1.016 visninger
|
Oprettet:
Hjælp til MC-ferie {{forumTopicSubject}}
Hej alle
Det er snart ferietid og kæresten og jeg har ingen planer. Hun har lige fået nyt udstyr (hjelm og støvler), så vi skal ud og køre nogle ture så det kan blive brugt.
- Så tænker jeg jo mc-ferie! men hvad gør vi? Vi skal starte helt fra bunden, vi har jo som sagt biken og alm. udstyr, men hvad med resten? Er der nogen der kender nogle sites eller bøger der beskriver hvordan man gør fra a-z for vi har overhovedet ingen erfaring (har højst tilbagelagt 100-200 km på en dag).
Håber I kan hjælpe
Thomas
okt 2006
Følger: 32 Følgere: 31 MC-er: 2 Emner: 215 Svar: 556
Telt,frysetøretmad,soveposer alt sammen let vægts ting og sager!
apr 2006
Følger: 29 Følgere: 98 MC-er: 4 Emner: 224 Svar: 2.696
feb 2007
Følger: 3 Følgere: 2 MC-er: 2 Emner: 58 Svar: 147
Alt om hvordan man planlægger osv. - Vi snakker helt fra scratch!
VH Thomas
apr 2006
Lav en rute, Få fat på turen går til..... hold ofte pauser, og husk at smøre kæden hvergang der tankes. Værd sikker på at maskinen er 100 % i orden, Det er ikke sjovt at springe kæden derude. Hav
en autohjælpforsikring hos eks. dah.dk
Det er lidt svært at gi råd når man ikke ved hvor i vil hen. Men ellers er det bare at komme afsted.
feb 2007
- Men findes der ikke guides nogle steder på nettet, eller er der evt. skrevet en bog om emnet? Jeg har fundet tasker og camping-grej, så det er på plads. Hvad gjorde I første gang - pakkede I bare biken og tog afsted?
Mange tak for svarene indtil nu - Thomas
apr 2006
Ja jeg (vi) tog sådan set bare afsted. Selvfølgelig med, en nogenlunde turplan, kort og alt det der.
Har været i syd og midt Sverige, Sydfrankrig, og de sidste par år ture til Kiel og Lübeck. Men planlægning var ik noget vi læste os til. Det er mere hvad man vil se og det kan tages i en guide.
aug 2007
Følger: 8 Følgere: 5 MC-er: 3 Emner: 21 Svar: 923
Da i er 2 på en cykel vil jeg anbefale kro, så i undgår stor oppakning og i får mere tid til at køre, da der ikke skal pakkes og laves mad hver morgen.
Hvis i tager til tyskland, er der en dags kørsel (600km) til Harzen, hvor man kan få kørt en masse på nogle lækre veje og set en masse ting.
Der er masser af overnatnigsmuligheder til få penge.
Kør eventuelt med GPS og fravælg motorvej.
Sådan en tur til Harzen kan der godt gå en 4-5 dage med.
Hvis i ikke gider fræse rundt det meste af dagen er en tur rundt langs kysten nok en bedre ide.
Uanset hvor i tager hen, så hav noget materiale med (kort,turistguide,brocurer) så i kan planlægge detaljerne under turen.
Det er fedt at kunne finde en indendørs atraktion og opleve istedet for at køre 400 km som planlagt hjemmefra hvis det regner.
Gå på nettet og søg nogle af de steder i ønsker at køre til og der dukker masser op.
Når i kender destinationen er der sikkert mange flere gode råd herinde.
feb 2008
Følger: 3 Følgere: 2 MC-er: 2 Emner: 7 Svar: 2
Har lige været i Spanien på mc. intet var planlagt (udover rejsen mål)
ingen problemer. Men hold vægten så langt nede hvad angår oppakning.
Niels
apr 2004
Følger: 3 Følgere: 2 MC-er: 1 Emner: 32 Svar: 996
okt 2006
Følger: 20 Følgere: 19 MC-er: 2 Emner: 12 Svar: 181
mar 2008
Følger: 5 Følgere: 3 Emner: 9 Svar: 396
I Ønskes held og lykke og rigtig god tur - håber I får nogle fede oplevelser...
feb 2007
Tak for de mange svar. Vi må prøve os frem og så længe vi bare kører i DK i nogle dage i første omgang, kan vi da altid vende hjem hvis det går helt galt
VH Thomas
Hjælp til MC-ferie