{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
894 visninger | Oprettet:

thomas n
thomas n
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 10

begyndercykel.? {{forumTopicSubject}}

jeg er snart færdig med mit kørerkort og vil jo gerne ud og have en mc. men er begyndt og få min tvivl.. ville købe en gsxr400 men er det for voldsomt med en gsxr600.. den koster ikke vildt meget mere og er jo lige omkring 5 år nyere.. blir den for voldsom som begyndervykel?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  begyndercykel.?
  • #1   4. jul 2008 højre hånd har magten - osse på en cykel smiley

• #2   4. jul 2008 Kan du få den forsikret???

• #3   4. jul 2008 jeg er selv startede på en 600'er.
    Ja den går pænt stærkt - men den tager ikke magten fra en eller kommer med grimme overraskelser. Der skal stadig en hel del til for at den går på baghjul eller begynder at powerslide - det sker kun hvis man virklig går efter det. Jeg ved dog ikke om gsxr er lige så snudetung som min cbr - men ud og prøv dem begge først så har du jo en bedre ide smiley

• thomas n
    thomas n Tilmeldt:
    maj 2008

#4   4. jul 2008 ja kan godt forsikre den.. den må bare gå over 1000ccm.. koster det samme som 400ern..

• #5   4. jul 2008 Hvis du selv mene du kan styre dig, -og den, så synes jeg ikke den er for voldsom. Mange bliver alligevel hurtig træt af en mindre cykel. Hvor gammel er du, skal den drosles?

• thomas n
    thomas n Tilmeldt:
    maj 2008

#6   4. jul 2008 morten ok.. ja det er en god ide.. men det er bare om man ikk hurtig fylder 400ern blir sløv..

• thomas n
    thomas n Tilmeldt:
    maj 2008

#7   4. jul 2008 jeg er 22.. nej det behøver den ikk efter loven..

• #8   4. jul 2008 Gsx-r 600 er et godt valg, hvis du bare giver dig ordentlig tid til at lære den at kende..

Det står desuden et par stykker omkring 50 kil herinde.

• #9   4. jul 2008 jo en 400 bliver hurtigt sløv.. det gør en 600 også. det afhænger af hvordan man nu er.. men man kan vende sig til utrolig meget galskab smiley

• #10   4. jul 2008 Camo det er da noget fis at dem der har startet med store cykler ikke bliver særligt gamle, det er sku højre hånd der styrer det, og desuden kan man også dø på 125 cc hvis en bil ikke overholder sin vigepligt, der er så mange faktorer der spiller ind på dødstallet på mc.

• #11   4. jul 2008 Camo - sikke et klarsyn

Hvis den betragtning er korrekt, tror jeg ikke der var det antal brugere herinde,

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.697
    #12   4. jul 2008 Der sker da eneulykker for folk på "for hurtige" MC'er - men oftest hverken dør de eller kommer særligt slemt til skade - og det er langt fra i den gruppe at den største risiko ligger.

Det er jo selvfølgelig noget lort at man kan blive overrasket over sin fart, men jeg startede da selv på en FZR1000 med 142hk på hjulet i sin tid - og jeg har stadig tilbage at opleve et reelt styrt udover lidt græsfræsning fordi det er vådt eller man glemmer skivelåsen. smiley

Jeg ville tage en 600ccm og så vælge en ældre model du har råd til at forsikre og skrue lidt på selv - og så handle den videre om 2 års tid når du er den erfaring rigere.
    Folk der bliver trætte af en 600 hurtigt, kører gerne ALT FOR MEGET LIGEUD... smiley

• #13   4. jul 2008 Det er ikke så mange år siden, at nybegyndere blev rådet til at starte på en 250ccm for at få de nødvendige erfaringer, før man tog ud i trafikken på noget større.
    Nu får alle at vide, at en 600ccm er absolut det mindste. Mon det generelle niveau er blevet så meget bedre blandt nybegyndere...eller gives der bare rigtigt dårlige råd rundt omkring?
    I min verden er 100 HK og en topfart på omkring 250 km/t dælme meget at starte på.

• #14   4. jul 2008 Peter (Århus/Tilst)
    Det kommer jo også an på hvem man er - er man til race fra først dag er det ikke en 600 man skal have. men kan man begrænse sig er der jo fornuft i at købe en "rigtig" mc. forstået på den måde at den ikke har haft mange ejere der skifter ud når de får stort kørekort. Desuden har man en vis højde er en 250 ikke særlig behalig at sidde på.

• #15   4. jul 2008 Køb en 600'er og få den droslet.

• #16   5. jul 2008 Hej.. Er ked af hvis jeg generaliserede lidt.. Jeg ved bare at jeg selv ville have svært ved at styre en 600 cc lige fra start af, før jeg fik lidt erfaring..

Kommentér på:
begyndercykel.?

Annonce