugte flere penge på min Bandit, men nu har jeg lagt dette budget, og det vil jeg holde denne gang, og det er jo også mere end muligt når jeg kigger på markedet smiley

Dækskifteren : Jeg finder lige et link senere i aften, så kan du lige se hvad jeg mener, men som sagt så havde de andre ikke meget negativt at sige om den smiley

• #18   5. nov 2008 Du kan også læse lidt her:
    www.motorcyclenews.com/MCN/bikereviews/

• #19   5. nov 2008 Gert - hvad med Sv 650, har du set på den ?

• #20   5. nov 2008 jeg synes sv650 føles noget tam i forhold til fz6, den føles lidt som er6, som løber hurtigt tør for kræfter synes jeg

• #21   5. nov 2008 Synes at Sv650 er hurtig er let også har den et enormt bundtræk!

• #22   5. nov 2008 anders der er vi så uenige, har kørt meget på kærestens nu døde sv, og i forhold til min, så var den faktisk ikke rret hurtig

• #24   5. nov 2008 Jeg har egentlig bare brug for at have en pålidelig og lækker bike, som jeg kan cruise rundt på, og sidde komfortabel... Og så længe den har kræfter nok til 2 personer så er det fint, om den beskrivelse så passer bedst på ER-6n eller FZ-6n, det ved i sikkert bedre end mig smiley

Har kigget på SV'eren, men har prøvet en kammerats SV 650 S, og jeg synes at den er lidt for hidsig efter min smag, og så sidder man for forover bøjet, men ellers en lækker bike smiley

Umiddelbart, ren synsmæssig, så heller jeg meget til FZ-6n lige nu, da den som ER-6n har et fedt design, men FZ-6n har bare en MEGET pænere forlygte smiley

Jeg ved godt at man ikke kun skal kigge på udseendet, og jeg køber heller ikke en maskine hvis jeg ikke sidder godt på den, eller den ikke er god at køre på... Meeeeeen, det betyder nu rigtig meget for mig at jeg også føler noget for maskinen, og da ser man jo først på, om det er noget der behager øjet smiley

• #25   5. nov 2008 fz6 er bare en bedre cykel, husk også at kigge på service intervaller, jeg ved på fz6 er alle skruer fx rustfrie, og kvalitetn på den er IKKE at tage fejl af, men prøv dem, så er du ikke i tvivl

• #26   5. nov 2008 ER6 er bare en bedre cykel, husk også at kigge på servicepriser. Da ER6 er 2 cylindret, betyder det mindre tid på værksted når ventiler skal justeres og tændrør skiftes :o)

• #27   5. nov 2008 He he, Dækskifter og Jesper, der var i sgu godt nok ikke enige smiley

Hvad koster et stort service på en FZ-6n???

• #28   5. nov 2008 det store tager 3,3 time og så kommer det tændrør olie filter og luftfilter oveni

• #29   5. nov 2008 Jeg fandt lige et review fra en som har haft en Bandit ligesom mig selv smiley

I bought this bike in July after having 2 bandits previously. I was worried that only been a 600 it would struggle,but this is one great bike my worries were unfounded. We have just come back from a 800 mile trip to germany and it was great. No aching or numb parts even after 6 hours riding. It handles wonderfully and fills you with so much confidence when your on the twisties, you want to thrown it around more.Its pulling power is great for a 600 and I can say this is one hell of a bike.The brakes are superb on the front and the back ones seem very keen,whether I am used to the bandits which were a little soft am not sure. But it sure stops when you ask it to. Would I recommend this bike. YES...! Looks great, handles brilliantly and definitely gives you a big grin.Well done Yamaha

• #30   5. nov 2008 Men så er der dette :

I thought this was my dream bike. But I have to agree with most of the professional reviews I've read - the engine is a tragic mismatch to the bike's purposes. They added more mid-range to the R6 engine, but it's still a 14k race mill. What's more, at anything under 6k the motor buzzes. It's like riding atop an electric shaver. I thought a 4 cyl engine would be smooth; I was wrong. This bike with a smoother, lower-revving twin motor would have dominated its class. In one parameter after another the fz6 comes close to excellence but some relatively little thing ruins it. The clutch lever: FZ certainly doesn't stand for friction zone, because there isn't any. The gearbox is greased butter usually, but downshifting while still is almost impossible. The seat is firm but comfortable, but with its height and width this 32" inseam can barely flatfoot the bike. Add a high center of gravity to all these things, and this bike becomes unpredictable at stops. I'm finding the bike has a lot of susceptibility to wind on the highway. Coming off my ninja 250 I thought I'd be getting over that. This bike is beautiful, powerful, corners like a champ. I'm getting 45 mpg. All that is good. But the buzzing coming up through the seat prevents me from relaxing. The machine was supposed to be an all-rounder. Why on earth did they put a 14k rpm screamer into it? I'm extremely disappointed with Yamaha

• #31   5. nov 2008 Gert: Hvilken model og årgang er det for?

• #32   5. nov 2008 Hmmm, det tjekker jeg lige smiley

• #33   5. nov 2008 Jesper : Det skrev han ikke lige i teksten, men det de kan skrive under er dette link : http://www.motorcyclenews.com/MCN/bikereviews/searchresults/Bike-Reviews/Yamaha/YAMAHA-FZ6-FAZER-2004--current/?&R=EPI-256

Og det omhandler maskiner fra 04 til 08.

En af dem der skriver at der ikke er meget gang i mellemområdet på den, har ihvertfald en fra 08.

• #34   5. nov 2008 Hvilket ville være det bedste køb af disse 3 :

http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=56905677

http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=57073041

http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=56682944

Kigger jeg på udseendet, så kan jeg bedst lide den sorte med det sorte stel, men ellers ved jeg ikke om der er kvalitets foskelle ???

• #35   5. nov 2008 personligt synes jeg ikke den sølv er ret pæn, var egentlig den jeg ville have da jeg først bestemte mig for den cykel, men efter at have setandre farver, så er jeg faldet MEGET for en i rød, den er bare flot

• #36   5. nov 2008 Den sorte her:
    (link fjernet)
    :o)
    Er du til stærkt mellemområde, så ER6
    Er du til racerkarakter så FZ6

• #37   6. nov 2008 Farver er MEGET smag og behag..da jeg havde besluttet mig for Fazeren, og ledte efter eksemplarer...gik jeg udelukkende efter Sort og Sølv...
    Skal siges, min normale favorit farve er rød...

• #38   6. nov 2008 Har fundet ud af at jeg kun skal give 4050 kr for en FZ6-n med 78 hk, og mere power mangler jeg ikke... Men hvordan kan man se om en maskine er med 78 eller 98 hk, der er vel ingen forskel??

Og er den med 78 hk kun blevet produceret et bestemt antal årgange??

Jesper : Jeg er ikke så meget til racer stilen, mere til at cruise og tage sving, er FZ6-n så helt udelukket ???

• #39   6. nov 2008 Gert: Prøv og du vil finde ud af det.

• #40   6. nov 2008 Leder stadig efter en forhandler der har en stående!!

Og så er der altid lorte vejr når jeg har fri, he he smiley

• #43   6. nov 2008 Jan : Tak for info, Viborg er måske en køretur værd, bare ærgelig at de ikke har en naked model til demo smiley

Den sidste du linkede til er med 98 hk, den er dyrere for mig i forsikring, men ellers en god pris smiley

• #45   6. nov 2008 Okay, det var jeg ikke klar over smiley

• #46   7. nov 2008 gert, hvis du er til sving, så er FZ6 helt oplagt, den svinger fatisk helt eminint af en touringcykel at være

• #47   7. nov 2008 Jeg har kørt prøveture på begge og mit klare valg ville være ER6'eren. Den er rigtig sjov at køre og motoren er en perle med mange af de samme kvaliteter, som V2'eren fra min V-Strom (sidder også i SV) - godt med bundtræk og flad effektkurve, der giver en dejlig rolig motorkarakteristik. Yamaha'en skal have godt med omdrejninger, men så sker der til gengæld også noget - væsentligt mere end på ER6 - og affjedringringen følger den sportslige motor. De er temmelig faste (dog ikke racer-faste) og det giver en god føling med vejen. Jeg syntes bare ikke den var komfortabel nok for en touringmaskine. Men ok, jeg er også blevet forvendt med min sofacykel.
    Hvis du skulle overveje andre, så kan jeg også stærkt anbefale Kawasaki Versys der har samme motor som ER6 - den er lige en klasse bedre, men det er prisen så også.

• #48   23. nov 2008 hej.
    jeg har ejet begge og ville helt klart vælge Yamahaen . Motoren på er6 blev jeg hurtig træt af. Mit råd prøv dem begge både på motorvej og alm. landevejs kørsel.
    /Nicolai

• #49   27. dec 2008 Hej Gert

Så vil jeg også prøve at lave en lille bidrag til denne diskusion smiley
    Jeg har selv valgt min cykel ud fra næsten indentiske krav ligesom dine.
    har været ude og prøve en ER-6, SV 650 og FZ6. Mit vælg faldt på en FZ-6N og det har jeg været RIGTIG glad for.
    Det er en perfekt cykel til dine krav, efter min mening.

Men det er ikke noget vej udenom, end besøge et par forhandlere og prøve dem alle sammen og få sig en indtryk af alle maskiner.

Når du endelig beslutter sig for en af dem, så vil jeg nok finde den hos en privat i stedet for forhandler, og sådan spare lidt penge.

Man skal nok ikke købe første man kigger på, men det kan godt lade sig gøre at finde en som er 1-2 år gammel, ikke kørt meget og kørt til efter alle foreskrifter.

hilsen Riki

P.S. Du kan evt kigge forbi min profil, og kigge på min.

Kommentér på:
ER-6n vs. FZ-6n

Annonce