1.422 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 16 Svar

Byg en baneracer! Byg en baneracer!

Har brug for hjælp! Er blevet fuldstændig bidt af trackday/banekørsel, og da ordensmagten brænder efter at fratage mit kørekort endnu engang, syntes banerne som den eneste løsning... Jeg har derfor sat min elskede cykel til salg og har øjnene sat på en Yamaha R1 2008 uden afgift. Men nu kommer spørgsmålet. Hvor meget skal gøres ved sådan en for at kunne fungere optimalt ved trackdays evt. Rookie 2. Jeg tænker på Kåbe,udstødning dæk, fælge, ledningsnet etc.

Håber i kan hjælpe mig smiley

Alt har interesse.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Løbende Gutavberg wc 1.280 kr.
  • Rengøring 1,5 time 500 kr.
  • Løs vandhand skal fastgøres 499 kr.
  • Rep af vaskemaskine 600 kr.
  • Skridsikker måtte 800 kr.
  • Rengøring af køkken opvask og vasket gul i lille gang og køkken 310 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Byg en baneracer!
  • #1   7. jul 2008 Hvis du ikke vælter dig i penge, så køb en brugt racer, så spare du vel 30.000-50.000 kr.

Men hvis du bare gerne vil bygge den for oplevelsens skyld, så skal du bruge følgende (ca):
    Ræs kåbe (glasfiber)
    Skum til at komme i tanken
    Råbe potte, evt. fuld system (men husk nu at gemme det originale system, det er efterhånden et krav på mange baner)
    Power commander/IgniJet
    Ekstra sæt fælge til regnvejr
    For/bagløftere
    Dækvarmere
    Sikringstråd
    Nye bremseklodser
    (Sikkert et par ting jeg har glemt)

Dette er det mest basale, her ud over kommer lige så meget tun og lir du har råd til!

• #2   7. jul 2008 Jeg retter lige mig selv......

Inden du køber udstødning+power commander/IgniJet vil jeg bruge penge på at få affjedringen tunet ved HyperPro, Wilbers, Öhlins eller en anden god undervognstuner.

• #4   7. jul 2008 Skum i tanken forhindre at alt benzinen vælter ud på en gang og laver et kæmpe Skt. hansbål af dig og cyklen, hvis du skulle vælte uheldigt. Indholdet i tanken bliver minimalt mindre.

Skum i tanken er et krav ved DMU arrangemanger.

• #5   7. jul 2008 Mange tak for de hurtige besvarelser. Jeg har udkig på en lettere brugt cykel i tyskland. Havde alt det du nævner i tankerene. Når man køber en racerkåbe, passer den så direkte på, eller skal man have en slags " holder " eller hva?

• #7   7. jul 2008 De fleste kåber passer på den originale frontkåbe holder. Men til sædet skal man tit lave et eget understel.

Du skal næsten altid selv bore huller til skruerne.

• #8   7. jul 2008 Køb en der allerede er lavet til baneracer... det er langt det billigste, ...

• #9   7. jul 2008 Ja det er det sikkert, men er meget perfektionistisk, grænsende til det maniske... Så ville nyde at " samle " en selv. Kunne være et godt fader og søn projekt smiley

• #11   7. jul 2008 Hvis man ikke vil andet end for sjov, så er den originale undervogn fin, man kan køre meget hurtigt på de originale dele. Men hvis man vil køre endnu hurtigere, så får man flest sekunder for pengene ved at tune undervogenen, frem for at tune motoren/udstødningen.

Men det lyder bare ikke lige så godt når man ligge med gassen i bund ned af langsiden smiley

• #13   7. jul 2008 R4 nu mindre du har rigtigt rigtigt rigtigt mange penge. V2erne mangler +20HK i forhold til R4erne.

• #15   7. jul 2008 ikke på banen dæksmed :-).

• #17   7. jul 2008 nu ja . giv det et par gange på bane . så ændre du mening er jeg ret sikker på .

• #18   7. jul 2008 Dæksmed: Lyt til Chris.... en V2er er rigtig fed på gaden, men på bane er den ikke meget bevendt (nu mindre man har råd til en 1098_R_).

• #20   9. jul 2008 Tak for de mange kanon svar. Har fundet baneraceren. Yamaha YZF R1 2006 igen med en masse bane dele. Men i har fuldstændig ret. En V2 `er dur ikke på bane med mindre det er en 1098 R. Har prøvet flere, og de kan simpelthen ikke fælge en række 4`er. Har nu tilmeldt de fleste af årets sidste banedage. Håber vi ses smiley

• #21   9. jul 2008 Tillykke med det! Og godt at du kom til fornuft og købte en prep'et cykel smiley

Vi ses på banen.

• #22   13. jul 2008 Når bare vi hygger os på vores V2´ere så er det jo også fint.. ikk emil. smiley
    (selvom jeg syntes sturup var liiiiige lille nok til bulderbassen.. )

skal vi snart ses derude..??

Stef - ex. R6 ex. CBR600RR nu. VTR1000SP2 - for sjov..

• #23   14. jul 2008 Jamen Stefan, du har jo også bevist at du kan køre stærkt, så du kan slagtens slappe af og hygge lidt om det smiley

Hvis du nu kommer til Most her i weekenden, så kan vi tage et par runder sammen. Ellers bliver det nok Knutten sammen med R4F her i slutningen af måneden.

Hvad med dig?

Kommentér på:
Byg en baneracer!

Annonce