711 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 6 Svar

Aaargghh punkteret. Aaargghh punkteret.

Så har man gået og glædet sig til at komme til træf i Søby, bare for at finde ud af at cyklen er punkteret. Jeg var lige blevet færdig med den store pudsning, og ville lige checke dæktrykket. Et stort fedt 0. Og der er selvfølgelig ingen af de 4 forhandlere jeg har ringet til, der kan klare det med så kort varsel. RØV.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hente to døre i bauhaus Roskilde Montere døre og dørhåndtag i Jyllinge 2.100 kr.
  • sætte hylder op bad og køkken 3.000 kr.
  • Tilskæring af ca 14 have fliser 400 kr.
  • Fix washing machine 750 kr.
  • Havearbejde 1.500 kr.
  • Rengøring 117m2 lejlighed 2.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Aaargghh punkteret.
  • #2   31. jul 2008 Har tænkt på det, men er det ikke noget lort at køre med?

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 292 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.710
    #3   31. jul 2008 michael R - Har du prøvet det, eller er det bare endnu en irrationel tanke som alle andre der INGEN erfaring har med punkterede dæk?

Jeg har både erfaring med dækpilot og den type lapper du trækker igennem indefra - og det har aldrig givet mig problemer.

Ned på en tank og hente 2 dåser - den ene til at fylde i med det samme efter foreskrifterne - den anden til at efterfylde hvis det bliver ved med at være utæt. 2 dåser skal nok holde det tæt til næste dækskift...

• Sajmon ™

#4   31. jul 2008 Det eneste problem det skaber, er når dækket en gang skal skiftes.

Så er der lidt klistret stads som skal renses af fælgen og så skal der bare en ny ventilkegle i - så er det som nyt.

• Sajmon ™

#5   31. jul 2008 Jeg ved udemærket hvordan et MC dæk er bygget op.
    Jeg ved også at dækket sagtens kan tage skade uden man kan se det.
    Jeg ved også godt at alle folk som kender en masse til dæk, vil fraråde det.
    Jeg ved også godt at dækpilot ikke er den endegyldige løsning.

Men så må jeg bare have været heldig, for på min gamle FZR1000 punkterede jeg på et Avon som fik dækpilot. Det holdt fint til alle de 5600km jeg kørte på det - ofte ved hastigheder over 200 i længere tid.
    På min nuværende SV'er, har jeg 2 gange trukket en paddehat i som holdt til dækket blev skiftet - og 3 gange brugt dækpilot uden det skabte mig nogle problemer andet end førnævnte rengøring.
    Jeg kører 20.000+ kilometer om året, så der skal nogle punkteringer til en gang imellem.
    Alle gangene har det været bagdækket som punkterede...

Min SV'er er hård ved bagdækket og kombineret med lidt lavere tryk, skaber det god varme og vedhæftning i asfalten - så hvis dækket skulle flække og tabe AL luften på en gang, som jo i bund og grund er det alle mener der sker, så VAR det nok sket for mig...

... Eller for nogen af alle de andre som bruger dækpilot uden kvaler.

• #6   31. jul 2008 Sajmon:
    dækpilot er KUN en NØDreparation, du må ALDRIG erstatte det for en permanent lapning!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! tro mig, har set mange komme med deres dæk som de har brugt det lort i, og det mister hurtigt effekten, og når det sker kommer luften ud igen,megert hurtigt.. og det er ikke sjovt når du kører et par hundrede.. læs på flasken, der er en grund til det de skriver på den!!!!

• #7   1. aug 2008 Min erfaring med det spray stads er fra da jeg kørte på scooter.

Først fik jeg skudt en lap i udefra. Den holdt ca. 3 dage og 100 km. Så sprayede jeg det der lappe snask i dækket og det sprøjtede sgu ud over det hele og lavede et forfærdeligt svineri. Det holdt så heller ikke helt tæt men nok til at jeg kunne køre 10 km til en mekaniker og få skiftet dækket som han nu ikke længere ville lappe indefra men kasserede og fik et nyt på.

Så jeg har rigtig dårlige erfaringer med alt andet end at få lavet det ordentligt.

Kommentér på:
Aaargghh punkteret.

Annonce