660 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 21 Svar

zx6r for mange km.?? zx6r for mange km.??

hej.

min nye lækre og alt det der. kawasaki. har til dags dato kørt 50.000km

men så meget jeg kører på den hverdag, ville det jo løbe meget op. :S

men så tænker jeg, hvad det ville koste at få ny "motor" den dag den skal sælges, for der er da ingen der vil have en racer som har kørt 150t. km vel?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Min tørretumbler skal tilsluttes en kontakt. Den skal løftes ned af vaskemaskinen og løftes op igen. 800 kr.
  • Ophæng af 2 spejle + en lampe 1.090 kr.
  • Strøm under min vask 750 kr.
  • Opsætning af svævehylder og billeder 500 kr.
  • Mit toilet tager ikke nok vand ind 1.200 kr.
  • Take down chandelier and a wall lamp 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  zx6r for mange km.??
  • #2   19. sep 2008 Ja prisen stiger ikke fordi du får sat en nyere motor i, selve motorcyklen har jo stadig kørt lagt, på samme måde som med biler der har fået ny motor, det er stadig samlet set man kigger efter når den skal sælges/købes smiley
    Og som det også bliver nævnt, så vil man nok lige tænke en ekstra gang, om den har været kørt meget hårdt siden den skulle have nyere motor... Vil sige en fuld service bog er absolut det bedste

• #3   19. sep 2008 orhhh.. har sku da ikke råd til at køre den til skrot. :S

• #4   19. sep 2008 Gør som så mange andre.. på med en cykelcomputer og af med speedometer kablet.. så har du også en 10år gammel cykel til den tid som kun har kørt 15000km eller mindre.. dem er der jo RIGTIG mange af.. smiley

• #5   19. sep 2008 kunne jeg aldrig finde på Jannic. smiley

er der mange af dem??

• #6   19. sep 2008 Synes da tit man ser cykler på mellem 10-15år som ikke har kørt en dag over 15-20000km, og synes det er lidt vildt.. min den ene er 4år og har kørt 21000, så medmindre de fleste har dem stående til pynt, så må der være noget fusk.. tror sgu det er de færreste som har en bike som i 10år ikke har kørt over 2tusind om året..

• #7   19. sep 2008 jeps.... inden de digitale speedometre kom til, var der mange cykler der kørte ingenting på 10-20 år....

• #8   19. sep 2008 ja okay. fandme dårlig stil at gører. hmmm

nu overvejer jeg virkelig at sælge min Kawa. smiley

• #9   19. sep 2008 Ahhhh, det er en skrøne med at gamle MC ikke har kørt noget. Støder nu oftere på maskiner der har rundet meget.

Og nej, der er sikker tikke mange der vil købe en racer med 150tkm på klokken, men omvendt, så har du fået mange km ud af dine invisteret kroner. så det er ikke skidt.

• #10   19. sep 2008 glem det.... behold din cykel og nyd den, lige nu er brugte cykler ingenting værd og det er uanset om de har kørt 30000 eller 100000 km

• #11   19. sep 2008 hmm.. ja måske man bare skulle køre den flad. og nyde den?

men man kan vel altid få en 40.000kr for den, hvis den kører og er smuk?

• #12   19. sep 2008 Ja, og hvis den stadig går godt, ingen olie bruger og ikke har mislyde.

Bike lavede en test af en godt brugt ZX6r. Dog en ældre udgave end din. Og efter 60.000km var det affjedring og bremser der trængte til en overhaling. Motoren fejlede intet.

• #13   19. sep 2008 ja, tror da også sagtens den kan kører 100.000km eller mere.

men mon man kan få bare lidt af beløbet for den, på det tidsounkt eller skal den på losseplads?

er jo kun 19, så ved ikke om jeg ville kunne klare mig med 0kr i sidste ende.

• #14   19. sep 2008 Emil: Velkommen til den økonomiske verden. Der findes en lille ting der hedder afskrivning.
    Man kan enten købe en MC til 100.000,- have den i 10 år, og så skyde den af til hvad markedet nu dikterer.
    Man kan så også vælge at sælge den efter 2 år, og tabe 20.000,- på den. SÅ køber man en ny til 100.000,- som man igen sælger efter 20 med 20.000,- i tab, osv osv osv.
    Efter 10 år er man garanteret et MC invisteringstab på 100.000,-. Altså større end hvis man bare havde beholdt den første MC.

• #15   19. sep 2008 ja.. jeg ved det godt. smiley

så jeg tror sku bare jeg beholder den og passer rigtig rigtig godt på den og nyder hver eneste km. smiley

så kan man jo se om den en dag bliver en veteran. smiley hehe

• #16   19. sep 2008 rigtigt nok Jesper, men det løber sku da også op sådan et total rebuild? smiley

• #17   19. sep 2008 Du skal da ikke spare den, med henblik på salg senere hen. Så er der da ikke noget ved at have den. Du må jo bare se hvad den kan koste når du vil af med den. Personligt betyder km ikke så meget for mig, hvis ellers cyklen er passet og plejet. Jeg vil da hellere have en med 50.000 på klokken der er pæn og i orden, end noget der har stået ude altid uden at blive brugt. Motoren holder da nok til det. Men irede kabler og ledninger er fandme surt, fordi den ikke har været passet ordenligt. Min egen havde kørt 47.000 da jeg købte den, og jeg lavede service på den efter jeg fik den, med knastkædeskift osv. Den så ud som ny i motoren. Den bruger ingen olie - og kører perfekt, og det er endda en 400 ccm som højst sandsynligt har været kørt ud i gearne en gang i mellem. Så der er masser af km i motorcykel motorer.

• #18   19. sep 2008 i har da ret i det i siger smiley tak for hjælpen .

min er kørt meget for sigtigt af en pige, så den er vel nok som ny. smiley

• #19   19. sep 2008 det her .

"Man kan så også vælge at sælge den efter 2 år, og tabe 20.000,- på den. SÅ køber man en ny til 100.000,- som man igen sælger efter 20 med 20.000,- i tab, osv osv osv.
    Efter 10 år er man garanteret et MC invisteringstab på 100.000,-. Altså større end hvis man bare havde beholdt den første MC."

stinker sku liiiige lidt

ja du har måske nok tabt mere end hvis du havde beholdt den ja . men prøv nu lige at smide værkstedsregningerne oveni . en 10 år gammel mc har altså fået lavet en del gennem tiden . det har en 1 eller 2 år gammel ret sikkert ikke .

• #20   19. sep 2008 for lige at tilføje lidt til "Præsi" smiley
    Hvis du laver trikket med at sælge og købe der ud af. Taber du måske flere penge på sigt. Men du har altså også hele tiden en up to date lækker fed maskine uden dikkedarer... Det koster jo lidt

• #21   19. sep 2008 Nahhhh dækmand. MC'er koster kun noget hvis man ikke selv kan sevicere. Over en 10 års periode er det hjullejer og lign der skal skiftes.
    Et konkret eksempel.
    En Fazer 600 koster/kostede omkring de 100K fra ny af. 2 år gamle eksemplarer sælges med mindst 20.000,- under nypris. En af de første modeller vil stadig være 30-40.000,- værd, forudsat de er velholdte. Og for de 30-40.000,- kan man skifte slidlejer, samt forkæle den med bedre affjedring (den originale vil alligevel være godt slidt), og så stadig have overskud.
    Man kan også hive en VFR750 RC36 frem. Med alm service er den god for 500.000km, og så er der kun tale om udskiftning af sliddele og en ensretter.

• #22   19. sep 2008 jesper .
    det ændre ikke noget på det faktum at der er en garanti der gerne skulle være til stede . og den er kun til stede ved stempel i servicebogen (dvs betalte service) det er minimum 1 gang hvert år eller (for yamaha) for hver 10000 km .

men som jeg skrev .
    ja du har måske nok tabt mere end hvis du havde beholdt den ja .

det er bare ikke SÅ sort og hvidt .

Kommentér på:
zx6r for mange km.??

Annonce