1.579 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 46 Svar

Pålidelig cykel til 12k? Pålidelig cykel til 12k?

Hej alle sammen.

Er lige blevet student og flytter derfor hjemmefra (HURRA for mig), og i den anledning kunne jeg godt bruge et køretøj/gave til mig selv smiley
Problemet er bare at jeg ikke har særlig mange penge og heller ikke får mulighed for at spare særlig meget op da jeg skal ud og rejse.

Budgettet ligger på max 12.000 kr og meget gerne mindre.

Jeg vil egentlig bare gerne have et pålideligt lille køretøj der kan bringe mig fra A til B hver gang. Om det så skal betyde det ikke går særlig hurtigt eller at jeg ligner en hillbilly er jeg faktisk ligeglad med. Cyklen må også gerne være grim, det kan jeg sagtens leve med. Ja det må sågar gerne være en scooter. Og bare rolig, tøjet har jeg check på.

Eneste krav er altså:
Skal koste mindre end 12.000 kr
Skal være 4 takt
Skal være pålidelig og komplet
Skal IKKE være en kinøjser eller koreaner (der sætter jeg sgu grænsen)
Skal kunne køres på lille kort. Hvis ikke, skal den kunne drosles.

Mulige kandidater.
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/mar_vis.asp?MarID=35656
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/mar_vis.asp?MarID=35529
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/mar_vis.asp?MarID=35489
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/mar_vis.asp?MarID=35352
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/mar_vis.asp?MarID=35548
Mit bedste bud http://www.motorcykelgalleri.dk/html/mar_vis.asp?MarID=34387 dog lidt for dyr til budgettet smiley

Nu har jeg kun lige skimmet galleriet her for cykler. Men kunne være i kendte nogle som kendte nogle, eller at i ville hjælpe mig med at kigge lidt på DBA.

Og selvfølgelig også kommentere på de forskellige cykler. er de noget værd? holder de? fordele og ulemper. hvad ville i vælge? osv.

Mvh Simon Z

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hjælpe til 16 fjedre i trampolin 500 kr.
  • Hang TV 600 kr.
  • Hænge TV op på væg og sætte til (har kun el-ledning) 500 kr.
  • Vi har en lampe med lyd dæmper funktion, der ikke helt virker 500 kr.
  • Nedtagning af lamper 2.000 kr.
  • Udskiftning af ventil på vandrør til opvaskemaskine 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Pålidelig cykel til 12k?
  • #1   2. jul 2008 hvis tålmodigheden er i orden er det muligt at købe cykler, enddog meget billigt. du burde oprette dig på dba.dk og sætte en "annonceagent" i gang. så du får en mail hver gang der er en billig cykel.

• #2   2. jul 2008 Drop to byture, og køb en ny:
    http://www.npmotor.dk/login/incl/img/kymco_super_8.jpg
    Den har ihvertfald fået gode anmeldelser.

• #4   2. jul 2008 Den har fået gode anmeldelser det må man sige. Jeg har læst om den. Hmm.. jeg må se om jeg kan skrabe det sammen. men tvivler..

• #5   2. jul 2008 ROFL
    Du vil ikke have en kinøjser, men linker derefter til en Tjekkisk Cagiva :o)

En Kineser er stadig det bedste bud herfra.

• #6   2. jul 2008 Suzuki gs 450.
    En god holdbar cykel,havde en i 6 år uden reperationer,(kører 60 km om dagen).
    den ligger i din prisklasse+så kørte min ca 24-26 km på literen

• #7   2. jul 2008 Hehe det må være en svipser så. er den egentlig ikke også 2 takter når jeg lige tænker over det?

• #8   2. jul 2008 I samme klasse som XS400 og CB400 skal også nævnes GS450. Den er i bund og grund samme motor, som GS500, der jo også er kendt for en solid motor. Den har også de samme svagheder med rust o.lign.
    Du skal dog holde dig fra GS400, da den motor er en gammel konstruktion selv for en 80'er kværn og den har slet ikke samme holdbarhed som 450'eren. jeg havde selv en GS450 fra '84 i seks år og den havde kørt 120k, da jeg solgte den uden nogen motorrenovation overhovedet. Et eksempel her:
    http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=55342109

Jeg vil ikke udtale mig om de andre, da jeg ikke har erfaring med dem. Men rygtet vil vide, at i hvert fald både XS400 og CB400 er bundsolide maskiner.

• #9   2. jul 2008 Der er hurtigt uforudsete udgifter til en 25 år gammel mc, skal du huske.....

• #10   2. jul 2008 Jeg ville købe en scooter af en art..

• #11   2. jul 2008 Den SYM, er det ik en kineser?
    Regn med visse vedligeholdelsesudgifter til de 80erkværne.. De må være ved at være i reperationsalderen.

• #12   2. jul 2008 Jo SYM er faktisk fra Thaiwan så lidt kinøjser er der over den. er heller ikke vild med den.

• #13   2. jul 2008 Altså der er fordele og ulemper.

Så vidt jeg kan se så er en scooter et godt køb da den er ret praktisk og fungere godt i hverdagen. Dog er der ikke så meget motorcykel over den og den er heller ikke så hurtig eller udfordrende.

En 400 cc af en art. XS400, CB400 og GS 450 osv kunne være interessant fordi man kan købe en med hjertet i stedet for fornuften. Hvis den i forvejen har gået fejlfrit i lang tid så er det jo ikke sikkert den behøver den store tur. Men alligevel er der nok større chance for at den står af i forhold til en scooter.

• #14   2. jul 2008 http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=55612210

så må du spare lidt mere sammen

• #15   2. jul 2008 Den her kunne også være interessant

http://www.motorcykelgalleri.dk/html/mar_vis.asp?MarID=35625

• #16   2. jul 2008 Det er da denne du skal have: http://www.motorcykelgalleri.dk/html/mar_vis.asp?MarID=34758 smiley

• #17   2. jul 2008 Hvorfor må det ikke være koreaner eller kinøjser??
    Daelim fra korea er faktisk god kvalitet og fik gode kommentarer i de test de var med i. De kom til DK for 8 år siden og kører stadig problemfrit. De er fra tiden før de billige discount maskiner. Kostede hhv. 30 og 38K fra nye af. Det samme som en GN250...

• #18   2. jul 2008 Hvis økonomien er SÅ presset som du giver udtryk for ville jeg også vælge scooteren over de gamle MCer. Det kan godt være at de er billige og sjovere at køre på end en scooter. Men køber du en ny scooter er der trods alt 2 års granti på fabrikationsfejl. Det får du ikke med en brugt MC. Du vil derfor have MEGET nemmere ved at budgetere i forhold til dit transportmiddel. Jeg vil også tro at driftssikkerheden er bedre i en ny 4-T scooter end en 20 år gammel MC. Så hvis det betyder meget at den kører upåklageligt og ikke afstedkommer yderligere omkostninger - så er der i mine øjne ikke så meget at rafle om.

Jeg ville selvf. lige som dig også foretrække en MC - men i dette konkrete tilfælde ville jeg lade fofrnuften tale og købe en scooter!

• #20   2. jul 2008 Det er der hunden ligger begravet Jakob. jeg vil rigtig gerne have en MC men som du forklare så kan jeg være nødsaget til at nøjes med en scooter fordi det bare er et fornuftigt valg.

Den sidste jeg linkede til, Apriliaen, er nok det bedste bud på en scooter, hvis det skal være brugt. Ellers skulle man måske købe en kymco super 8 125 fra ny.

• #21   2. jul 2008 Tag en ordentlig bytur.. Så bliver denne meget flottere..

http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=55582990

• #22   2. jul 2008 Tjaeh, jeg havde sku købt en 30 gearknallert (4-takt) også købt en 125cc motor til den.. Så risikere du heller ikke kørekortet hvis du kører for stærkt i byen.. Derudover kan det gøres ret billigt, en ny 125cc motor koster maks 3000 kr, og en knallert hvor motoren passer på koster ca 6-8000 kr.. smiley Så kan du også holde gearskifte teknikken ved lige.. smiley

Mathias

• #23   2. jul 2008 Angående kineser og koreanske cykler så tror jeg skam de er rimelig holdbare, men jeg bryder mig bare ikke om dem. Hvis det er en scooter kunne jeg måske leve med det. Men når det er en mc så køber jeg også det at være en del af historien bag det mærke og deres brand. En cykel skal være lavet for at være så god som den kan være og ikke for at være så billig som muligt i min verden. Jeg ved godt det heller ikke er sådan ved de andre mærker. Men de er lavet for at være gode. Det samme kan jeg ikke rigtig sige om kineserne.

• #24   2. jul 2008 - >Z<
    Hvis du vil have en mc, så skal du sq' ikke nøjes med en scooter. Du kan sagtens få en god og velfungerende mc for 10-15k. Jeg gav 20k for min GS450 i '95 og den kørte fint og stabilt i som sagt 6 år.
    Du skal slet ikke være nervøs for at lortet går i stykker, hvis den ellers er i fornuftig stand. Har du ikke selv forstand på mc'er, så bør du alliere dig med en "expert" og så ellers tage ud og kigge/prøve en håndfuld maskiner inden du bestemmer dig.

• #25   2. jul 2008 Rigtig nok Jeppe. jeg svinger lidt i mellem det ene og det andet smiley
    Synes det er et svært valg, for der skal sgu vælges rigtigt første gang. pengene er ikke til andet.

• #26   2. jul 2008 Ok, med den teori, så hold dig fra Suzuki. De har flere modeller der er bygget til at være så billige så mulige...

• #27   2. jul 2008 > Z < - Stort set alle cykler er fremstillet til at koste en bestemt pris...
    Hvis du leder efter historie i et mærke, skal man kigge på de vestlige mærker, hvor du så sandelig også betaler for historien.
    De japanske mærker ligger ikke vægt på deres historie så meget som de ligger vægt på deres cykler er lavet så godt som muligt til den prisgruppe som cyklen skal passe ind i. De vestlige ligger MEGET mere vægt på deres historie, også i markedsføring, se bla. Ducati der ofte trækker på deres stolte historie.

• #28   2. jul 2008 Jeg ville købe den XS400SECA du linker til som nummer to i første indlæg. Jeg startede selv på sådan en, for snart 13år siden, og den kørte sgu super og svigtede mig aldrig.

• #29   2. jul 2008 Z, Køb sådan en som min. Den gav jeg 13000 for brugt, og den kører rigtig godt.

Du får nok mest for dine penge hvis du køber en Kineser. Skal du ha en Japser til samme pris så bliver den gammel rusten ged, som bestemt ikke er pålidlig eller nem at finde dele til.

• #30   2. jul 2008 > Z < , jeg har en Suzuki GSX 250 E fra 82´, cyklen er ikke så pæn i lakken, men kan levere den nysynet til 7K, så kan du selv male den. Den sveder med olie fra toppakningen nu, men har købt slibesæt hjem, så toppakningen bliver skiftet og oliehætter ved ventilerne, samt ventiler bliver slebet og justeret, samt sync. karburatore + olie og filter skift, nu da toppen alligevel skal af, så der skulle jo ikke blive noget der det næste mange km. Det er en lille og driftstærk mc på 27 hk, men selvfølgelig ikke nogen racerhest, men et billigt køretøj.
    Mvh.
    Belsi

• #31   2. jul 2008 Okay jesper så en kineser er altså lige så god som en suzuki af samme art? Jeg synes bare ikke jeg har hørt meget godt om kineser cykler når det gælder holdbarhed i forhold til japserne.

• #32   2. jul 2008 Z: Det var møntet på, at du skrev at du ville have en MC der var bygget så godt som muligt, ikke så billigt som muligt...
    At du ikke har hørt godt om kinøjsere, skyldes du bevæger dig på MCG. Her er svarende præget af personlige holdninger og snobberi.

• #34   2. jul 2008 Rigtig nok Jacob. Japanerne slækker lidt på historie og passion, men de er stadig dem der er førende inden for motorcykelverdenen. Det er dem der er toppen af bobben og derfor får deres cykler også et brand i min verden.

Jeg synes bare jeg har hørt for mange skræk historier om folk der er blevet taget hårdt analt når de har købt en kinøjser. En cykel går i stykker før eller siden men der er godt nok en grænse. Hvis man gerne vil skrue så skal man da købe en kinøjser, men det er ikke mig.

• #35   2. jul 2008 En spritny kinøjser er nok mindst ligeså pålidelig som en 25-30år gammel Japser. Og så er der jo noget der hedder garanti på en ny cykel.

• #36   2. jul 2008 Hmm jesper jeg vil godt give dig ret i at MCG generelt ikke er så meget for kinøjsere og derfor må jeg jo nok sige at jeg er lidt genereliserende. Men kan du så ikke fortælle mig hvor holdbare de er? altså hvad du hører af gode ting om dem.

• #37   2. jul 2008 Det kan du have ret i Allan.

• #38   2. jul 2008 http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceId=53516405
    virker som en fin handel...........

• #39   2. jul 2008 Det er sgu da noget af en hybrid det der Søren smiley

• #40   2. jul 2008 De fleste Kinøjser ejere løber skrigende bort fra MCG, fordi der er så mange fordomme her. Prøv at kigge på kinøjserklubben, så skal du høre alle solskinshistorierne...

Det er ikke fordi jeg mener at kineserne er på niveau med japanerne kvalitetsmæssigt endnu, men flere mærker er meget tæt på, men til en langt mere atraktiv pris.

• #41   2. jul 2008 Ja Denys jeg kiggede også lige en ekstra gang. ser rigtig fin ud som den står.

• #42   2. jul 2008 Det kan være jeg bliver nødsaget til det smiley

• #43   2. jul 2008 > Z < - Hvorfor er japanerne toppen af poppen?

Det var også møntet på at di kaldte koreanerne for kinesere, da det bestemt ikke er tilfældet...

• #44   2. jul 2008 Bare lige for at vise at kinøjser ejerne er mere tilfredse end rygtet siger så er her resultatet af en afstemning fra kinøjserklubbens hjemmeside:

Er du glad for at købte en Kinesisk motorcykel?
    Ja, jeg er meget glad for den!
    86% [ 51 ]
    Ja, jeg er rimelig glad for den!
    13% [ 8 ]
    Tjoe, Den er vel OK...
    0% [ 0 ]
    Nej, Det er har været et dårligt køb!
    0% [ 0 ]
    Nej, det er da det værste skidt jeg har købt!
    0% [ 0 ]

Total Votes : 59

• #45   2. jul 2008 Du kan se på de daelims der er til salg på dba. De holder godt.
    Når det gælder pålidelighed, så er de gode nok. Det er finishen der er dårlig på de billigste kinesere. Men har du adgang til tectylspray og lige husker at efterspænde den, så holder de fint.
    TN havde endda en artikkelserie med en der brugte sin Regal Raptor til vinterkørsel. Og den kom gennem vinteren uden rust eller driftsproblemer.

• #46   2. jul 2008 Jacob. Efter hvad jeg hører så laver de nogle meget pålidelige cykler, de er blandt de hurtigste cykler man kan få, de levere også godt i Moto GP, superbike og andre ræs.

• #47   2. jul 2008 Nå gutter. I har vidst overbevist mig. Jeg må prøve en før jeg kan sige mere om dem.

Jeg havde bare sådan et billede i hovedet omkring kinøjsercykler at de blev tilpasset som en trabant gjorde det i sin tid.

http://www.youtube.com/watch?v=tRX7E0yZxh0

Kommentér på:
Pålidelig cykel til 12k?

Annonce