{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.185 visninger | Oprettet:

Hold da helt kæft og vauw {{forumTopicSubject}}

Hold da helt kæft og vauw. Ja sådan må jeg altså lige udtrykke mig. Jeg var lige ude og køre en aftentur på min nye fazer og jeg ved da godt at man ikke må trække den over 7000 o/m. meeen den skal jo lige prøves lidt, så jeg kørte den godt varm og villig og så gav jeg den gas. Jeg har ikke tidligere haft den over de før nævnte 7000 o/m men her trak jeg den hele vejen til små 14.000 o/m og hold da helt kæft hvor den ka´. Jeg tabte sgu næsten pusten. Jeg er jo godt klar over at der er maskiner derude, som er meget hurtigere, men jeg må nu sige at derher var nok til mig. Lige nu da!!!
Sikken en følelse, jeg har kørt stærkt før, men det var i bil, så det er noget anderledes her.
Og før i begynder at skælde mig ud og sige at jeg er syg og alt det der, vil jeg lige nævne at det foregik på en ganske tom motorvej.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hold da helt kæft og vauw
  • #1   1. jul 2008 Det sker der heller ikke en skid ved. Så længe du bare sørger for at cyklen er godt varmt, så kan du altså godt give den nogle omdrejninger.

    Ved godt fabrikken siger noget, men selv forhandlerne siger noget andet.


  • #2   1. jul 2008 hahaha, ja - det er sådan en fed fornemmelse at spark en røvfuld hestekræfter af for første gang!

    ...men hav nu respekt for det - lige pludseligt ligger man og leger rossi på landevejene iført tanktop og flipflopper smiley


  • #3   1. jul 2008 Du kan altid sige det var i første gear smiley så runder du vel kun lige 100

  • #4   1. jul 2008 HEHE Niels øhh ja sådan ca. første gear. Ja altså til at starte med

  • #5   1. jul 2008 Henrik.: Jeg har skam eb behørig respekt for det, jeg er jo helt ny i faget, om man så må sige. Det var også derfor at det blev prøvet på en tom motorvej. Jeg føler mig ikke rigtig sikker nok til at lege Rossi eller wanabee eller lign.

  • #6   1. jul 2008 Vi skælder dig skam ikke ud smiley
    Så længe du selv vurderede at det var nogenlunde forsvarligt, kan vi jo ikke sige noget til det. Det skal da også lige prøves, hehe
    Og tillykke med cyklen.


  • #7   1. jul 2008 Af respekt for min MC, som jeg også købte fabriksny, valgte jeg at holde mig i skindet og under de 5000 o/m som jeg fik klar besked om. De første 1000 km, kører MC'en på en speciel indkøringsolie, som derefter skiftes til den normale.

    Hvis motoren bliver beskadiget før dette eftersyn, og det skyldtes for mange omdrejninger, ville reperationen ikke være omfattet af garantien.

    Det er muligt at der ikke sker en skid ved at give den dobbelt så mange omdrejninger, som fabrikken anbefaler når cyklen er ny, men det er så den risiko man må løbe eller chance man må tage, hvis man ikke har tålmodigheden til få overstået de første 1000 km i et astadigt tempo.

    Og jo, det rykkede også gevaldigt i min hånd for at vride håndtaget i bund før de første 1000 km, men jeg var / er sgu for glad for min MC, til at jeg turde løbe den risiko.


  • #8   1. jul 2008 Og tillykke med din cykel forresten smiley

  • #9   1. jul 2008 Ulrik.: Tak for det. Jeg er rigtigt glad for den, jeg tror at det var den helt rigtige jeg valgte.
    Jeg kan godt lide at den er helt civiliceret når man holder den under ca. 8.000 o/m og når man så trækker den over, ja så er helvedet sgu løs.
    RIGTIG FED FORNEMMELSE


  • #10   1. jul 2008 Jesper.: Jeg er også meget glad for min mc. og jeg har kørt de sidste 800 km på en rigtig pæn måde, men så tog djævlen sgu magten fra mig og sagde at den bare skulle ha. Så det fik den, men kun efter at den var godt varm og kun i ganske kort tid af gangen

  • #11   1. jul 2008 Rigtig herlig fornemmelse, nå man lige kravler på toppen af moment kurven, gir altid grin på læben.

    og varm motor - ingen problem


  • #12   1. jul 2008 Grau*.*.: Der er nok lidt delte meninger om hvad der er godt for ens mc, men jeg håber bare ikke at den tog alt for meget skade og hva fanden, det er sgu da en brugsting og ikke en statstue jeg har købt.

  • #13   1. jul 2008 smiley efter 800 km, er den klar til kniven, bare den er varm når den får det, men jo det er ren religion det spørgsmål.

    og t løk med cyklen


  • #14   1. jul 2008 Grand D.: Den var varm, jeg havde kørt næsten 40 kilometer på de små snoede lige inden djævlen tog over. Jeg tror nu nok at han havde været der hele tiden

  • #15   1. jul 2008 for de hardcore, til at køre ind

    http://www.mototuneusa.com/break_in_secrets.htm

    jeg vil nu ikke argumentere for det ene eller andet, bare til info


  • #16   1. jul 2008 grand enig

  • #17   1. jul 2008 Teddy: Min fik fuld gas lige fra dag et, efter den var kørt lidt varm selvfølgelig.
    Den har nu kørt små 5000km, og har endnu ikke raslet fra hinandne, som nogle kloge mennesker bildte mig ind smiley
    Den har i øvrigt også lige været en tur på Dyno'en, og på hjulet smed den 87% af de opgivne hk på knastakslen (63hk ud af 72hk). Så der er det skam heller ikke gået galt. FIk ellers også at vide, at den ville miste mange flere hk, ved at køre den hårdt ind. Men det holdt altså ikke smiley


  • #18   1. jul 2008 Jeg læste lige lidt af den artikel og der siger de jo at man skal køre den hård lige fra starten af. Det lyder jo meget godt, men jeg tror nu ikke at jeg har taget skade af at køre mine første 800 km under 7000 o/m.

  • #19   1. jul 2008 he he tedddy altid fedt med mere power smiley
    jeg selv prøvede at lukke op for busaen :S... må da tilstå var noget overrasket over den acceleration den har smiley men sjovt var det smiley


  • #20   1. jul 2008 Max M.: Power er GODT, men jeg må nu sige at mine 98 hyppere er nok til mig lige nu.

  • #21   1. jul 2008 Jamen hvorfor er den ikke oprettet endnu.... må vi så se den... og tillykke med den:)

  • #22   1. jul 2008 jeps smiley har nu heller ikke selv købt den busa fordi den kun er hurtig.. jeg sidder godt på den og den er go at køre længere ture på smiley
    men det er noget af en båd at tumle rundt med på landevejene hahaha... men det kommer nok..


  • #23   1. jul 2008 Jeg skal nok få den oprettet, men jeg er desværre afhængig af min svigerfar for jeg har ikke noget digitalkamara

  • #24   1. jul 2008 har du ik cam i din mobil.. de er jo ret gode nu om dage smiley
    så hvis du har. så er det bare ud i natten med et lys og tage et billede så vi ka se din mc smiley


  • #25   1. jul 2008 Jae sådan en busa er en større fætter at lege med og temmelig meget hurtigere end min lille fazer

  • #26   1. jul 2008 mon ik kun det er lige ud den er hurtigere smiley
    tror din er nemmere at svinge rundt.. men det kommer vel nok an på føren af cyklen iden sidste ende


  • #27   1. jul 2008 Klart at jeg kam i mobilen, men jeg vil jo gerne have at det er nogle gode billeder, som i får at se. Det er jo trods alt første gang hun skal beskues af andre end far selv

  • #28   1. jul 2008 Det er i det her tilfælde kun føren der betyder noget. Min mc vejer kun ca. 190 kg. men jeg vejer 100 så det ødelægger det jo lidt. Derudover er jeg ved at vådte mine bukser når jeg er i nærheden af vejen med mit knæ, så det er jo nok ikke den hurtigste kombination. Jeg har prøvet at lægge den langt ned i kurverne et par gange, men jeg kommer sgu ikke helt derned, så jeg skal tilmelde sådan et svingmester kursus. Det kan jo kun gøre det bedre

  • #29   1. jul 2008 Christian K: Ja, var skam også godt tilfreds med det. Oven i købet var det også tættere på fabriksopgivelsen, end nogle af dem dem, der havde kørt deres cykler ind helt efter foreskrifterne.

    Min personlige holdning er, at man sagtens kan give den gas, så længe motoren er kørt lidt varm. Kan dog ikke argumentere for det; min tålmodighed rækker bare ikke til 1600km tilkøring, som det er for min cykel smiley


  • #30   1. jul 2008 Hold da op var det en Goldwing. Det er eller ikke så tit man ser dem kørt på den måde

  • #31   1. jul 2008 HEHE ja så er det altså kun chauføren der mangler lidt. Det vil jeg så tænke over, næste gan at jeg nupper en busa på vejen

  • #32   2. jul 2008 Hi hi, jeg ved hvad du mener. Jeg har selv en Fazer, der blev købt ny. Jeg tog den ikke op over de 7000 før efter olien var blevet skiftet ved første service. Men så skulle jeg også lige prøve.... De vil altså frem i verden, disse Fazere ;o)

  • #33   2. jul 2008 Hej Lisette Jeg kan se at du har valgt din i samme farve som min. Jeg fik bare min med sort stel. Flot mc synes jeg.
    Du har mere diciplin end jeg har og jeg kan ikke komme til service førend på mandag. Det er altså for længe at vente, for en mand som jeg. HEHE svag karakter og alt det der.


  • #34   2. jul 2008 holda fest han hiver sgu godt nok den pølsevogn (goldwing) rundt hahaha...


Kommentér på:
Hold da helt kæft og vauw

Annonce