{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
739 visninger | Oprettet:

Dækvalg - noch einmal {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen!

Jeg ska have købt nyt gummi til cyklen - GSX-R 750 fra 96, men nu har jeg ikke den store viden om det, så derfor søger jeg lidt hjælp. Har kigget i forum, men der er squ så mange forskellge meninger. Jeg har snævret mig til at valget nok bliver mellem Bridgestone bt 016 eller Michelin Pilot Power 2ct...
Er det helt galt i byen? Vil gerne have et dæk med ordentligt bid, men stadig have nogle kilometer i sig.

Kom med Jeres erfaringer! Andre dækforslag er selvfølgelig velkomne...

Bestille dækken over nettet og hyrer dækmanden i området smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dækvalg - noch einmal
  • #1   8. jul 2008 Du har jo min (pt) drømmecykel smiley
    Jeg ville vælge pilot power 2-dæk smiley De fleste jeg kører sammen med (sportscykler) har de dæk, og de er alle glade for dem


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.692
    #2   8. jul 2008 Jeg har så en V2'er, men med hensyn til holdbarhed er det en fin ting og tegn på at dæk er solide hvis jeg kan køre længere end 5-6000km på dem.

    Pirelli Diablo Strada bider som en pitbull i en svinekotelet lige fra de er kolde - og dem kører jeg over 8000km på inklusive 2 banedage...


  • #3   8. jul 2008 Jeg vil også anbefale Michelin Pilot power 2CT dækkene, godt grip og god holdbarhed- syntes jeg

  • #4   8. jul 2008 Folk anbefaler bare det som de har hørt er godt. Folk som har kørt på mange forskellige dæk danner deres egen mening om det. Men vi kører også alle forskelligt på vores cykler.

    Ja Pilot Power 2CT er gode dæk. Bridgestones nye BT016 er absolut også gode dæk. Almindelige Pilot power vil også tilfredsstille største delen af dem som kører på gaden. Pirelli Diablo Corsa III er også et super godt dæk. ala michelin 2CT og BT016. Som sajmon siger er Diable strada også et dæk som kan tilfredsstille de fleste.

    Det betyder ingenting hvilke af de 2 typer som du vælger. De opfylder begge de mest krævende krav fra mc'ister.


  • #5   8. jul 2008 Jamen jeg siger tak, så må jeg kigge lidt efter priser på indernættet, og se om jeg kan finde et sæt til fornuftige penge...

    Birgit:
    Den er også fin ;o)...Ska have taget nogle nye billeder snart. Men så skal du da bare ud og købe en


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.692
    #6   8. jul 2008 Jeg har kørt på mange forskellige dæk. Fælles for dem alle, er at jeg for det meste bruger 2 bagdæk for hvert fordæk.

    Pilot Power / Power 2CT - står fint fast, men bliver slidt alt for hurtigt. Det er et godt gejler dæk, da man kan komme ud på kanten af det bare efter en tur til bageren. 2CT er det samme - det er bare en smule blødere i kanten - ikke noget jeg kan mærke.

    Pilot Road - Hårdt dæk med rigtigt mange kilometer i, men det er ret lusket når det er koldt eller vådt.

    Continental SportAttack - LORTEdæk. Står kun middelgodt fast i tørt vejr - sutter fed pæl i regnvejr, og blev tygget i smadder efter 2800km på min cykel.

    Pirelli Dragon Evo - Supergodt dæk - de første kørte jeg 5900km på - det andet sæt var 2 år nyere og de holdt over 7000km.

    Metzler Sportec M3 - Dejligt dæk som giver god feedback når man er på grænsen. God slidstyrke og middel vedhæftning i regnvejr.

    Pirelli Diablo Strada - Et touring dæk ja, men stadig suverænt det mærke / den model jeg kører flest kilometer på og er mest glad for. Supergod feedback og vedhæftning i regnvejr - det eneste dæk jeg kan lave wheelies med på våd vej. Sidste sæt holdt 8600 kilometer inklusive 2 banedage go faens masse stunt. smiley

    Der er sikkert nogle jeg har glemt - men så er det fordi jeg ikke bryder ig om dem.
    Jeg har nul erfaring med Bridgestone - men det er mest prisen som har været grunden til det.


  • #7   9. jul 2008 Søren: Ja, det var også min plan, regner med at hente en i Tyskland smiley Meen, nu har jeg bare lige min. én cykel, og gerne begge, inden jeg skal ud og invistere mere smiley

  • #8   9. jul 2008 jeg har lige sat et conti roadattack på min (sportstouringdæk)... og det er jeg egentlig godt tilfreds med indtil nu... kostede mig kun 1000 kr. for et 190 dæk.

Kommentér på:
Dækvalg - noch einmal

Annonce