711 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
6 Svar
Aaargghh punkteret. Aaargghh punkteret.
Så har man gået og glædet sig til at komme til træf i Søby, bare for at finde ud af at cyklen er punkteret. Jeg var lige blevet færdig med den store pudsning, og ville lige checke dæktrykket. Et stort fedt 0. Og der er selvfølgelig ingen af de 4 forhandlere jeg har ringet til, der kan klare det med så kort varsel. RØV.
0 synes godt om
maj 2007
Følger: 12 Følgere: 11 MC-er: 4 Emner: 32 Svar: 163
Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 292 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.710
Jeg har både erfaring med dækpilot og den type lapper du trækker igennem indefra - og det har aldrig givet mig problemer.
Ned på en tank og hente 2 dåser - den ene til at fylde i med det samme efter foreskrifterne - den anden til at efterfylde hvis det bliver ved med at være utæt. 2 dåser skal nok holde det tæt til næste dækskift...
Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 292 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.710
Så er der lidt klistret stads som skal renses af fælgen og så skal der bare en ny ventilkegle i - så er det som nyt.
Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 292 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.710
Jeg ved også at dækket sagtens kan tage skade uden man kan se det.
Jeg ved også godt at alle folk som kender en masse til dæk, vil fraråde det.
Jeg ved også godt at dækpilot ikke er den endegyldige løsning.
Men så må jeg bare have været heldig, for på min gamle FZR1000 punkterede jeg på et Avon som fik dækpilot. Det holdt fint til alle de 5600km jeg kørte på det - ofte ved hastigheder over 200 i længere tid.
På min nuværende SV'er, har jeg 2 gange trukket en paddehat i som holdt til dækket blev skiftet - og 3 gange brugt dækpilot uden det skabte mig nogle problemer andet end førnævnte rengøring.
Jeg kører 20.000+ kilometer om året, så der skal nogle punkteringer til en gang imellem.
Alle gangene har det været bagdækket som punkterede...
Min SV'er er hård ved bagdækket og kombineret med lidt lavere tryk, skaber det god varme og vedhæftning i asfalten - så hvis dækket skulle flække og tabe AL luften på en gang, som jo i bund og grund er det alle mener der sker, så VAR det nok sket for mig...
... Eller for nogen af alle de andre som bruger dækpilot uden kvaler.
maj 2005
Følger: 41 Følgere: 46 MC-er: 10 Emner: 24 Svar: 198
dækpilot er KUN en NØDreparation, du må ALDRIG erstatte det for en permanent lapning!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! tro mig, har set mange komme med deres dæk som de har brugt det lort i, og det mister hurtigt effekten, og når det sker kommer luften ud igen,megert hurtigt.. og det er ikke sjovt når du kører et par hundrede.. læs på flasken, der er en grund til det de skriver på den!!!!
maj 2007
Følger: 2 Følgere: 1 MC-er: 1 Emner: 19 Svar: 83
Først fik jeg skudt en lap i udefra. Den holdt ca. 3 dage og 100 km. Så sprayede jeg det der lappe snask i dækket og det sprøjtede sgu ud over det hele og lavede et forfærdeligt svineri. Det holdt så heller ikke helt tæt men nok til at jeg kunne køre 10 km til en mekaniker og få skiftet dækket som han nu ikke længere ville lappe indefra men kasserede og fik et nyt på.
Så jeg har rigtig dårlige erfaringer med alt andet end at få lavet det ordentligt.
Aaargghh punkteret.