{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.963 visninger | Oprettet:

Fandme godt Jan O snart lukker.. Grrrr {{forumTopicSubject}}

Min far har lige været forbi og ville købe noget for et gavekort som jeg gav ham til hans fødselsdag og havde valgt et par handsker til normalpris og da han skal til at betale differencen op til de 800 som gavekortet lød på fik han den besked at det kunne de ikke, de måtte kun sælge og ikke udlevere noget på gavekort eller andet.

Hvad fanden er det for en forretningsmoral at have spørger jeg bare, så det var lige 800 ud af vinduet fordi de idioter ikke kan styre deres økonomi... bliver fandme tosset over sådan noget og så når de stadig har butikken normalt åbent, kunne forstå det hvis de så havde lukket og slukket, men de driver sq da stadig forretningen videre.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fandme godt Jan O snart lukker.. Grrrr
  • #1   16. okt 2008 Jeg tror ikke det er dem selv der bestemmer det.. Er det ikke et konkurs bo idag??

    Kunne han ikke bare have købt for de 800?


  • #2   16. okt 2008 Kim: Det er fordi der skal kontanter i kassen. Men gavekortet er et bevis på at du har penge tilgode hos ham. Han kan enten udlevere det i varer eller tilbagebetale hele beløbet. Bare tru med endnu en tur i EB.

  • #3   16. okt 2008 Det er vel ikk 800 ud af vinduet, for han har vel købt for nogle af pengene??

  • #4   16. okt 2008 Et gavekort er jo købt og betalt så forretningen har jo på et tidspunkt fået pengene for et tilgodehavendebevis. Så medmindre der står en dato på gavekortet der er oversredet så skal de godkende det som betaling.

  • #5   16. okt 2008 Han ville have købt for 900 kroner og havde et gavkort på 800 og de nægtede betalingen med gavkortet.... det er sq noget svineri synes jeg.

    Gavekortet er fuldt gyldigt endnu så der er slet ikke nogen ordentlig forklaring på deres opførsel, kun at de ikke er kundevenlige


  • #6   16. okt 2008 Lyder mærkeligt...... :O( Træls.

  • #7   16. okt 2008 Når du har et gavekort til en forretning, så har du en fordring du er kreditor på.

    Et konkursbo er jo netop konkurs, fordi det ikke kan betale alle sine kreditorer, hvorfor konkursboet ikke selv kan vælge hvilke kreditorer det må betale og hvilke der ikke skal have sine penge.


  • #8   16. okt 2008 Kan måske ikke lige se at det er godt de snart lukker!?
    Så er gavekortet da fuldstændig værdiløst.
    Jeg ville tjekke forbruger "et eller andet" om hvad du kan gøre.


  • #9   16. okt 2008 (link fjernet)

    (link fjernet)



  • #10   16. okt 2008 Jo, det er det faktisk.

    Det er ikke første gang de har nægtet at betale folk penge tilbage også selvom
    de er blevet dømt til det i retten, det er dårlig forretningsmoral og hvis man vælger
    at holde åbent så er det vel fordi de driver butikken videre og hvad med dem der
    handler motorcykel dernede nu, deres garanti er da gået fløjten så selvom
    jeg er arrig lige nu så overlever vi nok de 800 kr men det kan være der er andre der
    kommer mere i klemme........... og et er jura et andet deres samvittighed,
    har forøvrigt lige skrevet til dem der administrerer boet og forespurgt om firmaet stadig er
    i drift eller ej.


  • #11   16. okt 2008 Gavekortet er et omsætningsaktiv, der nu er omsat (solgt til dig) til en fastsat værdi. Vi har ofte ombytningsret i dette land - ikke returret. Med andre ord, er det helt ok at købe varer for f.eks 600 kr og give en tilgodeseddel på de sidste 200, men man har ikke det der ligner krav på at få differencen ud i kontanter - sorry.

    Hvis så oven i købet, virksomheden er i betalingsstandsning lægges der meget stringente linier for, hvad der er regelsat, og hvad der ikke er regelsat.

    Du købte et gavekort for X dage siden. Det får under disse onstændigheder ikke lov til at udløse en kreditering med kontant udbetaling til følge. Den indsatte eksekutor er pligtig til at maksimere forretningens resultat af hensyn til virksomhedens kreditorer.

    Klag du bare løs - du får ikke medhold.


  • #12   16. okt 2008 Kim - firmaet drives videre for at forsøge og skaffe midler til kreditorer som netop din far, så disse kan få mest muligt for de penge de har til gode.

    Deres samvittighed har intet med det at gøre. Vælger de at betale visse kreditorer fremfor andre kan sådanne handlinger efter reglerne i konkursloven omstødes, alt efter omstændighederne.


  • #13   16. okt 2008 Kan man ikke bare tage handskerne og så ligge gavekort og 100,- på disken med det samme??

  • #14   16. okt 2008 jeg tror sku bare jeg ville tage ( stjæle ) en vare til 800 kr, og efterlade gavekortet, det er næppe lovligt, men sådan er der jo så meget

  • #15   16. okt 2008 Knud, prøv at læse hvad jeg skriver, han vil ikke have kontanter...kun et par handsker og ved godt havd loven skriver om tilgodehavender i forbindelse med konkurser, men der har butikkerne i de fleste tilfælde lukket eller skilter med de er i den situation, en hvilken som helst intet anende person kan idag gå ned og købe en MC til 150.000 hvor garantien fra fabrikken er udløbet og når han så forlader butikken så siger de god tur fralægger sig derefter alt ansvar, så min pointe var at man skulle passe på også fra nu af.

  • #16   16. okt 2008 Du skal være glad for at ham Jan O har været i medierne. For ellers var du både frosset, vakuumpakket og smidt ud fra mcg :o)

  • #17   16. okt 2008 Ved det godt, men synes bare det er til skræk og advarsel for alle herinde hvis de går med tanker om at de vil ned og se på en mc eller andet nu her i efteråret og så kan det risikere at stå uden noget ved en eventuel defekt eller andet, kan godt ske der er andre der så hæfter men hvem orker det slagsmål... ikke mig

  • #18   16. okt 2008 Jeg havde satme også bare taget de handsker og lagt gavekortet og gået. Så kunne de jo så prøve at stoppe mig, så havde jeg væltet hver og en af deres motorcykler i biksen..


  • #21   16. okt 2008 Kim J:

    Du har ret i, at jeg ikke læste korrekt, men det gør jeg nu:-)

    Desværre ændrer det intet. Hvis gavekortet er købt inden betalingsstandsningen. På skæringsdatoen for en betalingsstandsning opgøres boet med de aktiver og passiover, der er i dette. Formelt betyder det, at din far med sit gavekort træder ind i rækken af kreditorer.

    Han vil erter opgørelse blive tilbudt en akkord (Brøkdel af sit tilgodehavende) som er en forholdsdel svarende til hans tilgodehavende i forhold til den samlede kreditormasses tilgode havender. Dette forhold deles forretningens indre værdier så i.

    Det er drønærgerligt - jeg ved ikke om det er tilfældet, mem det er ikke utænkeligt, at Jan O's forretning i dag er en anden juridisk enhed end den oprindelige. Det kan det være hvis man foretager en rekonstriuktion efter den såkaldte Hafnia model. I det tilfælde har din far ingen krav mod den nuværende forretning, men kun mod den oprindelige.

    Prøv at grave lidt i CVR.

    Det har intet med fairness at gøre, det er ren erhvervsjura - sorry


  • #22   16. okt 2008 øhh tak......



    smiley


  • #23   16. okt 2008 For ikke at nævne usympatisk...

  • #24   16. okt 2008 Hi HI må nok hellere holde lav profil nu, men tror nok den gamle takker nej tak til selvbetjening, han er 67.....

    Gider ikke hen og oprette det hele en gang til... tak for snakken, går under cover nu.

    Det var så de skide 800, så må han køre med bare næver hele vinteren smiley



  • #25   17. okt 2008 jeg har enudstødning til gode ved Jan O, han lovede mig og orfne det før sommerferien, og pludselig var de konkurs, han havde bestilt potter hjem til en sv'er med samme problem (dem skulle producenten erstatte) men havde lige glemt min, og nu var det jo for sent sagde han... tak for ingenting.... "underligt" han ikke lige bestilte alle 3 potter hjem på en gang....+

Kommentér på:
Fandme godt Jan O snart lukker.. Grrrr

Annonce