421 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 4 Svar

Grosen
Grosen
Tilmeldt:
22. okt 2006
Følger: 2 Emner: 54 Svar: 128

Honda CB 550F Honda CB 550F

Hej

Efter at have været uden MC det meste af denne sæson er jeg nødt til at være klar til næste forår! Har haft kigge på nogle ældre modeller og er faldet over en Honda CB 550F fra 1977. Er der nogle ting man skal være opmærksomme på når man tager ud at kigge på sådan en sag? Nogle kosmetiske ting de har problemer med? Mekaniske?


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Opsætning af altanafskærmning 1.000 kr.
  • Fjerne overskydende jord, så det er plan med græsset 500 kr.
  • Hjælp til montering af skab 205 kr.
  • Bortkørsel og bortskaffelse af jord 1.000 kr.
  • Tilkobling af opvasker, vask og armatur 1.500 kr.
  • Skrue reol/lampe ned fra væg 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Honda CB 550F
  • #1   8. okt 2008 Stand, stand og stand. Det er sådan set det eneste du skal se efter.
    Finder du en velpasset model, så holder den dig billigt kørende. Finder du et lig, så bliver den et dyrt bekendtskab.
    Hold dog øje med om tromlen bag er flækket. Det kan de godt finde på.


  • Grosen
    Grosen Tilmeldt:
    okt 2006

    Følger: 2 Emner: 54 Svar: 128
    #2   9. okt 2008 Tak for tippet.

  • #3   9. okt 2008 Vær også opmærksom på at de gamle CB'er fra Honda tit har en grim hakkende lyd i tomgang. Det er normalt! Det er bundkæden der rasler. Man kan udbedre det, men jeg har ladet mig fortælle at det ret hurtigt kommer igen.

    Er der nogen der ved noget mere rent teknisk om dette fænomen, er vi sikkert nogle stykker der gerne vil høre om det... smiley


  • #4   9. okt 2008 "Er der nogen der ved noget mere rent teknisk om dette fænomen, er vi sikkert nogle stykker der gerne vil høre om det... ;-)"

    Det er egentlig ganske simpelt. Primærkæden ( kæderne for CB 750, her er tale om 2 almindelige rullekæder ) er ikke monteret med nogen form for justeringsmulighed. Dvs, at når kæden bliver strækket, kommer der automatisk mere "slup" i kæden. Dette giver en vis form for raslen fra koblingen. Det er dog mest 750'eren der "lider" under dette. Det er ikke særlig udtalt for 500/550'eren!
    I det daglige giver det ikke nogen problemer, og en std 750 motor kan snildt køre 150.000-200.000 km med standardkæderne!
    Hvis man begynder at tune, kan det være nødvendigt at enten montere forstærkede kæder ( ligesom til knasttrækket ) eller, hvis man er i besiddelse af en krumtap fra en 750A ( der er monteret med en hy-vo kæde ) og så får modificeret en koblingsaksel fra en honda GW 1000 til at passe på koblingsskålen.
    Det skal indskydes, at en krumtap fra en 750A, stort set er lige så sædvanlig et syn som pærer bagved en gyngehest!


Kommentér på:
Honda CB 550F

Annonce