{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Er MC markedet bare helt dødt?
  • #1   29. jun 2008 Ja..............Vi er ude at køre !!

• #2   29. jun 2008 Der har været et par indlæg om emnet de sidste par uger..

Men konklusionen hver gang er:
    Mc´er er blevet alle mands eje, og derfor er prisen faldet, derfor skal du sælge billigere, med større tab, hvis det skal gå hurtigt.
    Ellers er det at vente.

MvH
    Michael

• #3   29. jun 2008 hvis man søger i forumet ser det ud til at det har stået på i flere år

• #4   29. jun 2008 Det har nok osse noget at sige at renten er steget så det er ikke lige så let at låne penge som det har været.

For langt de fleste er en motorcykel legetøj og intet andet. Skal der spares et par kroner er det så det første sted der bliver holdt igen.

• #5   29. jun 2008 Ik for min storebror, han har lige solgt sin FZ6-N. Så der sker da noget.

• #6   29. jun 2008 det er skidt hvis man har noget man skal af med, men udemærket hvis man er køber. (selvfølgeligt skal de fleste købere først skille sig af med den forrige bike først)
    men vil ikke sige at mc markedet er dødt, der bliver solgt ufattelig mange nye bikes. det er kun brugtmarkedet som står stille.

• #7   29. jun 2008 PartyPhreak,

Specielt med så "normal" model som sv650 som virkelig er alle mands eje (læs mest eller anden mest solgte cykel i dk) som kan erhverves for ca. 100k, så skal man ihvertfald 30k ned for en cykel der er bare 2-3 pr gammel, og yderligere ned hvis den er ældre.. absolut købers marked..

Mit bud er at din cykel skal ned omkring de 62.000 til 64.000 for du får nogen henvendelser...

Jeg var exceptionel heldig at få min solgt til den pris jeg gjorde, dagen efter dumpede forhandleren prisen til det samme som jeg ville have for min smiley

• #8   29. jun 2008 Pris / efterspørgsel.. Hvis du ikke kan sælge, så er det fordi at folk ikke vil betale hvad du forlanger. Længere er den ikke..

• #9   29. jun 2008 Suzuki er en billig mc og når de sænker prisen på ældre modeller som de har gjordt så skal man lang ned i pris for at for solgt sin mc. Især når det er så nemt og billigt at låne penge tl nyt i dag.

Og at det er en 650 frem for en 1000 gør det ikke bedre. Desvære for dig - så skal du længere ned i pris. En del....... Personlig ville jeg heller smide de "få" kr mere og få en ny end at købe brugt - så derfor kan det være prisen der lokker..... Om din cykler er nok så pæn.

• #10   29. jun 2008 -PartyPhreak
    Hvis du vil af med din SV'er hurtigt, skal du nok ned på 65k eller under.

-Tore
    Det er ikke specielt de normale cykler, de taber i værdi. Jeg har foreksempel kig på en Multiatrada og brugtpriserne på dem er helt i bund - der står blandt andet en '07 til 60k under nypris.

• #11   29. jun 2008 Forvent heller ikke mere end den tyske pris + afgift. Fratræk alm. tab i den periode du har haft den. Du har mellem dine billeder en del af forklaringen. 2 importerede cykler i varerummet sammen med dåseøl. Alle henter fordi de mener man mindst sparer 10.000. Man kan måske spare lidt i forhold til køb ved forhandler. Man tjener bare ikke kr. 10.000 ved salg som privat længere. Ned med prisen. Du giver ikke garanti og køber har ikke 2 års reklamationsret (og du betaler ikke moms/skat af fortjeneste).

• #14   29. jun 2008 Ja det er det. Der er MANGE tråde om lignende for tiden

• #15   29. jun 2008 Gav min gamle i bytte da jeg købte min ny.
    Den ny var 10k under pris, så jeg måtte også tage til takke med 5k under hvad jeg ville have...men det er jo som med gynger og karuseller...

• #16   29. jun 2008 min blev solgt igår !!

• #18   29. jun 2008 Okey, tak for svarere... Jeg syns ellers prisen var fornuftig, taget i betragtning af de andre der er til salg af samme model med km osv.

Jeg kan godt se, at hvis jeg vil af med den hurtigt, så må jeg justere prisen, men jeg venter nu lige engang..

• #19   29. jun 2008 jeg har lige solgt min for en lille uge siden. zx6r fra 95 og jeg fik 75000.

jeg skankkede med en forhandler og han bandede importcykler langt væk fordi de trykker markedet helt vildt. jeg importerede også min med fordel

• #20   29. jun 2008 Jeg satte min kværn til salg og gik 1000 ned om ugen. Efter to uger var den røget

• #21   29. jun 2008 du skal nok lige under de 70.. så ville den være til og sælge.. har lige solg min Helt magen til din bare en 04 med 9 på klokken og fik 71...

• #22   29. jun 2008 Sælgerne kan bare se at få priserne ned på et realistisk leje..... det koster sgu at have mc....... De burde halvere deres værde på ca 5 år.... Og sådan bliver det også snart...... sådan en sv650 med så mange år på bagen skal ned i nærheden af 60000.....

• #24   29. jun 2008 ja men hvis man ser på markedet er det jo også næsten urealistisk lidt de taber i værdi med alderen. tag en cykel som en zxr 750 med 15-år på bagen.. den kostede 120000 kr fra ny og der er stadig eksempler på folk der tror de skal ha 85000 for deres fordi den har fået ny udstødning.

misforstå mig ikke- jeg syns bare man skal prøve for går den så går den jo men mener ikke chancerne for salg er ret store

• #25   29. jun 2008 Jeg må give folk ret i, at 72.000 er alt for dyrt for en '03'er, selvom den er i pæn stand og ikke har gået ret langt. 65.000 som udgangspunkt, og så kan du måske tage et par tusinde mere pga. den gode stand, men du skal ned i pris, hvis du har travlt.

• #26   29. jun 2008 der er nok flere af jer der har ret. Markedet er ikke dødt, brugtpriserne er bare for høje. Det har folk fundet ud af, de importere selv fra udlandet eller køber nyt...

De seneste år er det ihvertfald blevet sværre at sælge mc til de brugtpriser der har været i lang tid.

Vi må nok indse at brugtpriser er faldet meget sammenlignet med for 5 år siden. Og det er jo godt for købere og skidt for sælgere smiley

Er man sælger skal man bare tænke på at sælger man sin mc billigt, kan man ligeledes få en ny brugt billigere smiley

• #27   29. jun 2008 Mange folk er heller ikke up-to-date med markedet og priserne, man kan jo bare kigge i markedet og se at der stadig er nogle folk der har priser på deres CBR F2'er der er dyrer end cbr 900 samme årgang osv osv.

Efter Suzuki er begyndt at smide billige cykler på markedet, og har sat prisen ned på de dyre modeller, så forstår nogle ikke at markedet er styrtdykket i priserne, feks. dem som købte gsxr 1000'er , de havde måske svært ved at forholde sig til at deres cykler lige faldt 20-30 K i værdi på et enkelt år da suzuki satte deres priser ned .Og vil kun købe nyt, så hvor man måske før var vant til at ens cykel måske kun tabte en tusse i værdi på et år , så er der mange som bør sænkes måske 10 K i år før at de kan overtale folk til at købe brugt fremfor nyt.

Jeg syntes også godt at man kan se der er mange som ikke har overvejet det godt nok , det med at have mc, de vælter ud og køber en spritny cykel, smider en 10 K i den for det almene ekstraudstyr, kører 3-5.ooo km, og så vil de pludselig ikke have mc alligevel. Så vil de gerne have dækket deres tab mest muligt ved købet, og sætter en høj pris som folk ikke vil betale da de af en eller anden grund føler sig tryggere ved at købe nyt, og det ender med at de må sænke deres priser , hvilket jo påvirker de endnu ældre cyklers priser, da man nu kan få en næsten sprit ny cykel til en relativ lav pris, og så de er ældres priser pludselig urealistiske.

Det er min hjemmebrygget teori.

• #28   30. jun 2008 Min kammerat har lige solgt hans SV 650 s fra 04 til 72.000 kr... Den var med miniblink, fuldkåbe, egosæde, mørkt kåbeglas, andre fodhvilere, gitter i kåben, nr. plade holder og en Yoshimurå GTS udstødning... Han havde den så også kun til salg i 2 dage, så den rigtige pris betyder meget...

Og som der en en der sagde,,,, det kan godt være at du skal længere ned i pris, men når du skal have en anden er den jo også tilsvarende billigere!! Men surt hvis man ikke vil have anden maskine!!!

Kommentér på:
Er MC markedet bare helt dødt?

Annonce