Hvordan er jeres beklædning {{forumTopicSubject}}
Hej MCG.
Hvilken slags beklædning har I?
Tænker på om I har en heldragt eller bukser og jakke for sig selv. Hvis man har en heldragt er det så ikke irriterende hele tiden at skulle have den af og nogle alm. bukse på? Og hvis man har jakke og bukser på hver for sig så skal det jo være lidt større så man kan have det ud over ens alm. tøj men hvor sikkert er det? Er ny inden for MC så hvis spørgsmåler lyder fuldstændig i skoven så ved i hvorfor
En anden ting er kvalitet af beklædning. Eftersom det er sikkerhedsudstyr som jo skal kunne rede ens liv, så vil jeg ikke købe det i en discout forretning som T-Hansen. Hvor kan man ellers købe noget kvalitetsbeklædning og hvilke mærker skal jeg se efter?
Man skal ved have hjelm, jakke, bukser, støvler og en taske. Hvor meget af økonomien skal lægges tilside til beklædning?
mar 2007
Følger: 34 Følgere: 30 MC-er: 2 Emner: 66 Svar: 667
Lige så snart man står af cyklen, er heldragten ret irriterende, for man kan ikke bare lige tage overdelen af. Det kan man godt, men den begynder at hænge, og den skraber nok lidt med jorden.
Husk rygskjold. Den er MEGET vigtig. og du skal nok ligge en 4-6000 kr i det hele i HVERT fald. hvis ikke mere.
www.louis.de de har en masse.
jul 2006
Følger: 25 Følgere: 24 MC-er: 2 Emner: 139 Svar: 1.068
Det skal ikke være for stort.. Så "flagrer" det når du kører.. (rykker i tøjet)
Har været nede at ligge med et sæt goretex, og følte bestemt ikke at der manglede noget...
Købte mit komplette udstyr (jakke, bukser, støvler, handsker, halsklud, hjelm) ved
www.mc1.dk
jul 2006
Følger: 25 Følgere: 24 MC-er: 2 Emner: 139 Svar: 1.068
Gav omkring 8K for det hele
jan 2007
Følger: 106 Følgere: 105 MC-er: 6 Emner: 172 Svar: 338
mar 2008
Følger: 48 Følgere: 57 MC-er: 6 Emner: 48 Svar: 985
HUSK rygskjold... men kører jo heller ikk uden sele i bilen!!
regn med minumun 5kg... alt efter hvad du køber!!! tøj og udstyr kan fås hos alle mcforhandlere!!!
feb 2007
Følger: 26 Følgere: 24 Emner: 462 Svar: 8.356
K4
Hmmmmmm så er du heller ikke slanker .. lol lol
jeg køre med
Rukka tøj 2 delt med div beskyttelse . . og rygskjold.. hjelm og hansker...... og støvler
maj 2007
Følger: 5 Følgere: 5 MC-er: 1 Emner: 19 Svar: 241
jun 2007
Følger: 4 Følgere: 4 MC-er: 4 Emner: 11 Svar: 74
maj 2007
MC-er: 1 Emner: 3 Svar: 31
Men ud og prøv noget tøj ved de forskellige mc forhandlere. De har nok tjek på hvad der sidder godt på dig og du kan prøve noget forskelligt.
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 84 MC-er: 10 Emner: 240 Svar: 20.506
Min MC-bukser er af mærket Cycle spirit, og de er samme med jakke og handsker, købt hos Luis, på tilbud. Små 2400,- for det hele. Når jeg skal ud og lege har jeg også et rygskjold på.
2 del er en del mere praktisk end sparkedragten. Den er kun egnet til racebrug.
Mit tidligere sæt tøj, er textiltøj af mærket Jaguar Gloveco. Det svarer i pris og kvalitet til de gode sæt fra T-hansen, og jeg har intet haft at udsætte på det. Der er knækket ligeså mange lynlåse som på de dyre mærker, og jakken har haft en 10m glidetur hen ad asfaten, uden det kan ses. Og har kunne holde mig tør i det meste regn.
Så jeg tør godt købe discount igen.
For 6.000,- kan du godt få et komplet sæt af god kvalitet.
dec 2005
Følger: 18 Følgere: 16 MC-er: 1 Emner: 19 Svar: 659
Selvfølgelig slår man sig når man falder af, og det gør da ondt, bevares men jeg tror ikke man kan pakke sig så meget ind at det ikke kan mærkes
dec 2003
Der er 2 steder hvor jeg dog aldrig har sparet. Det er på støvler og handsker. Der betyder komfort meget for mig. Mine Oxtar goretex støvler er 5 år gamle, og stadig supergode, og i ydersæsonen bruger jeg Richa handsker.
Begge formår at holde fingre og tær varme og tørre. Findes ikke noget værre end at køre med kolde og våde fødder.
dec 2007
Følger: 8 Følgere: 9 MC-er: 4 Emner: 5 Svar: 396
caberg/onkel hansen hjelm
lidl rygskjold
thansen handsker
støvler fra den lokale mc pusher.
ca. 7500.- i alt
Jeg kører dog ikke altid med bukserne - når det er varmt blir de temmelig ulidelige at ha på. Jeg regner med at købe et par draggin el lign til foråret.
Kig på hvordan og hvornår du kører - og vælg påklædning derefter
dec 2005
Følger: 18 Følgere: 16 MC-er: 1 Emner: 19 Svar: 659
apr 2006
Følger: 21 Følgere: 20 MC-er: 2 Emner: 33 Svar: 348
Dainese kevlar-bukser og dainese skjold når det er rigtigt varmt.
rygskjold
Schubert s1 hjelm
handsker
støvler altid
apr 2006
Følger: 29 Følgere: 98 MC-er: 4 Emner: 224 Svar: 2.696
En weekend i Kiel betaler sig nemt ind, der er både Polo Motorrad og Louis. Er du fra Jylland, er alle grænsebutikkerne her http://www.dmcn.dk/?/links/default.asp?KATEGORI=83 undtagen Hein Gerike ved Skandnavian Park.
Husk at oprette bonuskort ved HG, Polo og Louis. - go jagt.
dec 2006
Følger: 30 Følgere: 29 MC-er: 3 Emner: 35 Svar: 274
berik læder dragt de har både i hel og to delt men ud og prøv det og så rygskinde og støvler hansker og hjelm køb en god hjelm det bliver du glad for.
jan 2004
Følger: 10 Følgere: 9 MC-er: 2 Emner: 27 Svar: 243
Dainese rygskjold
HG handsker
Arai RX-7 hjelm
Sidi støvler
Bruger kun min MC til køreture og banedage, men hvis det var et hverdags transportmiddel, ville jeg nok køre med 2-delt dragt.
Udstyr kan koste en del, men man kan også finde noget godt til en overkommelig pris. Det gælder bare om at se sig lidt omkring.
Som der bliver nævnt er Tyskland et sted med mange muligheder når det kommer til MC-udstyr, og det ske'r da af og til at der er tilbud. Hvis man laver en dagstur ud af det, og fylder bilen ved grænsen, kan det nemt betale sig. Dog skal man nok ikke lave turen for et par handsker, men komplet beklædning.
Men kig lige rundt ved de nærmeste forhandlere her i DK, det kan være at de har et godt tilbud, eller kan lave et.
- P. Bruun
dec 2003
Mine Vanucci hansker kostede 40€ ca. 300,-
Man kan få en god og sikker hjelm for maks 1.500,-
1.000,- til støvler og 600,- til et rygskjold.
Total: ca. 5.400,-
g kan endda gøres billigere.
Tager man et weekendophold i hamburg, kan et besøg hos Louis' lager godt svare sig. Den besparelse alene, kan betale for opholdet.
dec 2006
Følger: 30 Følgere: 29 MC-er: 3 Emner: 35 Svar: 274
jul 2008
Følger: 4 Følgere: 3 MC-er: 2 Emner: 12 Svar: 23
Grunden til at jeg spørger er at jeg skal bruge min MC som hverdagstransport. Derfor vil jeg jo gerne have noget tøj hvor jeg ikke skal skifte som en sindsyg hvergang jeg skal af motorcyklen.
Har også snakket med en kammerat om at tage til tyskland ved grænsen og shoppe MC tøj. Vi er 2 og der er plads til 4 i bilen. Nogle af jer som er frisk på en lilel roadtrip til tyskland? Vi er begge 21 år og tager nok afsted i denne uge eller næste.
apr 2008
Følger: 15 Følgere: 13 MC-er: 5 Emner: 30 Svar: 161
Alpinestar GP pro hansker 500.-
Støvler Diadora eagle wp 1000.- med rabat
Schubert S1 pro 3770.- med rabat (herudover har jeg købt nye og mindre kindpuder 580,-)
Mangler stadig at købe rygskjold... : /
mar 2007
Følger: 34 Følgere: 30 MC-er: 2 Emner: 66 Svar: 667
Så er det nok goretex du skal have fat i hvis det er hverdagstransport har også sådan et sæt, og det er super godt fra A til B
maj 2007
Følger: 17 Følgere: 16 MC-er: 1 Emner: 41 Svar: 1.016
apr 2006
Jeg vælger altid tøj udfra om der er membran i, da jeg osse pendler, det behøves ikke at være Gore tex, det kommer du til at betale kassen for. Få evt osse fat i en regn-heldragt og støvle gamacher, men det kan altid skaffes fra Louis.
Ved grænsen er det nok Bikeroutfit eller HG der har det største udvalg, selvom HG er lidt pebrede, men tjek deres hjemmesider.
apr 2006
Følger: 35 Følgere: 33 MC-er: 3 Emner: 32 Svar: 301
Hvid Berik læder fulddragt
Grå Dainese 2 delt læderdragt
Dainese læderjakke
Dainese gora tex jakke + bukser
Alpinestars støver
Gaerne støvler
2 rygskjold
3 hjelme
3 par handsker
Har vel for små 40.000 i tøj :S
apr 2006
Følger: 14 Følgere: 100 MC-er: 5 Emner: 94 Svar: 1.445
Rygskjold
Faconsyet læderhandsker med TPU
D-Wears Støvler
Min næste dragt er også en heldragt med med en nyudviklet kevlar sytråd, hvilket skulle kunne tåle direkte glidetur på asfalt uden at blive slidt over.
Jeg har valt heldragt idet den er stærkere og mere sikker end en 2-delt. Derudover glemmer man jo så ikke buksedelen når man skal ud og køre.
Jeg synes ikke det er besværligt at bruge hel-dragt, tværtimod den sidder bedre.
En ting er vigtigt når du skal vælge udstyr. Rygskjoldet - vælg en der passer - den må ikke være for kort og endnu værre er hvis den er for lang. Og et billigt rygskjold er bedre end slet ikke noget.
Læder er bedre end Goretex, Cordura og andet tekstil materiale. Læder er slidstærkt og beskytter samtidigt imod den ekstreme varme der kan opstå ved gnidningsmodstand ved evt. kurreture.
En læderdragt skal sidde tæt til kroppen og jo tættere desto bedre. Beskyttelses sektionerne i dragter, jakker og bukser skal også side tæt til - de må ikke kunne vrides væk fra de områder de er designet til at beskytte. Køber du læderdragt skal dragten faktisk føles næsten et nummer for lille i starten. Læder udvider sig meget på de steder den er stram og den udvider sig relativt hurtigt.
En meget vigtig ting er behandling og vedligeholdelse af en læderdragt - den skal have læderfedt - masser af læderfedt. Læderfedt gør læderet sejt og smidigt, hvilket et en sikkerhedsfaktor i sig selv. Sammenlign det evt. med et stykke tørt brød sammen med et stykke friskt og fugtigt. Det tørre brød er mere porrøst - ligesom en knastør ubehandlet dragt.
Der findes mange gode dragter på markedet, og jeg vil til enhver tid anbefale læder fremfor noget andet materiale. Spar hellere 10.000 på MC'en og køb en ordentlig karrosse til dig selv - det vil du ønske såfremt du en dag flyver i luften og udsigten for de næste mange sekunder siger asfalt....
En tur i asfalten med 80 km/t varer okring 6-8 sekunder - cowboybukser holder 0,3 sekunder. Goretex/Cordura 2-4 sekunder. Resten af tiden skal din egen hud og knogler modstå.
Tøj til "knallerten" er en jungle at hitte rede i - hvem laver det bedste? og hvor får jeg det billigst? Prisen bør ikke være den afgørende faktor, men som alt andet er den jo en faktor der er afgørende for manges vedkommende - enten af økonomiske årsager, principelle årsager eller af direkte årsager som skyldes uvidenhed. Læder findes i mange kvaliteter - mange fabrikanter - ja selv mærkevarer - benytter læder som er valset/strukket for at en læderhud til at fylde flere kvm. På mange lædermarkeder handles der i kvm fremfor i kg. Mange handlere får af den vej flere penge for deres vare og køberen får flere kvm til at sy tøj af.
Mange tror desværre at en læderdragt fra de ene fabrikat kan pris-sammenlignes med en læderdragt fra et andet fabrikat. Det kan den ikke. Der er meget udvikling og teknik i fremstillingen ligefra garvning, farvning og valg af læderstykker. Syninger, lynlåse, sikkerhed beskyttelsen og pasform er lige så vigtige faktorer.
Derfor - vælg en læderdragt.
Giv dig god tid til at finde den rigtige størrelse og pasform.
Sørg for at lynlåse er af Spiraltypen. De grove plastic og metallynlåse er ikke stærke nok i længden og slet ikke ved et styrt.
Vælg handsker af en god kvalitet og med ekstra beskyttelse af knoer og fingre.
Kør altid med rygskjold også selvom du kun lige skal ned til bageren.
Vælg nogle støvler med god beskyttelse for ankler og achillessener.
God jagt
Mvh
Thomas E
aug 2007
Følger: 8 Følgere: 6 MC-er: 2 Emner: 2 Svar: 1.944
en tur til tyskland lyder bestemt ikke tosset, hvor kører i fra, og hvilke butikker skal frekventeres?
aug 2007
må man være fræk og spørge hvor disse facts kommer fra, og hvilke kvaliteter af tekstiltøj snakkes der om?
(ingen tvivl om at læder ejer retten til at kalde sig sikreste)
Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.701
Heldragten bruger jeg ved sjov og ballade - det 2-delte sæt til træf og længere ture...
Aldrig nogensinde tekstil tøj - det har jeg set gå galt for mange gange.
Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.701
Alpinestars Supertech R støvler
Berik lortehandsker til tørt vejr - Rukka til vådt.
Dainese Wave2 rygskjold under heldragten - Icon Field Armor Vest under det 2-delte..
apr 2006
Sidste nr. eller forrige nr. af Bike
De har faktisk lavet en test af netop disse materialer.
Mvh
Thomas E
aug 2007
apr 2006
aug 2007
apr 2006
Normal tykkelsen på læder dragter er 1,1 - 1,3 mm. De lidt bedre og dyrere kvaliteret ligger mellem 1-3 - 1,5 mm.
Læder iflg Bike kunne faktisk holde hele testen igennem og mere til.
Jeg har igennem tiderne set mange grumme eksempler på styrt, hvor folk ikke har tænkt sig ordentligt om hvad angår beklædning.
Cowboybukser og T-shirt giver stort set den samme beskyttelse som badebukser og bikini.
Mvh
Thomas E
aug 2007
Følger: 11 Følgere: 10 Emner: 48 Svar: 326
En masse gode og brugbare svar kom der også - Jeg har læst med på sidelinen, og lært lidt
Jeg gik selv og tænkte over, om man skulle vælge lædertøj, hvor man kunne have et par bukser indenunder, men det kan jeg så forstå, at man ike skal..
Hvad med rygskjoldet? Skal man have det før man køber sin jakke, så man kan tage højde for det? For det skal vel sidde under jakken ikke?
maj 2007
Følger: 3 Følgere: 3 MC-er: 2 Emner: 121 Svar: 811
Jeg køre hverdag til og fra arbejde en tur på knap 40 km. hver vej. Jeg har mit arbejdstøj inden under og selv i heftige byger har jeg ikke haft problemer.
Jeg har en HJC hjelm til knap 3000 kr. Den har indbygget solbriller og en super pasform. Der var en der skrev noget med at vælge en hjelm med historie. Men der er ikke mange der skrive HJC når der bliver snakket om hjelme. HJC er det største hjelm mærke i USA og laver faktisk en masse meget fede hjelme. Men alle her hjemme vil have Schuberth fordi det kører alle andre med :-)..
Handsker har jeg 2 par. Et par Dainese til 800 kr. Til sol og sommer kørsel(leder) og et par T-Hansen med fór og regnovertræk til ja regn :-).
Kører med hjelmhue og støvler også fra T-Hansen. Rygskjold et UVEX fra T-hansen
Det hele virker for mig, men skal da nok til næste sæson ud og finde en Held jakke eller lign der er vand tæt. Men jeg er til Textil fordi jeg bruger mit tøj hverdag.
feb 2006
Følger: 22 Følgere: 41 MC-er: 4 Annoncer: 2 Emner: 400 Svar: 2.377
jul 2008
Hvis du er frisk på en tur til grænsebutikerne i tyskland efter billigt tøj, så køre vi fra Københavnsområdet. Nærmere Tåstrup. Hvis vi er 4 i bilen så splejser vi bare om benzinen og bropenge. Vi tager nok afsted inden for de næste 2 uger
maj 2007
Følger: 15 Følgere: 15 MC-er: 3 Emner: 150 Svar: 2.701
Falco støvler.
Rygskjold
Lazer hjelm
Kører også med halsvarmer (T-Hansens bedste hehe), og når det er koldt, bruger jeg lange underdrenge i "tight-fit" udgave...
Og så de obligatoriske ørepropper
jul 2008
mar 2007
Følger: 2 Følgere: 1 MC-er: 3 Emner: 1 Svar: 82
Oxtar racerstøvler
Berik racerhandsker
Dainese rygskjold
Arai ViperGT hjelm
Kører altid med det hele.
apr 2006
Jeg og en makker var dernede her sidste år og siden er lige åbnet en "ordentlig syg" Louis butik på samme gade som Polo Motorrad. Louis har billigere priser end de tilsvarende ved grænsen, og Polo har det fedeste tøj til lidt mere mønt. Ellers en frisk tur, står dog ikke og mangler noget kluns pt.
Hvis i tager derned, så husk at fylde op med motorolie/kædespray (procycle fra Louis) og alt det andet, som du bare har den mindste mistanke om at du får brug for, de næste mange år på kværn Har i lidt ekstra tid så tag til Laboe nord for Kiel og se ubåden.
sep 2007
Følger: 56 Følgere: 49 MC-er: 3 Emner: 54 Svar: 134
Med eget logo og Tribel på ryggen, Rygskjold, støvler og Kevlar hansker fra samme sted
Arai Hvid hjelm
sep 2007
Følger: 56 Følgere: 49 MC-er: 3 Emner: 54 Svar: 134
hjelm 4500
aug 2007
Følger: 11 Følgere: 10 MC-er: 2 Emner: 94 Svar: 426
Schuberth S1 Pro grey furious hjelm
Held støvler
Held sommerhandske og Held Racerhandske..
Burde nok købe et rygskjold, dumme mig !
Jeg kører i hele sættet hvis jeg skal på længere tur eller køre i længere tid. Hvis jeg skal køre et par km inde i byen, så tager jeg som regel kun bukser og så jakken på osv.
Burde nok også købe et par cowboy bukser med knæbeskyttere osv..
apr 2006
jul 2006
Følger: 9 Følgere: 8 MC-er: 1 Emner: 57 Svar: 339
Jeg er faldet over en brugt Vanucci læderjakke ca 1 år gammel, hvor tæt skal såadn en en sag sidde ? Og hvor varm er sådan en jakke ? tænker her på hvor meget tøj der skal være plads til indeunder ..
apr 2006
Hvis det kun er en jakke, behøver den ikke at sidde så tæt som en dragt, men dog skal beskyttelsen alligevel føles faståst til de zoner de er beregnet til at beskytte.
Jakken må da heller ikke sidde så løst at den flagrer.
Mht. tøj inden under, så at hensyn til beskyttelsen skal du ikke have for meget tøj inden under. Mange jakker er født med 3M-foer, hvilket giver lidt isolering imod kulde. Men læder er ikke beregnet til vinterkørsel.
Mvh
Thomas E
jul 2006
Følger: 9 Følgere: 8 MC-er: 1 Emner: 57 Svar: 339
Den sidder nemlige god til ..kun med plads til en tynd trøje ..
Men var lige omkring denne side :
http://www.mc-select.dk/pdf/stoerlser.pdf'
og ifølge de retningslinier passer den
apr 2006
Du skal regne med at læder giver sig.
Hvordan er jeres beklædning