2.858 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 30 Svar

Fuck da P-vagter! Fuck da P-vagter!

Så her i morges parkerede jeg min motorcykel i kbh, samme sted som den sidste uges tid. Kommer så en håndværker og spørg om jeg kan holde med forhjulet mod kantstenen og baghjulet mod vejen så der var plads til deres biler. Venlige mig siger da ja og flytter cyklen lidt.
Når jeg så kommer tilbage er der fan en parkeringsbøde! "Din tohjulede motorcykel er henstillet på en motorvognsplads. Standsning og parkering af tohjulede motorcykler er forbud på sådanne pladser". nu har jeg så lige tjekket på nettet, at man skal parkere parallel med kantstenen.
Fuck hvor må p-vagter intet liv have siden de giver en bøder for at prøve at fylde så lidt som muligt med sin motorcykel!!
Skulle lige ud med lidt frustrationer smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophængning af lamper og spejl. 650 kr.
  • Samle det sidste af min jysk seng😂mangler meget lidt 720 kr.
  • Ophæng skab på lille badeværelse 400 kr.
  • Reparation af vandvarmer i kolonihave7 1.500 kr.
  • Fastmontere stik bag indbygget ovn - skal udføres af elektriker 750 kr.
  • Reparation carportlåge 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Fuck da P-vagter!
  • #1   30. jul 2008 du må give håndværkerne den bøde for din venlighed

• #2   30. jul 2008 Ligefør ja.. kan bare ikke se hvorfor fanden man skal holde parallelt?? da dybt åndsvagt. kunne have forstået hvorfor jeg havde fået den hvis jeg havde parkeret på fortovet fx.

• #4   30. jul 2008 troede man kunne parkere overalt med motorcykler...

• #5   30. jul 2008 man kan ski ikke give en motorcykel en parkeringsbøde, hvordan har de sat den fast? du har da ikke fundet nogen parkeringsbøde på din motorcykel har du vel? smiley

• #6   30. jul 2008 hmm . ja du har da ret det er pisse ,lorte ærgeligt.. men p-vagten passer bare sit (utaknemmelige job) selvom jeg føler med dig (har selv fået en p afgift på mc) hvis p-vagten hver gang han ser en mc skulle tænke " det er ok det der" ville han jo ikke passe sit job . . men jeg forstår din fustration og hvor er det dejligt at vi her har et forum hvor man kan få luft....

• #7   30. jul 2008 Værste er jo at hvis jeg imorges havde sagt "fuck dig, jeg parkere sådan her" så havde jeg ikke fået p bøde.. kun fordi jeg parkerede bagerst i en p-bås så at jeg ikke fyldte for meget, kun af hensyn til de håndværkere som ellers ikke ville kunne parkere der.
    Jamen han havde da pænt sat p-bøden fast med en elastik rundt om håndtaget..

Og nu kommer det værste, på vej ud af kbh. får jeg blokeret forbremsen, så smæk der ligger jeg.. heldigvis er det kun forkåben der har fået skrammer, så den skal lige have en gang maling smiley

• #8   30. jul 2008 kan p vagten bevise at der ikke er nogen der har flyttet din mc ????

• #9   30. jul 2008 Pil nummerpladen af når du parkerer biken. Når der står et køretøj uden nummerplade, kan p-vagten ikke give dig en bøde.

• #10   30. jul 2008 Kim - rigtig god ide!!

• #11   30. jul 2008 Til gengæld må et uindregistreret motorkøretøj ikke parkeres på offentlig vej eller plads. Politiet er faktisk i deres ret til at fjerne et køretøj uden nummerplader.

• #12   30. jul 2008 Må man sige ja.. glemte foresten at nævne at skærmen på min mobil smadrede i faldet smiley super dag!
    Men er det muligt at klage over en p-bøde? især hvis nogle havde flyttet cyklen for at de kunne holde der? smiley

• #13   30. jul 2008 Steen, selv om politiet må fjerne cyklen har de ikke folk nok til det jo smiley samme hvis man holder ved indgangen til en port, der må p-vagter ikke give bøder, og må derfor tilkalde politiet.

• #14   30. jul 2008 så vidt jeg har fået af vide må man kun holde på fortorvet i kbh..

• #15   30. jul 2008 Jeg ved det, men problemet er stigende i Københavnsområdet så lige pludselig sker der et eller andet.

Og så er det forresten ikke bøder P-vagter udskriver. Det er en afgift.

• #16   30. jul 2008 Jeg var ellers sikker på, at holdt man ulovligt parkeret, var det kun politiet der måtte give en "afgift".. ?!?

• #17   30. jul 2008 For der første, så smid bare den bøde ud og lad som om, at du aldrig har fået den.

Når du så får en rykker, så spiller du dum og siger at den har du aldrig fået, og at du ydermere ALTID parkerer parallelt med kantstenen.

Så tror jeg sgu ikke du kommer til at betale.

En af mine kammerater snakkede med en p-vagt for nylig, og hun sagde at MCer gav hun aldrig bøder, da der ikke er noget sted at sætte bøden og at folk kan flytte med MCen efter du har forladt den.
    (Hun gav heller ikke bøder til biler med kaleche, hvor kalechen er slået ned, da andre har mulighed for at ændre på p-skiven!)

Rykkeren kan du ihvertfald slippe for ved, at spille dum. Så det kan jo ikke blive værre end det er nu ved, at prøve ovenstående.... smiley

• #18   30. jul 2008 Og før politiet må fjerne den, skal de have den under observation i min. 24 timer.
    Det er i hvert fald hvad jeg har hørt...

• #20   30. jul 2008 - Hørte på et tidspunkt at det skulle, rent administrativt, være for dyr at indkræve P-bøder :0)

• #21   31. jul 2008 Jeg har hørt, at Parkering København går hele vejen når det drejer sig om at indkræve deres afgifter.
    Førhen synes jeg altid at p-vagterne gik uden om mc'er, men nu er de begyndt at sætte afgifterne fast med elastik om gashåndtaget :o(

• #22   31. jul 2008 -Alexander S
    Nu skriver du at du holdt bagerst i en p-bås og det må du rigtigt nok ikke. Her i Kbh kan man næsten holde ligeså råddent man vil, men hold dig fra p-pladser beregnet til biler - også de lange markeringer langs vejen.

Da jeg fik en p-afgift for min mc (parkering på bil p-plads) sad den om mit gashåndtag med en elastik.

• #23   31. jul 2008 Tak for alle svarene smiley
    Jamen hvad jeg har læst mig til må man gerne her i kbh holde på en normal parkeringsplads, bare man holder parallelt med kantstenen. men fortovet er forbudt område.

• #24   31. jul 2008 (link fjernet)
    lige noget jeg fik pr mail fra bilbasen..

• #25   4. aug 2008 Hej Alexander

Jeg har også prøvet at få en afgift for at parkere min MC i en motorvognsbås. Jeg fandt nogle regulativer godkendt af Justitsministeriet (som må formodes at stå over de kommunale myndigheder) hvori der står, at båse skal være markeret til en specifik køretøjstype (bil/MC osv.) såfremt at ikke alle typer køretøjer ønskes parkeret i disse. Jeg sendte den i hovedet på vores Tekniske Forvaltning i kommunen sammen med en klage - jeg har intet hørt til det siden. Så send en klage over afgiften - der er jo intet at tabe...

Hvis det har interesse kan jeg finde linket frem til regulativet, men har det ikke lige pt, da jeg ikke har adgang til min mail fra arbejdet.

• #26   4. aug 2008 Tja, jeg kørte ind til siden idag og hev fat i en p-vagt. og spurgte hvad jeg kunne gøre, han sagde at jeg bare skulle sende en mail til dem, så det har jeg gjort. skrev således:
    Den 30/07/2008 modtog jeg en parkeringsafgift, grundet §121, stk 1, nr 7. Da grunden til denne parkeringsafgift er (så vidt jeg er informeret) at min motorcykel ikke har holdt parkeret parallelt med kantstenen, vil jeg anmode om at få denne annulleret, da nogle efter jeg har parkeret på pladsen, har flyttet min motorcykel, formentlig for at udnytte parkeringspladsens bedre.

Det vil jo være deres ord mod mit, hvorledes jeg har parkeret ulovligt, står jo ingen steder at man skal bolte sin motorcykel fast til vejen således at ingen vil kunne rykke på smiley regner hvert fald med jeg har en god sag.

• #27   4. aug 2008 Raun, ser lige hvad der sker nu. ellers vil jeg gerne have fingrene i det regulativ smiley

• Per L
    Per L Tilmeldt:
    okt 2013

Følger: 1 Svar: 1
    #28   20. okt 2013 TV2 linket:
    Du har ret, det er ikke tilladt at parkere en MC på fortovet. Med mindre der er særlig afmærkning, herunder særlig MC parkeringsbåse, må du parkere i en alm. p-bås.

Er ikke helt korrekt.
    Man må ikke parkere på fortovet (det måtte man heller ikke før, men politiet "for med lempe", hvis der var plads til en tvillingebarnevogn. Man må IKKE parkere i en bås. Parkerer man (ikke i bås) ved kantstenen og 10 meter fra hjørne, 5 meter fra cykelsti mv. er det "gratis", selv i P-zoner.
    Det bemærkes at fx Kastrupvej er nydeligt dekoreret med båse hele vejen fra Sundby til Kastrup. Det betyder at man - foruden at have reduceret antallet af LOVLIGE bilparkeringspladser (via ukorrekt afmærkning) - har gjort det ulovligt at parkere på Kastrupvej. Det er helt sygt.

Reglerne er her. Personligt ville jeg tro at båse, som er afmærktet til en enkelt bil, giver mening at reservere til biler. Men her er der tale om at parkere langs fortovet... som normalt er gratis i KBH. Det gælder altså ikke, hvis der er malet en bås.
    Tal om at motorcykler er billige. Ikke mere. I øvrigt kan parkeringsvagterne finde på at placere bøderne forskellige steder. Jeg kender en (ingen navne), som fandt en 6 måneder gammel bøde siddende under styret på sin Goldwing. Ved et rent tilfælde. Nu venter han på rykkeren.

(link fjernet)

• #29   20. okt 2013 Betal regningen og kom videre. Det er mit råd.

• #30   20. okt 2013 over 5 år gammel tråd

• #31   20. okt 2013 @Per L
    Det var ellers noget af en gammel tråd, du fik gravet frem.
    Men du her ret, formelt set. Men p-vagter giver ikke bøder til motorcykler, der holder udenfor kørebanen, fortov og lignende, hvis de ikke holder til gene. Det er dog en vurderingssag fra gang til gang, så det er ikke en garanti.
    Jeg bor selv på Kastrupvej og holder oftest på fortovet uden problemer. Jeg har også snakket med p-vagterne i mit kvarter og de fortalte diplomatisk at det ikke var et indsatsområde for Parkering København med motorcykler på fortovet..

Kommentér på:
Fuck da P-vagter!

Annonce