{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.282 visninger | Oprettet:

"begynder kværn" 400ccm Suzuki bandit {{forumTopicSubject}}

Har ikke stor køre erfaring på vejene, har ikke haft min egne mc endnu, derfor tænkte jeg på banditten...

Men vil heller ikke have en for langsom mc som start som man bliver træt af efter kort tid...

det skal nok lige siges at jeg har kørt cross stort set fra da jeg ku gå og altid har været ekstremt interesseret i alt med 2 hjul og en motor. så kan altså godt styre store maskiner, er ikke komplet nybegynder

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  "begynder kværn" 400ccm Suzuki bandit
  • #1   3. jul 2008 Så skal maskinen da vidst være størrer, ellers går der nok ca en måned før du skal ud og købe noget andet smiley

• #2   3. jul 2008 Mathias u: Tror du virkelig det syntes ellers den har ok præstationer, men ja gider sku ikke blive skuffet, men det os fordi jeg ikke vil bruge alt for mange penge på den første kværn, men ved jo aller om den får lidt ridser osv

• #3   3. jul 2008 Tjaeh, altså det kommer jo lidt an på hvem man er selvfølgelig.. smiley Men hvis det er din første rigtige motorcykel med række 4 og sådan, så er det sikkert fint at begynde på sådan en lille bandit, den skal nok give noget brugbar efaring, og ja en billig mc er god at starte på i tilfælde af ridser og sådan..

• #4   3. jul 2008 Problemet er jo at jeg er total vild med fart og det kan ikke blive vildt nok.. hehe

men nu har jeg fundet en der vil bytte med min fine 106 rally så overvejer at slå til..

betaler du ikke vildt meget i forsikring på din når du ikk er ældre??

• #5   3. jul 2008 hehe nåeh så det er mere for at holde dig selv lidt tilbage at den ikke skal være størrer.. smiley

Nej jeg kører kun med ansvars forsikring @ GF - 700 kr i ulykkesforsikring (skal man have ved GF) og ansvar koster 2500 for 1000cc og nedad.. såeh 3200 kr om året i forsikring smiley

• #6   3. jul 2008 Mathias... det var satme billig.. jeg render jo og er total bange for at købe noget der hedder noget med R på..

jamen ved sku ikke rigtig hvad der er bedst for ved at lige meget hvor stor motorcyklen er så giver den nok fuld gas, og så tænkte jeg at det var bedre at give en der ikke ku så meget fuld gas til at starte med og så udvide til noget mere hektisk, for er godt nok forelsket i de nye gsx-r suzukier.. blå og hvid.. ved du evt hvor man kan købe en billig sports potte til sådan en som gsféren, samt få den monteret..

• #7   3. jul 2008 Du skal efter min mening starte med mindst 600 ccm. Flere af mine bekendte, der startede mindre, har solgt og købt nyt efter ganske kort tid. Jeg selv var totalt uerfaren på cykel med motor og købte ZZr-600. Det har jeg aldrig fortrudt.

• #8   3. jul 2008 Du der , du ved jo også fra motocross at det ikke altid er ham med de fleste kubik der sætter den hurtigste tid , nødvendigvis

det samme gælder her !

• #9   3. jul 2008 ikke dermed sagt at det er en racerbane du skal ud på , men køreteknik fremfor kubikker ethvert fjols kan køre 250 på en motorvej .....
    men er teknikken ikke tilstede ryger han jo af i første sving
    bane og gade kan dog heller ikke sammenlignes ret meget mere end ovennævnte
    Din erfaring i trafikken er vel også begrænset og den har du sikkert ikke set meget af på crossbanen smiley forhåbentligt

• #10   3. jul 2008 Banditten er en fin begynder og den gør det godt også sammenlignet med større cykler !
    skift den når du har lidt mere erfaring på gaden og pengene er rimeligt sikre i banditten , de bliver vist ikke meget billigere = minimalt tab på gensalg når du vil have en større

• #11   3. jul 2008 Jeg er ihvertfald hundrede på at du bliver gladere for en lille bandit end for de gængse begynder maskiner som GS500 og lignende.
    Så vidt jeg husker, så er bandit 400 vist også vandkølet og det i sig selv er da en god ting.

BC

• #12   3. jul 2008 banditten er luft , oliekølet men det skal man nu ikke være bange for , hold det enkelt , det holder smiley

• #13   3. jul 2008 Altså det vigtigt for mig at den har en vild acceleration og det har den sådan rimeligt syntes jeg

• #14   3. jul 2008 den er rimeligt hurtig 0 - 100 set i forhold til kubikkerne , 4,5 så vidt jeg husker
    den kan da geares til at gøre det lidt hurtigere

• #15   3. jul 2008 Hvad vil du skyde på at sådan en gearing koster??

• #16   3. jul 2008 afhænger om du vil skifte det hele / det trænger .......
    men tror et komplet kit koster omkring 1200 - 1500 i en ordentlig kvalitet 520 kæde med tandhjul

• #17   3. jul 2008 OK det er da til at overskue, især hvis der er nogle der kan montere det smiley

• #18   3. jul 2008 Har du kørt cross kan du vel også skrue ?

• #19   3. jul 2008 Ja kan well altid kaste et par tricks ud af ærmerne

• #20   3. jul 2008 Skrevet: 03-07-2008 09:04:34

banditten er luft , oliekølet men det skal man nu ikke være bange for , hold det enkelt , det holder smiley

Spirilen.. Det er den ikke.. bandit 400 er vandkølet.. samme motor som sidder på en gsxr 400

• #21   3. jul 2008 ja jeg mente nu osse den var vandkølet

• #22   3. jul 2008 Nu er det ikke for at være kedelig, men jeg citerer dig lige:

"Problemet er jo at jeg er total vild med fart og det kan ikke blive vildt nok.. hehe "

Det er noget ganske andet at have en missil på asfalt end at have en momentstærk let cykel på en cross-bane. Selv en 400 Bandit er meget hurtigere på flad vej end nogen cross -maskine du har kørt på.

Hvis dit citat ovenfor holder, og du er begynder, skal du ikke have noget større - du kan være nok så dygtig på en bane, men du er ikke alene på vejene, og folk kører ikke i samme retning.

... jeg er en lille smule utryg ved det her:-)

• #23   3. jul 2008 Hej knud...

nu skal du ikke gå og være bange smiley Jeg har jo som sagt kørt en del mc osse på de traffikerede veje.

Men ja, tror at jeg starter med banditten, og så må vi ellers se hvad tiden bringer

Kommentér på:
"begynder kværn" 400ccm Suzuki bandit

Annonce