ER-6n vs. FZ-6n {{forumTopicSubject}}
Hejsa
Jeg har desværre ikke haft mulighed for at prøve hverken ER-6n eller FZ-6n endnu ( bortset fra en tur på ER-6n på 200 meter ), så jeg ville høre om der er nogen af jer som har prøvet begge maskiner??
Hvis man skal sammenligne dem, hvilken mc er så af bedst kvalitet, køreegenskaber osv...
Jeg havde oprindelig besluttet mig for at det skulle være en ER-6n såfremt at jeg synes om at køre på den efter en prøvetur, men så kiggede jeg nærmere på FZ'eren, og den er sgu også lækker i naked
Mine krav er at den skal være behagelig at køre på, korte som længere ture, være stabil og af god kvalitet, billig i driftsomkostninger... Jeg er ikke en person som kører hurtigt, så om den sparker røv er jeg egentlig ligeglad med, men den skal kunne klare en tur med en passager uden at lave vrøvl, den må gerne have lidt moment i bunden så den trækker godt, og så er det MEGET vigtigt for mig at den har en rolig gasrespons da min Bandit havde meget med on/off gas ( håber i forstår hvad jeg mener )
Jeg skal selvfølgelig have prøvet begge maskiner, og har også en aftale med min forhandler om at prøve en ER-6n hos ham, men han har desværre ikke en FZ-6n stående, så jeg kan sammenligne dem!!!
Håber i kan give mig lidt mere information om maskinerne når man sætter dem op mod hinanden.
jun 2005
Følger: 6 Følgere: 118 MC-er: 2 Emner: 788 Svar: 8.682
men efter at have læst dine behov, så ville jeg faktisk vælge en fz6, idet den har fint overskud, og den har en go gasrespons, kommer du fra en bandit, så vil du mærke den trækker en del bedre.
er6n har dog den fordel at den er en række 2, så den har en del mere i bunden BUNDEN, MEN jeg synes den kommer til at mangle lidt på længere ture hvis man render på motorvej
på kåbemodellerne er der bedst kåbe på fz6s, ellers er de jo faktisk ens
ydermer skal du tænke på service og garanti, den ligger på 5 års garanti på yamaha og kun 2 år ved kawa, samt at er6, har et problem med at rævne ved et motorophæng på stellet, men deter vist kun på de tidlige modeller
det var så hvad jeg havde til dig, ellers må du komme, og få en tur på min, det skal du være hjærtlig velkommen til, også en tur så du finder ud af om det er det som vi virkelig vil have
ps, jeg er så glad for min at blev den smadret, så købte jeg en igen
maj 2007
Følger: 15 Følgere: 15 MC-er: 3 Emner: 150 Svar: 2.698
Jeg har ikke kørt ER6, men taler udfra min viden om FZ-6..og jeg har aldrig været mere tilfreds med en MC.
Både hvad kvalitet og performance angår..og looks.
Kan kun anbefale FZ-6
jun 2005
Følger: 6 Følgere: 118 MC-er: 2 Emner: 788 Svar: 8.682
mener det koster 2000
maj 2007
Følger: 15 Følgere: 15 MC-er: 3 Emner: 150 Svar: 2.698
jun 2005
Følger: 6 Følgere: 118 MC-er: 2 Emner: 788 Svar: 8.682
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 91 MC-er: 11 Emner: 240 Svar: 20.436
Har kun prøvet en kort tur på FZ6-s (med 98hk) og så har jeg leget med ER6-n. Ingen tvivl om, at der er meget stor legeværdi i ER6, men det kommer i sodste ende an på om man er til 2 cylindret eller 4 cylindret maskiner.
nov 2006
Følger: 50 Følgere: 48 MC-er: 4 Emner: 385 Svar: 3.372
Tak for jeres svar, det lyder til at være en super maskine
En kammerat fortalte også at det vidst ikke kostede så meget at få den på 78 hk op på 98 hk, men det er ikke fordi jeg får brug for at den skal kunne køre hurtigere!!
Jeg har kigget på en naked model i sort, med sort stel... Er sgu lidt forelsket i sådan en, synes den er meget flot
jun 2005
Følger: 6 Følgere: 118 MC-er: 2 Emner: 788 Svar: 8.682
men en 78hk og en 98hk er totalt identisk, der er bare ændret ved gasrullen cdi'en (en minus er pillet af) på 78'eren
jun 2005
Følger: 6 Følgere: 118 MC-er: 2 Emner: 788 Svar: 8.682
men sig bare til, så kan du jo låne min til en tur med konen bagpå
nov 2006
Følger: 50 Følgere: 48 MC-er: 4 Emner: 385 Svar: 3.372
nov 2006
Følger: 50 Følgere: 48 MC-er: 4 Emner: 385 Svar: 3.372
Jeg synes også at priserne på den på brugtmarkedet er ved at være gode, de ligner meget priserne på ER-6...!!!
jun 2005
Følger: 6 Følgere: 118 MC-er: 2 Emner: 788 Svar: 8.682
men jeg synes bestemt det gårfint
sep 2007
Følger: 3 Følgere: 5 MC-er: 1 Emner: 49 Svar: 576
maj 2007
Følger: 15 Følgere: 15 MC-er: 3 Emner: 150 Svar: 2.698
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 91 MC-er: 11 Emner: 240 Svar: 20.436
På den konto har ER6 fået nogle retmæssige hug. Den er bestemt ikke på vanlig japaner niveau. Sørg for der er monteret en hugger. Det holder skidt væk fra stel og bagdæmper.
Den kommende 09 model er efter sigende bedre.
1. udgave af FZ6 (dem med gråt stel) lever helt op til hvad man kan forvente af en japaner. Men er til gengæld faldet i finish på de senere modeller. Men stadig på japanerniveau.
nov 2006
Følger: 50 Følgere: 48 MC-er: 4 Emner: 385 Svar: 3.372
Er der nogen der kender en forhandler som har en FZ-6n stående så jeg kan prøve den i naked, gerne omkring Horsens??
Nicolaj
Ved godt at jeg brugte flere penge på min Bandit, men nu har jeg lagt dette budget, og det vil jeg holde denne gang, og det er jo også mere end muligt når jeg kigger på markedet
Dækskifteren : Jeg finder lige et link senere i aften, så kan du lige se hvad jeg mener, men som sagt så havde de andre ikke meget negativt at sige om den
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 91 MC-er: 11 Emner: 240 Svar: 20.436
www.motorcyclenews.com/MCN/bikereviews/
sep 2007
Følger: 3 Følgere: 5 MC-er: 1 Emner: 49 Svar: 576
jun 2005
Følger: 6 Følgere: 118 MC-er: 2 Emner: 788 Svar: 8.682
sep 2007
Følger: 3 Følgere: 5 MC-er: 1 Emner: 49 Svar: 576
jun 2005
Følger: 6 Følgere: 118 MC-er: 2 Emner: 788 Svar: 8.682
nov 2006
Følger: 50 Følgere: 48 MC-er: 4 Emner: 385 Svar: 3.372
Har kigget på SV'eren, men har prøvet en kammerats SV 650 S, og jeg synes at den er lidt for hidsig efter min smag, og så sidder man for forover bøjet, men ellers en lækker bike
Umiddelbart, ren synsmæssig, så heller jeg meget til FZ-6n lige nu, da den som ER-6n har et fedt design, men FZ-6n har bare en MEGET pænere forlygte
Jeg ved godt at man ikke kun skal kigge på udseendet, og jeg køber heller ikke en maskine hvis jeg ikke sidder godt på den, eller den ikke er god at køre på... Meeeeeen, det betyder nu rigtig meget for mig at jeg også føler noget for maskinen, og da ser man jo først på, om det er noget der behager øjet
jun 2005
Følger: 6 Følgere: 118 MC-er: 2 Emner: 788 Svar: 8.682
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 91 MC-er: 11 Emner: 240 Svar: 20.436
nov 2006
Følger: 50 Følgere: 48 MC-er: 4 Emner: 385 Svar: 3.372
Hvad koster et stort service på en FZ-6n???
jun 2005
Følger: 6 Følgere: 118 MC-er: 2 Emner: 788 Svar: 8.682
nov 2006
Følger: 50 Følgere: 48 MC-er: 4 Emner: 385 Svar: 3.372
I bought this bike in July after having 2 bandits previously. I was worried that only been a 600 it would struggle,but this is one great bike my worries were unfounded. We have just come back from a 800 mile trip to germany and it was great. No aching or numb parts even after 6 hours riding. It handles wonderfully and fills you with so much confidence when your on the twisties, you want to thrown it around more.Its pulling power is great for a 600 and I can say this is one hell of a bike.The brakes are superb on the front and the back ones seem very keen,whether I am used to the bandits which were a little soft am not sure. But it sure stops when you ask it to. Would I recommend this bike. YES...! Looks great, handles brilliantly and definitely gives you a big grin.Well done Yamaha
nov 2006
Følger: 50 Følgere: 48 MC-er: 4 Emner: 385 Svar: 3.372
I thought this was my dream bike. But I have to agree with most of the professional reviews I've read - the engine is a tragic mismatch to the bike's purposes. They added more mid-range to the R6 engine, but it's still a 14k race mill. What's more, at anything under 6k the motor buzzes. It's like riding atop an electric shaver. I thought a 4 cyl engine would be smooth; I was wrong. This bike with a smoother, lower-revving twin motor would have dominated its class. In one parameter after another the fz6 comes close to excellence but some relatively little thing ruins it. The clutch lever: FZ certainly doesn't stand for friction zone, because there isn't any. The gearbox is greased butter usually, but downshifting while still is almost impossible. The seat is firm but comfortable, but with its height and width this 32" inseam can barely flatfoot the bike. Add a high center of gravity to all these things, and this bike becomes unpredictable at stops. I'm finding the bike has a lot of susceptibility to wind on the highway. Coming off my ninja 250 I thought I'd be getting over that. This bike is beautiful, powerful, corners like a champ. I'm getting 45 mpg. All that is good. But the buzzing coming up through the seat prevents me from relaxing. The machine was supposed to be an all-rounder. Why on earth did they put a 14k rpm screamer into it? I'm extremely disappointed with Yamaha
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 91 MC-er: 11 Emner: 240 Svar: 20.436
nov 2006
Følger: 50 Følgere: 48 MC-er: 4 Emner: 385 Svar: 3.372
nov 2006
Følger: 50 Følgere: 48 MC-er: 4 Emner: 385 Svar: 3.372
Og det omhandler maskiner fra 04 til 08.
En af dem der skriver at der ikke er meget gang i mellemområdet på den, har ihvertfald en fra 08.
nov 2006
Følger: 50 Følgere: 48 MC-er: 4 Emner: 385 Svar: 3.372
http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=56905677
http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=57073041
http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=56682944
Kigger jeg på udseendet, så kan jeg bedst lide den sorte med det sorte stel, men ellers ved jeg ikke om der er kvalitets foskelle ???
jun 2005
Følger: 6 Følgere: 118 MC-er: 2 Emner: 788 Svar: 8.682
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 91 MC-er: 11 Emner: 240 Svar: 20.436
(link fjernet)
:o)
Er du til stærkt mellemområde, så ER6
Er du til racerkarakter så FZ6
maj 2007
Følger: 15 Følgere: 15 MC-er: 3 Emner: 150 Svar: 2.698
Skal siges, min normale favorit farve er rød...
nov 2006
Følger: 50 Følgere: 48 MC-er: 4 Emner: 385 Svar: 3.372
Og er den med 78 hk kun blevet produceret et bestemt antal årgange??
Jesper : Jeg er ikke så meget til racer stilen, mere til at cruise og tage sving, er FZ6-n så helt udelukket ???
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 91 MC-er: 11 Emner: 240 Svar: 20.436
nov 2006
Følger: 50 Følgere: 48 MC-er: 4 Emner: 385 Svar: 3.372
Og så er der altid lorte vejr når jeg har fri, he he
nov 2006
Følger: 50 Følgere: 48 MC-er: 4 Emner: 385 Svar: 3.372
Den sidste du linkede til er med 98 hk, den er dyrere for mig i forsikring, men ellers en god pris
nov 2006
Følger: 50 Følgere: 48 MC-er: 4 Emner: 385 Svar: 3.372
jun 2005
Følger: 6 Følgere: 118 MC-er: 2 Emner: 788 Svar: 8.682
aug 2006
Følger: 22 Følgere: 24 MC-er: 6 Emner: 14 Svar: 2.913
Hvis du skulle overveje andre, så kan jeg også stærkt anbefale Kawasaki Versys der har samme motor som ER6 - den er lige en klasse bedre, men det er prisen så også.
jul 2007
Følger: 2 Følgere: 1 MC-er: 2 Emner: 44 Svar: 139
jeg har ejet begge og ville helt klart vælge Yamahaen . Motoren på er6 blev jeg hurtig træt af. Mit råd prøv dem begge både på motorvej og alm. landevejs kørsel.
/Nicolai
apr 2007
Følger: 2 Følgere: 1 MC-er: 1 Emner: 5 Svar: 5
Så vil jeg også prøve at lave en lille bidrag til denne diskusion
Jeg har selv valgt min cykel ud fra næsten indentiske krav ligesom dine.
har været ude og prøve en ER-6, SV 650 og FZ6. Mit vælg faldt på en FZ-6N og det har jeg været RIGTIG glad for.
Det er en perfekt cykel til dine krav, efter min mening.
Men det er ikke noget vej udenom, end besøge et par forhandlere og prøve dem alle sammen og få sig en indtryk af alle maskiner.
Når du endelig beslutter sig for en af dem, så vil jeg nok finde den hos en privat i stedet for forhandler, og sådan spare lidt penge.
Man skal nok ikke købe første man kigger på, men det kan godt lade sig gøre at finde en som er 1-2 år gammel, ikke kørt meget og kørt til efter alle foreskrifter.
hilsen Riki
P.S. Du kan evt kigge forbi min profil, og kigge på min.
ER-6n vs. FZ-6n