{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.978 visninger | Oprettet:

Erfaring med Ducati {{forumTopicSubject}}

Da det går lidt for stærkt på min blade, er jeg på udkig efter en man også kan køre langsomt på (det går ikke så godt på bladen) har jeg set lidt på en Ducati Monster S4 fra 2000-2002, men så er det jeg gerne vil spørge jer der faktisk køre på duc, eller har haft en: Kan man holde sådan en nede på lovlige hastigheder, og hvordan er sådan en ellers?? Det er så mange forfærtlige historier om Ducati, men de kommer "altid" fra dem der aldrig selv har haft en, sjovt nok ;o)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Erfaring med Ducati
  • #1   20. okt 2005 Jeg vil bare sige inden du sælger din fireblade fremfor en ducati, så for gud skyld prøv den. Har´en kammi der har en 748 rr, som jeg har kørt på en del gange efter hånden. Jeg kan ikke helt vende mig til det, der er en verden til forskel. De kloge siger selvfølgelig også enten kan man li´det eller også kan man ikke.

    Claus


  • #2   20. okt 2005 ja jeg skal helt sikkert prøvekøre en laaaaang tur, kender også en der har en monster S4 som jeg skal prøve til foråret, jeg har dog kørt Yamaha TRX 850 i 3 år det er nok noget i samme stil, hvad motorgang angår, men jeg har lidt problemer med ryggen så det kommer også an på hvordan man sider, de skulle også være ret dyre i service, har jeg hørt, men folk snakker så jeg ved ikke rigtigt hvad jeg skal tro :o/

  • #3   20. okt 2005 Jacob,,, det jeg mente med at "holde den nede" var at holde den ned i fart, ved 70 km/t skilte, det er jeg ikke god til på bladen, jeg køre heller ikke på hjul, har set så mange hvor det er gået galt, så det er jeg ikke vild med!!
    Det er fint at den ikke er til at køre hurtigt på, på motorvejen, det er jeg lige glad med, det jeg er vild med er at svinge, og det kan en monster vel godt, det skriver de da i de test jeg har læst, men hvad siger du?? Du kan spørge Tim hvordan jeg køre,,,,,,,,,,,,,, på den anden side så ved han det måske ikke rigtigt alligevel , han kan jo ikke følge med *GGGGGGGGG*


  • #4   20. okt 2005 Haha thomas smiley smart igen igen!!! =) IGEN jeg følger helt fint med, men du har så os lige dobbelt så meget moment som mig ik din odder!!! smiley

    Selv om jeg ik har prøvet den så tror jeg sku da os den er til at i svingene!


  • #5   20. okt 2005 Min kammerat har en S4, vi kører lidt sammen engang imellem. Jeg vil sige at det er en rigtig fed cykel. Så vidt jeg ved er den årgang du omtaler udstyre med 916 motoren, og selvom den "kun" har lidt over 100 heste, rykker den for vildt. Min kammeret hiver den på hjul på håndtaget så let som ingen ting. Den er jo gearet lidt lavere end raceren 916. Det er helt sikkert en spændende cykel, men hvis du vil have en cykel du bedre kan holde dig inden for loven med, vil jeg hellere anbefale dig en 125 ccm scooter smiley

  • #6   20. okt 2005 Derudover er det korrekt at det ikke er det billigste legetøj når det ellers går i stykker, men hvis man går ind på ducati.dk, er der altid hjælp og finde, og der er altid nogen der har noget værktøj og erfaringer som de deler ud af. Jeg kan kun sige at jeg har haft rigtig gode erfaringer og oplevelser med min egen i de næsten 2 år jeg har kørt duc.

  • #7   20. okt 2005 Prøv en monster ......... og derefter en Tuono ..... så du solgt ! MED GARANTI

  • #9   21. okt 2005 tilsluter mig Chris, nydelse (-:

  • #10   21. okt 2005 men som de engelske blade skriver: bedste ducatikøb er en der er 2-3 år gammel. så er alle de medfødte fejl ved at være ordnet.

  • #11   21. okt 2005 Du ville ikke fortryde det!!!
    Jeg må lige tilslutte mig Jacob og sige at "Smut" ikke lige kom med den bedste sammenligning, da han nævnte 748'eren.... Kørestillingen på en 748 indbyder til ræs og atter ræs.. Det gøre Monsteren ikke. Jeg har selv prøver en Monster og der er virkelig meget mere komfort end med umiddelbart tror.. Jahhh og så er det ikke en dårlig ting at der ingen kåbe er på til at forøge vægten, hvis man altså godt kan lide at køre på baghjul!!!! smiley


  • #12   21. okt 2005 "Jens C." hvilke engelske blade skriver det??? Det er første gang at jeg støder på den påstand... Jeg har haft min fra ny og der er ikke fundet nogle fejl endnu????

  • #13   21. okt 2005 Just my 2 cent....
    En Monster er bygget til hurtige (wheelie) accelerationer, og sjov landevejskørsel. Ikke høj topfart. Desuden sidder du mere oprejst og tager en del mere vind med kroppen, så det er også med til at holde hastigheden nede.
    Handling er der ikke noget at udsætte på sådan en. Stellet kommer fra en 851 eller også er det en 888 (er lidt i tvivl), så det er jo et stel fra en stiv superbike racer. Dog med mere gadevenlig opsætning i affjedringen :o)
    Hvordan man end vender og drejer det, så er en Duc en mere "maskulin" og rå maskine end en japansk symaskine, så det er vel på sin plads at minde dig om at du kan blive udsat for voksende hårvækst på brystet :o)

    /
    Jesper


  • #14   21. okt 2005 christian b. mener det var bike. var dog hovedsageligt ment om 916/96/98. og var det ikke touring nyt der testede multipla...nå nej multistrada og måtte igennem 3 testcykler grundet bla elproblemer??? de laver ind imellem rigtig fede cykler (916 og specielt monster), men det er italiensk. flot design med jævnlige problemer.

  • #15   21. okt 2005 Jeg takker for jeres erfaringer, og glæder mig til at testkøre en monster til foråret, så må vi se om jeg er solgt eller hvad ;o) Jeg er dog vandt til twin motor, min TRX havde også en krumtap på 270 grader, så det gir en meget specien motorgang, det bliver ikke noget problem at venne mig til!!!

  • #16   21. okt 2005 flot jens c. det er sku da bare fordi du ikke råd til en duc du fyr sådan noget af. hva er det for jævnlige problemer du snakke om...

  • #17   21. okt 2005 Charlie,,,, det var jo prisis det jeg startede med at sige, dem der ikke har Duc siger at det er noget "lort" og dem der faktisk har en Duc kender ikke til problemerne, det var derfor at jeg opfordrede folk med en Duc til at melde sig på banen, og ikke alle dem der engang har ført noget dårligt,,,,,,,, Sorry, jeg er glad for alle jeres fommentar, men vægter dem der kommer Duc ejere højest.

  • #18   22. okt 2005 hmm charlie. bare fordi man ikke synes at duc er gud er man kun misundelig?? beklager. synes de har lavet rigtigt flotte maskiner. og virkeligt grimme maskiner. skulle jeg have en blev det da også en monster s4. og nok har du ret i at jeg ikke har råd. men selvom jeg havde ville jeg ikke købe. medmindre der virkeligt stod mange penge smiley der bliver meldt om alt for mange problemer i forhold til prisen. ja de skulle være blevet bedre. og ja selvfølgeligt er der gode eksemplarer imellem. men for at være realististisk. deres elnet svarer til en 10 år gammel suzuki. og det er bestemt ikke optimalt. alle deres dyre mærkevarer er (undtagen topmodellen) er et kompromis og i virkeligheden ikke bedre end på de gode japanere. tit læst om advarselslamper der tænder i tide og utide. knækkede bælter til knaster. og ikke at forglemme, voldsomme udgifter til alm service. og flere testkørere der siger at køreegenskaberne er, som tidligere skrevet, enten suveræne eller rædselsfulde. kommer an på kørerens mening. da de er specielle på det punkt. og al ære og respekt for det. kan godt lide mærker der gør det deres måde og ikke bare følger strømmen. men så perfekte som det tit bliver beskrevet er de ikke.
    selv en hvis henning fra mc-hospitalet udtalte på et tidspunkt at der er store omkostninger ved dem.


Kommentér på:
Erfaring med Ducati

Annonce